/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Vandkølet HD !
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-11-01 13:43

En vandkølet HD som hedder v-rod skulle være på trapperne.
http://www.thecaves.com/harley/vrod.html
Den skulle oven i købet kunne komme over 200 kilometer i timen og have 115
hk.

Den kommer sikkert til at koste 2 millioner ;)

Mvh Thomas



 
 
SmaRTrxxv (11-11-2001)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 11-11-01 14:20


"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9slrq0$3rh$1@news.cybercity.dk...
> En vandkølet HD som hedder v-rod skulle være på trapperne.
> http://www.thecaves.com/harley/vrod.html
> Den skulle oven i købet kunne komme over 200 kilometer i timen og have 115
> hk.
>
> Den kommer sikkert til at koste 2 millioner ;)
>
> Mvh Thomas
>
Ahh, der er nok lidt rigeligt, men mon ikke den lander på knap en halv
million

http://www.mc-basen.dk/asp/nyheder/nyhed.asp?show=arkiv&id=422

Thore Jensen



sjukker@worldonline.~ (11-11-2001)
Kommentar
Fra : sjukker@worldonline.~


Dato : 11-11-01 15:24

http://www.harley-davidson.com/motorcycles/motorcycles_detail.jsp?PRODUCT%3C
%3Eprd_id=437209&FOLDER%3C%3Efolder_id=440149&bmLocale=en_US&bmUID=100548831
3109

Se billeder her... Den er lækker....

Hilsen røde SPORTSTER



Thomas Hjort (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-11-01 16:24

Aha:

> http://www.mc-basen.dk/asp/nyheder/nyhed.asp?show=arkiv&id=422
den er med prøjsermotor, det derfor den kan køre hurtigt! Jeg har hørt et
rygte om at karburatoren er japansk, men jeg ved ikke om det er rigtigt, men
hvis det er tilfældet kunne de jo lige så godt have købt motoren i japan
også og der igennem fået rabat så prisen kunne være kommet under de 400.000
:)

Thomas



Claus Rittig (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-11-01 17:22

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9sm58m$it9$1@news.cybercity.dk...

> > http://www.mc-basen.dk/asp/nyheder/nyhed.asp?show=arkiv&id=422
> den er med prøjsermotor, det derfor den kan køre hurtigt! Jeg har hørt et
> rygte om at karburatoren er japansk, men jeg ved ikke om det er rigtigt,
men
> hvis det er tilfældet kunne de jo lige så godt have købt motoren i japan
> også og der igennem fået rabat så prisen kunne være kommet under de
400.000

Det var da en mening. Er du en af de der religiøse der mener at der kun må
være amerikanske dele på en amerikansk motorcykel, kun japanske dele på en
japansk osv.? Der har i mange år været japanske dele (og italienske og tyske
og sikkert flere andre nationaliteter) på Harley'er, ligesom der er
europæiske dele på japanere og japanske dele på europæere. Det er faktisk
sådan prisen holdes nede.
Mange af de japanske motorcykler vi køber i DK er produceret i europa eller
sågar USA. Honda har fx. valgt at lade GoldWing og XR modellerne producere
udelukkende i USA fordi det er der deres primære afsætning af de modeller
ligger. Honda CB500 er produceret i Italien, og mange af de italiensk
producerede cykler afsløres af at de har Brembo bremser. Yamana SZR660 og
TT600 er rent italienske designs (bortset fra motoren), flere af Aprilia's
modeller har motor fra Østrigske Rotax eller fra japanske fabrikker, og da
BMW i sin tid ville have en lille encylindret på programmet, købte de et
komplet design af hele baduljen hos Aprilia (som først købte en motor hos
Rotax og derefter selv udviklede et topstykke).
Hvis du ser på cremen af verdens udvikling af højtydende og lette motorer,
så foregår det hele i Japan, Holland, Tyskland og England i bl.a. små
research-firmaer der udvikler motorer til motorsport. Flere af de store
japanske motorsportsteams har deres udviklingsafdelinger i europa, måske
fordi det er her der er mest know-how på området.
Den motor HD kører superbike med, er udviklet i USA, det er ikke kun
prøjsere der kan lave hurtige motorer, selvom man godt kunne drømme om at
BMW's store udviklingsafdeling til motorsport kunne kaste lidt af deres F1
teknik i en enkelt sports-BMW på to hjul, men de vil åbenbart ikke lave den
slags.

HD vil altid være dyrt, det er en del af deres image. Op gennem tiden har de
forsøgt sig med lavpris modeller, men det er gået ringe hver gang. Lad os nu
se hvordan det går med den 500cc Buell single, men jeg tror altså ikke der
er marked for "billig-HD'er" heller ikke selvom der står Buell på tanken. HD
har for resten også en off-roader til militæret på programmet (vistnok en
Rotax-baseret), men den tror jeg heller ikke de har stor succes med.

Rittig



Mikkel Christensen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-11-01 08:46

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3beea5fa$0$25363$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> ...flere af Aprilia's modeller har motor fra Østrigske Rotax eller fra
japanske fabrikker,

Ja min lille Rotax er ihvertfald en af de mest multi-etniske danskere jeg
kender

Svensk tænding, Italiensk karburator, danske (?) lejer og Østrig for
resten. Og de er endda fint integreret

--
Mikkel


Jens Didriksen (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 11-11-01 21:00

den er med prøjsermotor, det derfor den kan køre hurtigt! Jeg har hørt et
> rygte om at karburatoren er japansk, men jeg ved ikke om det er rigtigt,
men
> hvis det er tilfældet kunne de jo lige så godt have købt motoren i japan
> også og der igennem fået rabat så prisen kunne være kommet under de
400.000
> :)
>
> Thomas

Alle rygter fra CAPS,s tyder på at den lige sniger sig under de 400.000,-

Men inden man får hevet den afskyelige forlygte af og sat nogle potter på så
de halvdøde bilister kan høre man kommer, er prisen såmænd nok over de
400.000 :-/

Desuden er et samarbejde indefor de forskellige koncerne meget udbredt -
også indefor mc-verden. At udvikle en bil/mc i dag er så hamrende dyrt at
det vil tage pusten fra selv de allerstørste mærker at skulle fremstille
alle stumper selv.

Desuden ville det jo være tåbeligt ikke at anvende de stumper som fabrikken
selv skønner giver deres produkt det optimale image - uanset hvem der
leverer dem.

Men ønsker du at købe en all american bike kan dette godt lade sig gøre.
Mange af de uafhængige mc-fabrikanter i USA tilbyder bike-in-a-box løsninger
som - for alle andre end danskere - kunne være et spændende alternativ til
en HD.

Med Harley-hygge

Jens Didriksen
Webmaster, www.hdc.dk samt www.harleyluja.dk





Lüchow (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Lüchow


Dato : 12-11-01 11:12

Hej.

Og i øvrigt et der åbent hus med præsentation af vidunderet 10 og 12, 13
November hos Caps CPH.


"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote in
news:3beed91b$1$4867$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Alle rygter fra CAPS,s tyder på at den lige sniger sig under de
> 400.000,-
>
> Men inden man får hevet den afskyelige forlygte af og sat nogle potter
> på så de halvdøde bilister kan høre man kommer, er prisen såmænd nok
> over de 400.000 :-/
>

Lørdag aften mødte jeg cyklen på Gl. Køgelandevej i Hvidovre og den siger
ikke en lyd - der skal absolut andre potter på.

Mvh Rene
XL1200S

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste