> I den retning er motorcyklister vist ikke værre end bilister.
> Øvertfolket kan jo let spille hellige på netop det punkt, da de ofte ikke
> _kan_ overskride den skiltede hastighed.
længere nede siger du ellers at de tit og ofte kommer blæsende med fuld fart
langt over det tilladte?
> > ikke sønderligt mange er tunede i nogen grad.
> >
> Men det er øverter (som også er knallerter) til gengæld ofte.
Skrev jeg også. Synes nu der er en forskel på at føre den tilbage til den
stand den oprindeligt blev fremstillet i, og så f.eks montere større
cylinder osv.
> > Ser om sommeren jævnligt tåber der kommer brasende med langt
> > over det tilladte.
> >
> Hvilket øverter også gør. Ofte tæt på cyklister og andre bløde
> trafikanter.
Nå! Først kan de sjældent overtræde hastighedsgrænsen, men nu braser de bare
forbi?
Desuden kan jeg ikke se hvad cyklister skal blandes ind i det for, øverterne
kører på vejen, ikke på cykelstien. Cyklisterne har intet tabt på vejen
(skulle da lige være steder hvor der ikke findes cykelsti, og der har jeg nu
aldrig set nogen snitte en cyklist endnu (læg mærke til jeg skriver "endnu".
Der findes idioter i alle færdselsgrupper)).
> > Fatter ikke de tør.
> >
> Sikkert ikke. Men glæd dig til du får en MC. En almindelig motorcykel
> kører langt mere stabilt end en knallert/øvert.
Jeg har skam kørt på en del MC'er efterhånden, bevares, ikke ret store
maskiner, men stadigvæk ændrer det ikke noget ved om man kører ind i en bil
med 50km/t på en knallert eller mc hvis man ikke har hjelm på.
> Hvilket øverter også gør, men en væsentlig forskel her er, at
> motorcyklerne har kræfterne til det. Striberne er ganske enkelt ikke
> tegnet så de passer til en kvik motorcykel.
Har kun oplevet én øvert gøre det nummer (først overhale mig i en 60km/t
zone på venstre side, ind foran mig og så rundt om bilen ad højre side, med
en hastighedsforskel på max 5km/t. Forrykt.)
> Så sent som i dag overhalede jeg ved dobbelt optrukne linier, fordi der
> var god plads hen til næste sving (for mig). Bagved lå en øvert, og han
> fulgte med. Det vil sige, han kunne jo slet ikke følge med min
> accelleration, og fik kun med nød og næppe mast sig forbi madkassen før
> svinget, heldig med at der ikke kom en modkørende.
Jeg kan godt følge ideen i at MC'en kan accellerere sig ud af de fleste
problemer, men jeg har nu aldrig set en øvert forsøge at følge efter en
relativ stor mc (er din da, ikke?).
Bevares, jeg har da selv kørt småtræk med folk der havde gamle MZ'ere, dem
har man da chancer imod, men de er nok heller ikke typen der liiige skal
have overhalet bilen inden svinget, over de fuldoptrukne spærrelinier.
> > overhaler når der er modkørende så de skal presse sig ind imellem,
> >
> Ja, det bryder jeg mig heller ikke om, men det ses sjældent. Til gengæld
> ses det ret ofte blandt øverter i bytrafikken.
Nu har vi endda ret brede veje i Sønderborg by, men her kniber det altså
stadigvæk med at mase sig ind mellem 2 biler. Klart, jeg har da prøvet det,
blot for at finde ud af at der altså manglede mindst 20hk mere for at kunne
fuldføre det nummer med lidt stil =)
> > har sågar set en overhale indenom på motorvejen.
> >
> Det kan jo ske. Dog sjældent set. Men bortset fra det ikke foregår på
> motorvej, så er det vist ret almindeligt at øverter overhaler indenom.
Har skam også kun set det én gang at en MC har lavet det nummer, men ja, i
byen har 9 ud af 10 øvertkørere totalt misforstået deres placering. Tror
problemet er at ordet "knallert" bliver brugt om dem, de må jo godt smutte
forbi køen hvis der er plads. En ting der ville være rart var at man ikke
kunne føre en øvert med bil kørekort, men krævede "øvertkort" til en måske
lettere nedsat pris, så de lærer at placere sig og styre sig ud af problemer
osv.
> Det er i hvert fald min fornemmelse af disse generaliseringer. Der er
> brodne kar i alle lejre, men øverterne skiller sig ud som de værste, og
> det bekræftes da vist af statistikkerne.
Langt de fleste uheld skydes så vidt jeg ved vist nok forkert placering og
for høj hastighed. Ting der jo helt klart tyder på manglende erfaring.
Hvorfra skulle en bilist der aldrig har ført en 2-hjuler også vide hvordan
man kører på sin nyindkøbte øvert der typisk render 70 - 90km/t ?
> Kildekritik: Jeg har gennem 18 år kørt ca.:
> 225.000 km. på motorcykel.
> 90.000 km. i bil.
> 20.000 km. i lastvogn.
> 20.000 km. på knallert.
Det var da en slat =)
Kommer måske op på små 50 - 60k km ialt, kun på knallert og øvert. (måske
1000km i bil, holder jeg ikke kontrol med, er også svært når man ikke er den
eneste der bruger den)
> (undgår helst off. transport)
Samme her, men da min nuværende øvert kun går 9km/l og det så småt begynder
at blive koldt tager jeg nu bussen de 15km til skole.
Ellers hader jeg offentlig transport. De kører ikke hvornår jeg vil og slet
ikke derhen jeg vil. Og så er der det fact at det ikke er mig der sidder ved
roret =)
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--