/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fjernelse af neddrosling af FJ1100
Fra : Søren Feilberg


Dato : 05-11-01 13:15


Jeg går og overvejer at købe en Yamaha FJ 1100 importeret fra svejts.
Den er neddroslet. Er der nogen der ved hvordan man fjerner
neddroslingen på en sådan karl?

Jeg tænker på hvor meget arbejde der ligger idet og hvad det kan koste
i dele.


Søren der måske snart har en fj1100
dmcn#59
Søren F.
Dmcn#59
XJ750 Seca

 
 
bwl (06-11-2001)
Kommentar
Fra : bwl


Dato : 06-11-01 06:31

Godt for dig . Det er en god og stabil cykel, som du sikkert bliver meget
blad.

hmm, er det ik enoget med at det er en "mindre " karburator der sidder på
???. nogen gange nøjes man vidst nk oxo bare med at sænke nålene i
karburiderne???

Brian :W

"Søren Feilberg" <sfeilberg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3be68201.15509882@news.uni2.dk...
>
> Jeg går og overvejer at købe en Yamaha FJ 1100 importeret fra svejts.
> Den er neddroslet. Er der nogen der ved hvordan man fjerner
> neddroslingen på en sådan karl?
>
> Jeg tænker på hvor meget arbejde der ligger idet og hvad det kan koste
> i dele.
>
>
> Søren der måske snart har en fj1100
> dmcn#59
> Søren F.
> Dmcn#59
> XJ750 Seca



S.G (06-11-2001)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 06-11-01 22:13

> hmm, er det ik enoget med at det er en "mindre " >karburator der sidder på
> ???. nogen gange nøjes man vidst nk oxo bare med at >sænke nålene i
> karburiderne???

derudover knasterne...

min onkels RF´er fik nye kaburatorer samt andre knaster.
Mener det var det hele.. det gav da osse 40 HK mere end de 100HK (mener jeg)
den havde dernedefra



Casper Hundebøl (07-11-2001)
Kommentar
Fra : Casper Hundebøl


Dato : 07-11-01 20:29


"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:7qYF7.750$QN4.7782@news.get2net.dk...
--------------------
> min onkels RF´er fik nye kaburatorer samt andre knaster.
> Mener det var det hele.. det gav da osse 40 HK mere end de 100HK (mener
jeg)
> den havde dernedefra
>
Wow! Det gad jeg godt høre lidt mere om i detaljer! Er det RF600 vi snakker
om?

Casper
RF600R



S.G (07-11-2001)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 07-11-01 22:23

> Wow! Det gad jeg godt høre lidt mere om i detaljer! Er det RF600 vi
snakker
> om?
nop RF900
Den kører osse for godt til at det er sandt.. Det har flere rf900 ejere
måtte sande... Hans næste orjekt er at bygge en 6 trins gearkasse i den
istedet for de 5 den oprindelig har.
Men smid en mail til mig privat, han kan fixe ret meget på mc´er især hvis
du vil have mere ydelse.. fx min brors bandit600 har 82hk på bahjulet
hvilket er ret pænt for en bandit. problemet herhjemme er jo at de cykler
man køber ikke må forurene eller larme.... Ved diverse indgreb fjernes alt
dette, og vupti så har du en anden maskine



Mads Lund (08-11-2001)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 08-11-01 10:26

Der der især er tilfældet med de suzukier der omtales her, er at motorerne
er droslede versioner af GSXR motorerne. Og typisk er det udstødning,
knaster og karburatorer der er udskiftet. Ideen med at udskifte disse dele,
er at man kan lave nogle mere kørevenlige kompromisser, hvor man får noget
moment i bundområdet. Men det er på bekostning af topmomentet, og dermed
topeffekten.

Men ved at skifte "tilbage" til GSXR komponenter (ex. knaster) får man i
princippen en GSXR motor i istedet. og så vil eks en bandit600 yden som en
GSXR600.

Det samme gør sig gældende for kawasaki GPZ1100 og Bandit1200, som uden de
store modifikationer kan yde som ZZR1100 og GSXR1100. Og lur mig om ikke den
nye Fazer kan hidses op til R1 ydelse hvis man havde lyst.


Mads Lund
ZX9RT



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste