Ny brugt mc til afløsn. af cb 500 fra 197~
Fra : ole larsen

Dato : 03-11-01 14:26

I ca. 20 år har jeg haft en gl. CB 500 K3, der har tjent mig godt, og
fortsat gør det.
Den er hurtig nok, styrer nogenlunde ( pendler med sidetasker og oppakning
ved ca 140-150 km/t og lider - som så meget andet -af
"lenkerflattern, forhjulsshimmy ?" ved 60-70). Det eneste jeg har savnet er
større komfort, større knævinkel, mere kompliant affjedring og en god
kåbe/afskærmning.
Nu har jeg ladet mig fortælle, at det er ved at være slut med reservedele,
og jeg skal måske til at tænke på at anskaffe en ny brugt.
Men hvad ? Den skal være lige så driftsikker og økonomisk og og og.....
Har selvfølgelig tænkt på en BMW- bokser, og 50 gode hk er et krav. Det
opfylder en R 80, R90 og R 100. Og BMW er jo legendariske
m. h.t. drifsikkerhed ? Og fabrikken lover reservedele i næsten al
evighed...
Transalp kunne også passe ? Eller en Guzzi, hvordan er driftsikkerheden og
komforten (det er ikke le mans, jeg tænker på, men California eller SP tror
jeg den hedder) ? Andet kan jeg ikke komme på, men måske husker jeg forkert
?
Meninger, strøtanker og seriøse oplysninger/bud/prisvurderinger modtages med
kyshånd ( roligt nu . Og nej, den er ikke til salg.

Ole

Fra : jarnbak

Dato : 04-11-01 19:55

ole larsen wrote:

> [...]
>
> Meninger, strøtanker og seriøse oplysninger/bud/prisvurderinger modtages med
> kyshånd ( roligt nu . Og nej, den er ikke til salg.

En bmw k75rt måske.
Palle.

Fra : Jeppe

Dato : 04-11-01 19:34

Jeg tror næppe at Honda løber tør for reservedele til CB'er de næste 50 år

Hvad er det du mangler??
Mch Jeppe (tidligere Honda ejer)

Fra : ole larsen

Dato : 04-11-01 20:57

Jeppe skrev i meddelelsen <9s41ne$j0c$1@sunsite.dk>...
>Jeg tror næppe at Honda løber tør for reservedele til CB'er de næste 50 år

Har hørt det fra to mekanikere, den ene en privat bekendt, så det tror jeg

>Hvad er det du mangler??

En saddel måske, men så må vi hellere futte til marked

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-11-01 11:16

"Jeppe" <g-mc@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror næppe at Honda løber tør for reservedele til CB'er de næste 50 år
>
> Hvad er det du mangler??
> Mch Jeppe (tidligere Honda ejer)

Jeppe, vil du ikke nok svare _under_ de meddelelser, du svarer på? Det gør
det meget nemmere at læse!
(http://www.usenet.dk/netikette/quote.html#nedenunder)

Nå, Agusta-Claus i Søborg (som vistnok er aut. Honda-forhandler, tro det,
hvem der kan) fortalte mig for 1-2 år siden, at det _var_ et begyndende
problem at få reservdele til gamle CB'er fra midt i 70'erne. Det konkrete
eksempel var en koblingssnegl(?) fra en CB500F '75, som var så godt som
umulig at opdrive.

Forklaringen var, at Danmark nogenlunde var det eneste sted i verden, hvor
man holdt liv i 25 år gamle motorcykler.

--
Jakob

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 05-11-01 13:34

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9s5osn$51g$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Forklaringen var, at Danmark nogenlunde var det eneste sted i verden, hvor
> man holdt liv i 25 år gamle motorcykler.

Davidsilverspares i UK har for det meste alt til de gamle Honda'er og der er
også begyndt en reproduktion af nogle af de gamle dele.

Jesper
VFR750KL (den er dejlig)
CX 500 (også dejlig men stadig til salg)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 05-11-01 15:48

"Den skal være lige så driftsikker og økonomisk og og og....."

Hvis du har været så glad for den. Hvorfor så ikke vælge samme mærke igen

Jeg tror du kan få dele i mange år endnu hos David Silverspares. Men det får
du jo nok ikke mange danske forhandlere til at give dig ret i. Så tjener de
jo ingen penge.

--
Mvh.
Henrik