Maling af tank
Fra : Bertram Paaskesen

Dato : 04-11-01 21:17

Hej NG

Er der nogen som kan anbefale en auto/mc-lakerer i
Nordsjælland/Københavnsområdet.

venlig hilsen
Bertram Paaskesen
XV750

Fra : RpR

Dato : 04-11-01 21:56

> Er der nogen som kan anbefale en auto/mc-lakerer i
> Nordsjælland/Københavnsområdet.

Har aldrig set en autolakker der laver virkeligt sjusk, og de lakerer alle
sort (har ikke set den der ikke gjorde).
Så mit råd er at du kører en tur forbi dem alle, og får en snak med en svend
der arbejder der, om om han ikke kan fikse noget efter lukketid hvis du
kommer med tanken nedslibet og parat til lakering. Pris mæssigt kan det
virkeligt lønne sig.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-11-01 22:12

> ..., og de lakerer alle sort (har ikke set den der ikke gjorde).

Det har jeg.. Min kammerat fik malet sin XJ900 blå......

Thore Jensen

Fra : RpR

Dato : 04-11-01 22:54

> Det har jeg.. Min kammerat fik malet sin XJ900 blå......

Så kald det "orange" eller sådan, tror han fik pointen =)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-11-01 22:53

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> Så mit råd er at du kører en tur forbi dem alle
Alle? Det kan vel være han har et liv han skal passe...

JS

Fra : RpR

Dato : 04-11-01 23:09

> Alle? Det kan vel være han har et liv han skal passe...

Er det mit problem? Jeg kom med et svar til hans spørgsmål, og vil man have
det billigt så spørger man rundt, har man penge nok tager man jo bare den
første og bedste og betaler ved kasse 1 uden at klynke.

Fra : bwl

Dato : 06-11-01 06:46

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Har aldrig set en autolakker der laver virkeligt sjusk, og de lakerer alle
> sort (har ikke set den der ikke gjorde).
OKAY enten kender du kun dygtige autolakerer eller oxo har du været
ufattelig heldig.
Jeg fik malet min kværn BMW BLÅ. En virklig flot farve med perlemor osv. Nu
bobler malingen op omkring tankdækslet???. Ringede og spurgte hvordan det
kunne være, om han evt, havde sparet på hærder på det område. Fik at vide at
sådan var det bare, og det kunne han ikke gøre noget ved????? Malingen kan
ikkr tåle benzin. skodmaler!! Malingen på forskærmen er revnet.Der er
"løbere" i bunden/siden af tanken. ( man ser dem ikke, men jeg ved de er der
og det er nok), Tanken samt sideskjolde blev malet om og stadig gjorde han
det ikke ordentlig. Dette arbejde fik jeg lavet " Orange". Tak skæbne da en
maler.

> [...]
> der arbejder der, om om han ikke kan fikse noget efter lukketid hvis du
> kommer med tanken nedslibet og parat til lakering. Pris mæssigt kan det

Ikke i mit tilfælde!!!

Fra : RpR

Dato : 08-11-01 00:32

> [...]
> det ikke ordentlig. Dette arbejde fik jeg lavet " Orange". Tak skæbne da

Lyder simpelthen utroligt, har kun oplevet den slags når folk har prøvet at
lakke deres gamle knallert eller MZ med spraylak!
Det er jo så nok problemet med "orange" lakering, nul garanti.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 08-11-01 07:44

> Lyder simpelthen utroligt, har kun oplevet den slags når folk har prøvet
at
> lakke deres gamle knallert eller MZ med spraylak!

Det skyldes jo nok at du ikke har opplevet så forferdelig meget

JS

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 08:24

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 08:24

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 08:24

Fra : Mads Lund

Dato : 09-11-01 08:24

> For nu at vende tilbage til det oprindelige emne, så kender jeg et par
> automalere, men ingen jeg vil anbefale. Prøv måske at finde noget
> industrilakering, de har ofte ikke ret stort udvalg i farver, men til
> gengæld er det som regel godt arbejde, for en fabrik der skal have malet
> 1000 emner til kunder finder sig ikke bare i nogle løbere.

Jeg har fået malet nogle ting ved Sindal Industrilakering/autolakering og
det har været meget pænt arbejde, og så enda til nordjydske priser

Tænk at der findes malere der kan male en motorcykel sort, og så er den rød
bagefter.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : origo@earthling.net

Dato : 09-11-01 11:34

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in message
> Tænk at der findes malere der kan male en motorcykel sort, og så er den
rød
> bagefter.

Det er resultatet av å stå i en lakeringshall dagen lang

JS

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 15:00

> Jeg har fået malet nogle ting ved Sindal Industrilakering/autolakering og
> det har været meget pænt arbejde, og så enda til nordjydske priser

Gav 1500,- for at få lakken kåben på min GPR sort-sort ved et en-mands-firma
i Sarup på Als, og jeg er fuldt tilfreds!

Han sleb kåbedelene ned, gav dem sprøjtespartel og sleb det ned igen, og
lakerede det hele.
Ikke én løber nogen steder, kanon flot.
Blev lavet i løbet af en uge.

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-11-01 16:04

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået malet nogle ting ved Sindal Industrilakering/autolakering og
> det har været meget pænt arbejde, og så enda til nordjydske priser

Sjovt, dem har jeg brugt til noget pulverlakering af fodhvilere og den slags
udsatte småting engang, på samme leveringsbetingelser som dig, og det var
også flot arbejde. For hulen sådan noget pulverlak er sejlivet, der er bare
ikke meget glans i det.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 09-11-01 17:43

> [...]
> udsatte småting engang, på samme leveringsbetingelser som dig, og det var
> også flot arbejde. For hulen sådan noget pulverlak er sejlivet, der er

Genialt til udsatte steder som har det med at ruste!

Fra : Mads Lund

Dato : 09-11-01 19:02

> [...]
> udsatte småting engang, på samme leveringsbetingelser som dig, og det var
> også flot arbejde. For hulen sådan noget pulverlak er sejlivet, der er

Et lille trick, jeg har fået af vores malere (vi har jo et komplet pulverlak
nalæg, som maler 200.000 emner matsorte om ugen).

Når man har malet, ridser man overfladen op med en fin slibesvamp, og giver
enmet et lag klarlak med glans. Så får man et resultat som næsten er lige så
flot som en vådlakering.

Jeg har dog erfaret, at man ikke bør pulverlakkere oven på galvaniserede
emner, så støttefoden på KTM'en minder mest om noget Mikkel har lavet

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 10-11-01 00:39

Mads Lund wrote:

> Jeg har dog erfaret, at man ikke bør pulverlakkere oven på galvaniserede
> emner, så støttefoden på KTM'en minder mest om noget Mikkel har lavet

Det kan man nu godt. Det skal bare ave været varmet op til godt 250° først. Det
er noget med at galvaniseringen skal frigøres for evt. luft først. Jeg ved det
fra en fabrik der lavede emner der skulle bruges i saltvandsmiljø. Så kunne de
give 15 års garanti på overfladen.

---
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen