MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
advarsel
Fra : ___P.Sir

Dato : 02-07-08 09:49

Pludselig begynder jeg at få denne besked på mit firmas hjemmeside:
"Denne side indeholder både sikre og ikke-sikre emner.
Vil du vise de ikke-sikre emner?"

Hvor er det lige man én gang for alle fjerner den?
Preben

Fra : Lars E. P.

Dato : 02-07-08 10:05

Wed, 2 Jul 2008 10:49:21 +0200, skrev "___P.Sir"
<remove_pbs@adslhome.dk> :

> [...]
>"Denne side indeholder både sikre og ikke-sikre emner.
>Vil du vise de ikke-sikre emner?"
>
>Hvor er det lige man én gang for alle fjerner den?

I XP:

Internetindstillinger > fanen Avanceret > afsnit Sikkerhed > fjern hak
ved "Vis advarsel, hvis der skiftes mellem sikker og ikke-sikker
tilstand".

Hilsen Lars

Fra : ___P.Sir

Dato : 02-07-08 22:51

"Lars E. P." <larsep@SLETnypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Internetindstillinger > fanen Avanceret > afsnit Sikkerhed > fjern hak
> ved "Vis advarsel, hvis der skiftes mellem sikker og ikke-sikker

Der var IKKE noget hak i den rubrik...??!
Preben

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 02-07-08 23:06

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev :

>Der var IKKE noget hak i den rubrik...??!

Kig også under Sikkerhed => Vis blandet indhold.
--
Kerim

Fra : ___P.Sir

Dato : 03-07-08 10:35

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Kig også under Sikkerhed => Vis blandet indhold.

Det virkede...! Tak ti Kerim.

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 03-07-08 09:01

___P.Sir skrev:
> [...]
> "Denne side indeholder både sikre og ikke-sikre emner.
> Vil du vise de ikke-sikre emner?"
>
> Hvor er det lige man én gang for alle fjerner den?

Da du skriver, at det er på DIT FIRMAS hjemmeside, antager jeg i det
følgende, at du har en vis indflydelse på indholdet og opbygningen af
hjemmesiden.

Advarslen skyldes, at den hentede hjemmeside indholder elementer
(billeder o.lign.), der bliver downloadet med en blanding af "http"- og
"https"-protokollerne. Sidstnævnte er sikret med en sikkerhedsprotokol
(enten SSL eller TLS).

Derfor er du helt sikkert heller ikke den eneste, der får advarslen. Det
vil en stor del af de øvrige besøgende (kunder????) også.

Løsning er, at checke de aktuelle sider for absolutte referencer
(URL'er, der starter med enten "http://" eller "https://") og rette
disse, så der ikke længere er en blanding. Typisk drejer det sig om
billeder eller stylesheets (css).

/Peter