Det kunne være dig og din motorcykel
Fra : søren

Dato : 06-11-01 08:34

Læs til skræk og rædsel. Og man kan ingenting gøre!!!!!!!!!!!!
Fra Politikken i dag.

Familie kørt ned af 85-årig bilist

En familie med tre børn blev mandag formiddag kørt ned af en 85-årig mand,
der tog fejl af speeder og bremse. Begge forældre kom til skade, men føreren
af bilen og de tre børn slap uskadt. Klokken er 10.56 mandag, da en 85-årig
mand kører galt og rammer en familie, der går på fortovet. Det sker i
krydset Margrethevej og Strandvejen i Gentofte, hvor familien - mor, far
samt to tvillingespædbørn og et to-årigt barn - kommer gående.

»Den 85-årige tager fejl af speederen og bremsen. Han kører skråt over vejen
og op på fortorvet. Her rammer han forældrene, og moren bliver slynget ind i
en butiksrude«, forklarer Ole Hjelm, der er vagthavende hos Gentofte Politi.
Syv ambulancer bliver tilkaldt til stedet.

Faren har brækket lårbenet og har desuden flere snitsår, men er ved
bevidsthed og uden for livsfare. Moren har derimod fået et brud på
rygsøjlen, og har - da hun bliver slynget gennem butikkens rude - også fået
flere snitsår. De tre børn er alle uskadte. Den 85-årige fører slap også
uskadt.

I følge Færdselsloven gælder kørekortet til man fylder 70 år. Derefter skal
kortet fornyes hvert år ved en obligatorisk lægeundersøgelse, hvor lægen kan
anbefale en vejledende køretest med en inspektør fra Statens Bilinspektion.
Eller helt fraråde, at man fortsætter med at køre bil.

Ifølge Ole Hjelm var kørekortet lovligt, og den 85-årige havde været til
lægeundersøgelse. Om der bliver rejst sigtelse mod manden, er dog for
tidligt at sige.
Det er sgu uhyggeligt du.

/Søren
(ZX6R)

Fra : sjukker@worldonline.~

Dato : 06-11-01 17:06

Hvad i himlens navn har det med motorcyklister at gøre ????????

Hilsen røde

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-11-01 18:28

<sjukker@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad i himlens navn har det med motorcyklister at gøre ????????
>
> Hilsen røde

Det står vel i Emnet, ok, det burde nok holde i politik.trafik, men det er
meget mere *hyggeligt* at drøfte det herinde...

Søren

Fra : Armand

Dato : 06-11-01 17:16

søren <janner@mail.tele.dk> skrev i en
> Læs til skræk og rædsel. Og man kan ingenting gøre!!!!!!!!!!!!

Lad os håbe at den nærmeste familie, der er dem der sidder med bedst
viden om vedkommendes evner som trafikant, nu sidder med en flov smag i
munden over ikke at have turdet tage tyren ved hornene :-/

Et så alvorligt uheld med personskade MÅ simpelhen medfføre en
orienterende køreprøve, og så er vi formodentlig fri for lige ham
fremover!

--
Armand.

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 06-11-01 17:29

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse news:9s92f

> Et så alvorligt uheld med personskade MÅ simpelhen medfføre en
> orienterende køreprøve, og så er vi formodentlig fri for lige ham
> [...]

Det burde bare ikke komme til den slags yderligheder før der bliver gjort
noget ved problemet.

Casper

Fra : Søren L Hansen

Dato : 07-11-01 09:39

Casper Hundebøl <casper@malerbutikken.dk> wrote in article
> Det burde bare ikke komme til den slags yderligheder før der bliver gjort
> noget ved problemet.

Hvad mon regnestykket vil lyde:

Gratis obligatorisk orienterende køreprøve i stedet for det lægelige skøn??

   kontra

Mulige sparede udgifter til uheld, sygehusophold osv osv...

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 07-11-01 15:15

det kommer jo an på om de gamle skal betale for læge undersøgelsen eller om
sygesikringen gør det.

jeg tror nok en køresagkyndig er billigere i drift end en læge.

herefter kan der så ses på om man spare på sygehus osv...

Lasse
CBR1000f

Fra : Morten Dahl

Dato : 08-11-01 09:29

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse

> Casper Hundebøl <casper@malerbutikken.dk> wrote in article
>
> Hvad mon regnestykket vil lyde:
>
> Gratis obligatorisk orienterende køreprøve i stedet for det lægelige
skøn??

Ja man kan jo så diskutere om ikke vi alle sammen skulle have en lille
teoriprøve hver 5år Jeg kan da ihvertfald huske at jeg havde en del
"huller" i min teori da jeg var oppe og tage mc-kørekort for 2år siden..

-
Morten Dahl

Fra : Søren L Hansen

Dato : 08-11-01 11:38

Morten Dahl <news@mekasign.dk> wrote in article
<9sdf6p$2k45$1@news.cybercity.dk>...
> Ja man kan jo så diskutere om ikke vi alle sammen skulle have en lille
> teoriprøve hver 5år Jeg kan da ihvertfald huske at jeg havde en del
> "huller" i min teori da jeg var oppe og tage mc-kørekort for 2år siden..

Hul i teorien, det er mere motorikken jeg er bekymret for.
Det behøver ikke en gang at være en praktisk prøve i bil, bare nogen de små
koordinationsopgaver man kan hygge sig med. Klappe og stå på et ben, osv
osv...
--
Søren
lindholt@person.dk