/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
DR1 kl 2115 iaften
Fra : Thomas Hjort


Dato : 11-11-01 13:38

....I søndagsmagasinet kommer der noget med nogen som sælger gamle vrag af
motorcykler til (naive) folk ved at bilde dem ind at det er værdifulde
veteranmc'er. Og det er noget med at lovgiverne ikke har forstand nok på
MC'er til at kunne stoppe det...eller noget i den retning. Men se det selv
det lyder interessant.

Thomas Hjort



 
 
Søren L Hansen (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 11-11-01 21:23




"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:9slrg5$3lc$1@news.cybercity.dk...
> ...I søndagsmagasinet kommer der noget med nogen som sælger gamle vrag af
> motorcykler til (naive) folk ved at bilde dem ind at det er værdifulde
> veteranmc'er. Og det er noget med at lovgiverne ikke har forstand nok på
> MC'er til at kunne stoppe det...eller noget i den retning. Men se det selv
> det lyder interessant.

Jep, det var interessant. Det opstår ved at Royal Enfield stadig produceres
i Indien efter samme tegninger som i gamle dage. De importeres, synes med
nyt (engelsk) stelnummer, og sælges som ægte veteraner. Der er ugler i
mosen, enten hos det indiske firma der sælger dem til DK, eller hos REM
Denmark som sælger dem videre. Den danske Enfield importør var ikke glad for
sagen, og det var Told og skat heller ikke.


Søren



Karsten (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Karsten


Dato : 12-11-01 19:28

Til jer allesammens orientering sælges motorcyklerne ikke som gamle engelske
veteran maskiner, men som gamle indiske veteran maskiner. Hvilket de jo i
særdeleshed er. Royal enfield er blevet produceret i Indien siden starten af
50érne.
Spørgsmålet med stelnummeret skyldes at det indiske militær selv lavede
numrene i cyklerne. For jer der skriver om dette emne har vel læst jeres
lektie så grundigt at i ved at det indiske militær er tidliger ejer af disse
resturede Royal Enfield.
Søren L Hansen skrev i meddelelsen <9smmo4$o2t$1@abnew01.sonofon.dk>...
>
>
>
>"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse
>news:9slrg5$3lc$1@news.cybercity.dk...
>> ...I søndagsmagasinet kommer der noget med nogen som sælger gamle vrag af
>> motorcykler til (naive) folk ved at bilde dem ind at det er værdifulde
>> veteranmc'er. Og det er noget med at lovgiverne ikke har forstand nok på
>> MC'er til at kunne stoppe det...eller noget i den retning. Men se det
selv
>> det lyder interessant.
>
>Jep, det var interessant. Det opstår ved at Royal Enfield stadig produceres
>i Indien efter samme tegninger som i gamle dage. De importeres, synes med
>nyt (engelsk) stelnummer, og sælges som ægte veteraner. Der er ugler i
>mosen, enten hos det indiske firma der sælger dem til DK, eller hos REM
>Denmark som sælger dem videre. Den danske Enfield importør var ikke glad
for
>sagen, og det var Told og skat heller ikke.
>
>
>Søren
>
>



Mads Lund (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-11-01 20:15

> Til jer allesammens orientering sælges motorcyklerne ikke som gamle
engelske
> veteran maskiner, men som gamle indiske veteran maskiner. Hvilket de jo i
> særdeleshed er. Royal enfield er blevet produceret i Indien siden starten
af
> 50érne.
> Spørgsmålet med stelnummeret skyldes at det indiske militær selv
lavede
> numrene i cyklerne. For jer der skriver om dette emne har vel læst jeres
> lektie så grundigt at i ved at det indiske militær er tidliger ejer af
disse
> resturede Royal Enfield.

Bliv lige sur. !!!

så vidt jeg kan se referere Søren og Thomas blot hvad der blev fortalt i TV.

Og desuden var der jo tale om ganske alvorligt fusk. Ikke så meget med om nu
det er en Indisk eller Engelst cykel (who cares) men det faktum at staten
bliver snydt så det driver, når man tager en mc fa midt 90'erene og bilder
toldvæsnet ind at den er fra 65. Og syderiet er åbentlyst bevist, når der er
blevet savet og svejset i stelrøret.

Så hvis du lige hidser dig en anelse ned, og forklare dine relationer til
firmaet, så kan det være vi kan starte en saglig diskussion om hvad man
synes om den slags.

Mads Lund
Ninja9RT, med fuld afgift.



Jes Vestervang (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 12-11-01 22:59

Mads Lund wrote:

.......................
> Ninja9RT, med fuld afgift.
>
Du kunne altså ikke bilde T&S ind at den var fra '65?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Morten Dahl (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 13-11-01 09:35


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:1ngps9.5j.ln@whitehouse.gov...
> Mads Lund wrote:
>
> ......................
> > Ninja9RT, med fuld afgift.
> >
> Du kunne altså ikke bilde T&S ind at den var fra '65?
> --

nej men tilgengæld er han sluppet fra så meget andet ik Mads?

hvordan er det nu din teori er? hvis stelnummeret passer med papirerne så er
der betalt afgift ????

-
Morten Dahl



Mads Lund (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-11-01 10:18

> nej men tilgengæld er han sluppet fra så meget andet ik Mads?
>
> hvordan er det nu din teori er? hvis stelnummeret passer med papirerne så
er
> der betalt afgift ????

Jeg har jo ikke lavet reglerne vel

Men det er nok mest en stille protest i erkendelse af at afgiftssystemet er
så urimeligt som det er. Så min samvittighed tillader mig, at når jeg har
smidt 100 kilo i afgift på en nummerplade, så må man godt optimere cyklen
lidt ud over typegodkendelsen. Og når det så samtidigt er umuliggjort at få
en totalt hjemmebygget cykel igennem møllen, så er der jo ikke mange andre
alternativer end den jydske model.

Men decideret fusk som i programmet, hvor køberen bliver taget lidt i måsen,
og kan komme i ret alvorlige problemer, det synes jeg måske ikke er så
genialt. De konstruktioner vi kører rundt på, er vi jo 100% selv herre over,
og bliver man busted, er der jo også kun én man kan takke. Jeg arbejder dog
lidt på en wildcard model, som vil lovliggøre det fleste af de
modifikationer man laver.
(det hjememsvejsede sted med en ZX12 turbo moter ligger nu nok udover
grænsen anyway, så den bliver nok indregistret på jydsk

Mads Lund
Ninja9RT



Claus Rittig (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-11-01 22:37

"Karsten" <vest-aps@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3bf019db$0$11599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Til jer allesammens orientering sælges motorcyklerne ikke som gamle
engelske
> veteran maskiner, men som gamle indiske veteran maskiner. Hvilket de jo i
> særdeleshed er. Royal enfield er blevet produceret i Indien siden starten
af
> 50érne.

?!?

> Spørgsmålet med stelnummeret skyldes at det indiske militær selv
lavede
> numrene i cyklerne.

Næh, som jeg forstod udsendelsen opstod spørgsmålet om stelnummeret da det
blev opdaget at der var savet og svejset i stellet i regionen omkring
stelnummeret, noget der med næsten usvigelig sikkerhed signalerer svindel,
og som iøvrigt er forbudt.

> For jer der skriver om dette emne har vel læst jeres
> lektie så grundigt at i ved at det indiske militær er tidliger ejer af
disse
> resturede Royal Enfield.

Vi har ihvertfald læst så meget på lektien at vi ved, at Royal Enfield var
en engelsk motorcykel hvoraf der kun eksisterer veteraner, mens Enfield er
de indiske cykler som findes noget nyere.
Det der "Royal" som har noget med det engelske kongehus at gøre, blev ikke
solgt til Inderne.

Nu vi er ved det med at læse på lektier, så er det kotyme på newsgroups at
svare under det man citerer, samt at skære overflødig citation væk - er du
ikke sød at prøve det?

Rittig



Søren L Hansen (12-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 12-11-01 23:37


"Karsten" <vest-aps@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3bf019db$0$11599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Til jer allesammens orientering sælges motorcyklerne ikke som gamle
engelske
> veteran maskiner, men som gamle indiske veteran maskiner. Hvilket de jo i
> særdeleshed er. Royal enfield er blevet produceret i Indien siden starten
af
> 50érne.
> Spørgsmålet med stelnummeret skyldes at det indiske militær selv
lavede
> numrene i cyklerne. For jer der skriver om dette emne har vel læst jeres
> lektie så grundigt at i ved at det indiske militær er tidliger ejer af
disse
> resturede Royal Enfield.

Det er nemlig det vi har. Læst. Jeg citerer fra REM Danmarks hjemmeside:

"I R.E.M. - DENMARK har vi specialiseret os i klassiske engelske
motorcykler, fra dengang der var motorcykler til. Foruden Royal Enfield har
vi bl.a. Ariel - BSA - Triumph og Norton i årgangene fra 1940-1966."

Fra prislisten:

"7. R. Enfield 350cc 1962 29.000,-
8. R. Enfield 350cc 1965 29.000,-
9. R. Enfield 350cc 1965 29.000,-
10. R. Enfield 350cc 1964 29.000,-
11. R. Enfield 350cc 1963 29.000,-
12. R. Enfield 350cc 1961 29.000,-
13. R. Enfield 350cc 1965 29.000,-
14. R. Enfield 350cc 1965 29.000,-
15. R. Enfield 350cc 1964 29.000,-
16. R. Enfield 350cc 1962 29.000,-
17. R. Enfield 350cc 1964 29.000,-
18. R. Enfield 350cc 1962 29.000,-
19. R. Enfield 350cc 1964 29.000,-"


Jeg indrømmer at der også er et billede af en RE, hvor der står 1988 ved,
men der er til gengæld også flere maskiner der benævnes Ariel 1999. Mig
bekendt er der ikke fremstillet Ariel i ganske mange år, så jeg tog det som
en alm trykfejl...

SVINDEL er et ord der ligger lige for... hvor den foregår vil jeg ikke
fremture med...

Søren




Søren L Hansen (16-11-2001)
Kommentar
Fra : Søren L Hansen


Dato : 16-11-01 00:11


"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:9spito$3fl$1@abnew01.sonofon.dk...
>
> "Karsten" <vest-aps@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > Til jer allesammens orientering sælges motorcyklerne ikke som gamle
> engelske
>

Hallo Karsten, er du der??

Søren



Pein (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 18-11-01 09:43

"Søren L Hansen" wrote ...
>
> Hallo Karsten, er du der??
>
Måske blev han klogere og måtte opgive?
I så fald et forsvar der gav bagslag.

/Pein



Petrich (11-11-2001)
Kommentar
Fra : Petrich


Dato : 11-11-01 21:22

Ups - her er nok nogle der skal se sig lidt "for"
Flemming
"
> ...I søndagsmagasinet kommer der noget med nogen som sælger gamle vrag af
> motorcykler til (naive) folk ved at bilde dem ind at det er værdifulde
> veteranmc'er. Og det er noget med at lovgiverne ikke har forstand nok på
> MC'er til at kunne stoppe det...eller noget i den retning. Men se det selv
> det lyder interessant.
>
> Thomas Hjort
>
>



J O R (14-11-2001)
Kommentar
Fra : J O R


Dato : 14-11-01 18:41

Det var da rart at nogle var vågene!!!

J.O. Ravn

Thomas Hjort <hjort@anarki.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9slrg5$3lc$1@news.cybercity.dk...
> ...I søndagsmagasinet kommer der noget med nogen som sælger gamle vrag af
> motorcykler til (naive) folk ved at bilde dem ind at det er værdifulde
> veteranmc'er. Og det er noget med at lovgiverne ikke har forstand nok på
> MC'er til at kunne stoppe det...eller noget i den retning. Men se det selv
> det lyder interessant.
>
> Thomas Hjort
>
>









Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste