/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Stålskib på 5-8 Tons - og hav så
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 01-12-00 12:47

Hej,

Jeg overvejer at købe et stålskiv på 35 fod, og seljer mener den vejr mellem
5 og 8 tons.

Hvad skal jeg være opmærksom på¨her ??

Det er en Motorsejler

Skal man have nogen uddannelse til sådan en bunke jern ??
Skal den i skibsregisteret ??
Hvordan vedligeholder man den. Den står til en ordenligt omgang,
jeg regner med at sandblæse den, men skal den have alm. grunder og alm.
maling til stål, eller noget helt tredige.

Den skal selvfølgelig have bundmaling, men direkte på skroget ??

Har i nogle link eller andet at fortælle venter jeg spændt.

/Hans-Henrik Andresen - hha@unixhaj.dk



 
 
Hans-Henrik Andresen (04-12-2000)
Kommentar
Fra : Hans-Henrik Andresen


Dato : 04-12-00 11:11

Tak Mogens -

Men det blev ikke til noget - Det var kun et badekar - delvist pudset
indvendigt med cement og halm :(

Men hvor finder jeg regler ang. hvornår uddannelse er nødvendigt - og
hvorfor var denne båd GT 10 -
og hvad betyder det ??

/Hans-Henrik Andresen


>Hvis du ikke kan lade være, for det vil helt sikkert være det klogeste,
skal du få en professionel surveyer til at gå båden meget omhyggeligt efter.
>De rustproblemer du ser udvendigt findes efter al sansynlighed i endnu
højere grad på alle utilgængelige steder indvendigt.
>Hvis det viser sig at være et OK skiv til prisen, har både Hempel og
International fine publikationer, som i detaljer beskriver, hvad der skal
gøres. >Vær hysterisk med at overholde alle de foreskrevne normer for
temperatur, overmalingstid osv.
>Når den er søklar, kan du bare sejle derudad. Der er ingen krav til
skippere af fartøjer medt en GT på under 20. Med en længde på 35 fod ligger
>"din" båd omkring GT 10.
>Der er ingen grund til at lade båden registrere, med mindre det er
nødvendigt for at låne penge til den.
>Undersøg for en sikkerhedsskyld om båden kan kaskoforsikres. Der kan være
problemer i den sammenhæng med ældre stålbåde.

>Med venlig hilsen
>Mogens Skov.



XRAY (07-12-2000)
Kommentar
Fra : XRAY


Dato : 07-12-00 18:09

> KLIP KLIP
> >Hvis du ikke kan lade være, for det vil helt sikkert være det klogeste,
>
> >Med venlig hilsen
> >Mogens Skov.
>
>
Så lad dog være med at skræmme manden på den måde !!!!!!
Nogle af de dejligste både er faktisk bygget i stål.
Behandles de rigtigt har du båd til du dratter af pinden.
Et 40 år gammelt yoghurtbæger smuldre mellem fingerne og er ikke
mere værd end ....................et yoghurtbæger.
Er man ikke sikker på skrogets tilstand låner
man en lille smart dims der ved hjælp af magnetfelt
fortæller dig alt om tilstand/tæring.

Go vind
Sode (stålskibsejer)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste