Nogen der er MC-mekanikere?
Fra : Lasse Laursen

Dato : 04-11-01 23:51

Dav.
Kunne godt tænke mig at få lidt info om
uddannelsen og livet som MC-mekaniker.
Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål
eller bare har lidt erfaringer med emnet.

1: Hvor meget tjener en MC-mekaniker / i forhold til en Auto-mekaniker?
2: Hvordan er hverdagen som MC-mekaniker?
3: Er det rigtigt at det eneste sted man kan tage uddannelse,
er på Nykøbing Falster?

På forhånd tak!

MvH Lasse Laursen
lasse_laursen@mail.dk

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 05-11-01 09:59

"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller bare har lidt erfaringer med emnet.
>
> 1: Hvor meget tjener en MC-mekaniker / i forhold til en Auto-mekaniker?
Det ved jeg ikke, men det skal jo ikke være lønnen i sig selv der driver
værket...

> 2: Hvordan er hverdagen som MC-mekaniker?
Jeg tror den kan være stille og rolig, men også hektisk - har man interessen
er den, tror jeg, spændende og hyggelig.

> 3: Er det rigtigt at det eneste sted man kan tage uddannelse,
> er på Nykøbing Falster?
Det har jeg også hørt...At det er det eneste sted.

Telefon til udd. i nykøbing falster: 54847700

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-11-01 11:00

Uffe Ibh Iversen <Uffeibh@nork.auc.dk> wrote in article
<9s5kai$ncv$1@sunsite.dk>...
> Det ved jeg ikke, men det skal jo ikke være lønnen i sig selv der driver
> værket...

Jeg er ikke mc-mek, men kender flere der er.

Nej, tror heller ikke man skal gøre det for pengenes skyld. En fordel ved
at være MC mekaniker i stedet for automek er at der ikke er så meget
rustarbejde
Men det skal da ikke afvises at det er muligt at lave lidt orange ind
imellem... En god MC mekaniker har altid mange venner
Og så er der jo mulighed for at blive selvstændig osv, og starte et
imperium!
Det er mere sæsonbetonet end automek, alle skal jo lige have lavet tingene
om foråret.

> Jeg tror den kan være stille og rolig, men også hektisk - har man
interessen
> er den, tror jeg, spændende og hyggelig.

Jep. Læs f.eks. på www.dmcn.dk under anmeldelser af værksteder. Er der brug
for forbedringer hos nogen af de steder ??

> Det har jeg også hørt...At det er det eneste sted.

Jep.

--
Søren

Fra : bwl

Dato : 06-11-01 06:35

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men det skal da ikke afvises at det er muligt at lave lidt orange ind
> imellem... En god MC mekaniker har altid mange venner

ET af de mange jobs hvor det er muligt. næsten alle har vel mulighed for
det??

> Og så er der jo mulighed for at blive selvstændig osv, og starte et
> imperium!>

jebs igen

Brian w.

"MURER"

Fra : Søren L Hansen

Dato : 06-11-01 09:12

bwl <dustyman41@hotmail.com> wrote in article
<3be776d2$0$4860$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> ET af de mange jobs hvor det er muligt. næsten alle har vel mulighed for
> det??

årh, i nogen brancher er det mere tilgængeligt, ikke at jeg på nogen måde
vil opfordre til den slags samfundsfjendsk virke...

I øvrigt: Jeg er landinspektør. Ska jeg lige sætte et par sorte skel??

--
Søren

Fra : bwl

Dato : 06-11-01 17:12

> [...]
> vil opfordre til den slags samfundsfjendsk virke...
>
> I øvrigt: Jeg er landinspektør. Ska jeg lige sætte et par sorte skel??

Så skal jeg nok støbe sokkel og murer lidt

Brian. W.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 27-11-01 19:23

bwl wrote:

> ET af de mange jobs hvor det er muligt. næsten alle har vel mulighed for
> det??

Min kone er bibliotekar, er der nogen der skal have alfabetiseret deres bogreol
?

Jesper Hvalsøe
GS 750 Shinystyle.

Fra : Anders Vinther

Dato : 27-11-01 23:12

"Jesper Hvalsøe" <zopial@mail.dk> wrote in message

> Min kone er bibliotekar, er der nogen der skal have alfabetiseret deres
bogreol
> ?
>
> Jesper Hvalsøe
> GS 750 Shinystyle.

Nej, tak, men gerne min harddisk...

Mvh.
Anders V.

Fra : madcat

Dato : 28-11-01 06:48

"Jesper Hvalsøe" <zopial@mail.dk> skrev
> Min kone er bibliotekar, er der nogen der skal have alfabetiseret deres
bogreol
> ?

Det er da HK'ernes job at sætte bøgerne rigtig på plads

Susanne
Bibliotekar D.B. og stud.scient.bibl.

Fra : Armand

Dato : 02-12-01 04:52

Jesper Hvalsøe <zopial@mail.dk> skrev i en

> Jesper Hvalsøe
> GS 750 Shinystyle.

Hæ!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-11-01 18:17

Uffe Ibh Iversen <Uffeibh@nork.auc.dk> skrev i en

> "Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg også hørt...At det er det eneste sted.

Det er den eneste _fagskole_ for mc-mekanikere; men lærepladsen (der der
dag hedder: Praktikpladsen) kan jo sagtens være lokal!!
Faktisk tror jeg at det er muligt at lige netop mc-mekanikere uddannes
efter klassisk "læreplads-mønster" :-/

--
Armand.

Fra : Mads Stetter

Dato : 05-11-01 21:32

> [...]
> dag hedder: Praktikpladsen) kan jo sagtens være lokal!!
> Faktisk tror jeg at det er muligt at lige netop mc-mekanikere uddannes

Det er korrekt.. Der er et skolehjem man bor på mens man er i skole (10-15
uger af gangen)

Og man har det mega sjovt på disse skolehjem, så man kommer ikk til at kede
sig!

MVH Mads Stetter

Fra : Lasse Laursen

Dato : 05-11-01 21:51

"Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uger af gangen)
>
> Og man har det mega sjovt på disse skolehjem, så man kommer ikk til at

Har du været på sådan en skole? Synes bare at det er lang
tid at være hjemmefra i den modsatte ende af landet. =(

MvH Lasse Laursen
lasse_laursen@mail.dk

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-11-01 07:13

> [...]
> >

> Har du været på sådan en skole? Synes bare at det er lang
> tid at være hjemmefra i den modsatte ende af landet. =(

Nopes, jeg har desværre ikk prøvet det, men kommer nok til det i løbet af
min uddannelse (Skal til vejle på et par skoleophold)
Alle jeg har snakket med siger at det er en rigitg go' oplevelse, og man
kommer jo hjem i weekenderne (Tog er gratis)

Mvh Mads Stetter

Fra : Anders Vinther

Dato : 06-11-01 18:08

> Har du været på sådan en skole? Synes bare at det er lang
> tid at være hjemmefra i den modsatte ende af landet. =(

Det er vel ikke værre end at være værnepligtig... snarere tværtimod...

Anders V.
- Der har haft ti års jubilæum som hjemsendt værnepligtig -

Fra : Morten Christensen

Dato : 07-11-01 16:42

"Lasse Laursen" <lasse_laursen@mail.dk> wrote in message

> Har du været på sådan en skole? Synes bare at det er lang
> tid at være hjemmefra i den modsatte ende af landet. =(

Jeg har... i mine "unge" dage, tog jeg uddannelsen til mejerist.
på det tidspunkt, da jeg startede, boede jeg i nærheden af Aalborg.
Eneste sted i skandinavien, hvor man kan gå på en "rigtig" mejeri-skole, er
i Odense.
Første skoleophold varede 20 uger, de 2 næste @ 15 uger.
Og nørj, vi havde det *dælme* skægt... især når vi mobbede inspektøren *G*
Inden du ved af det, er ugerne gået, om man er tilbage igen - måske et nyt
sted denne gang - med rig mulighed for at lære nyt - måske et nyt sted i
landet.
Bemærk, at nogle uddannelser kræver, at man har 2 forskellige praktikpladser
(fx. mejerist)

Sort arbejde?
Hvordan laver man en sort pakke smør?
Næ, du vi mejerister skummer fløden på¨andre måder *G*

--
Have a good trip

Morten, Københavnstrup - der nu er nørd i stedetfor...
GSX600F '91

Fra : Steen Gruby

Dato : 11-11-01 19:49

On Wed, 7 Nov 2001 16:42:07 +0100, "Morten Christensen"
<mhc@gsx600f.dk> wrote:

Hm..............

>Sort arbejde?
>Hvordan laver man en sort pakke smør?
>Næ, du vi mejerister skummer fløden på¨andre måder *G*

Hørt i laboratoriet:
Så gutter nu er det lykkedes at forvandle L... til smør.
Vi har dog stadig lidt problemer med lugten og smagen

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 06-11-01 23:25

Teknisk skole i Lyngby er også skole for mc mekaniker uddannelsen.
Carsten S.

Fra : Lasse Laursen

Dato : 07-11-01 09:59

"Carsten Howard Steffensen" <kejser@image.dk> skrev i en meddelelse
> Teknisk skole i Lyngby er også skole for mc mekaniker uddannelsen.
> Carsten S.

Jeg har snakket med en studievejleder på Aalborg Tekniske Skole og hun siger
også at den eneste fagskole ligger i Nykøbing Falster. Men du kan dog godt
tage grundforløbet på Aalborg Tekniske Skole. Er det ikke det du tænker på?

MvH Lasse Laursen
lass_laursen@mail.dk

Fra : Carsten Howard Steff~

Dato : 07-11-01 23:41

Men du kan dog godt
> tage grundforløbet på Aalborg Tekniske Skole. Er det ikke det du tænker
på?

Jo ! det er grundskolen jeg mener.
http://www.lyngbts.dk/

Mvh. Carsten