:o( Har i set vejrudsigten :o(
Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-11-01 18:37

Hej NG.

Har i set vejret i næste uge :o/ , og liiiiige præcis i næste uge har jeg
_kun_ mc'en som transportmiddel

8<-------------------------------------------------

Onsdag
Nogen sol, men også byger måske med slud. Let til frisk vind mest omkring
nordvest. Dagtemp. omkring 5 grader, om natten ned mellem 3 graders varme og
2 graders frost

8<---------------------------------------------------

ØV-ØV-ØV

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : bwl

Dato : 02-11-01 21:04

jebs, det lader til at det er på tide at gemme kværnen af vejen for frost og
salt.

Brian.W

" som tager de sidste turer her i weekenden"

Fra : RpR

Dato : 02-11-01 21:09

> Har i set vejret i næste uge :o/ , og liiiiige præcis i næste uge har jeg
> _kun_ mc'en som transportmiddel

Troede MC folket gik efter mottoet "Der findes ikke dårligt vejr, kun dårlig
påklædning" ? =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-11-01 21:36

> Troede MC folket gik efter mottoet "Der findes ikke dårligt vejr, kun
dårlig
> påklædning" ? =)

Nok nærmere noget som 'Der findes ikke dårligt vejr, kun et for lille udvalg
af cykler i garagen.'.
Det er jo ikke alle, der også har råd til en vintercykel, og jeg har ikke
tænkt mig at køre på Seca'en til vinter, selv om den er forsikret. Det vil
jeg ikke udsætte den for.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per Pedersen

Dato : 02-11-01 21:44

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote in message
> [...]
udvalg
> af cykler i garagen.'.
> Det er jo ikke alle, der også har råd til en vintercykel, o

Man kan jo også vælge at nøjes med en vintercykel....Så sparer man jo også
pengene til en sommercykel Oh en vintercykel kan sagtens køre om
sommeren...

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen....som et eller andet sted glæder sig til den første sne falder

Fra : Pein

Dato : 02-11-01 23:02

"Per Pedersen" wrote ...

> [...]
også
> pengene til en sommercykel Oh en vintercykel kan sagtens køre om

Præcis. Jeg bruger TransAlp'en som helårscykel, bortset fra jeg en gang
imellem er så magelig at jeg tager bilen.
Men bliver det nu rigtig vinter med masser af sne, så skal jeg ud at lege
på DT'eren. Yeeehaaa.

Lad os få sne til Brovst Enduro næste år også. I år var der pænt med sne,
og det gav mig en heatsejr, hvilket ellers er helt utænkeligt under
normale forhold.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (med nedgearing og skrappe knopdæk)

Fra : RpR

Dato : 03-11-01 00:24

>Yamaha DT125R (med nedgearing og skrappe knopdæk)

Pigdæk til vinter? Man står ihvertfald overrasken godt fast selvom der er is
på vejen med pigdæk =)

Fra : Pein

Dato : 03-11-01 00:39

Ikke pigdæk, bare knopdæk.
Har aldrig kørt med pigdæk på MC, men det skulle være ret godt til
baghjulet.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-11-01 00:45

> Ikke pigdæk, bare knopdæk.
> Har aldrig kørt med pigdæk på MC, men det skulle være ret godt til
> baghjulet.

Er der noget specielt ved piggene på pigdæk?
Jeg kunne forestille mig, at man lavede piggene i et metal, da gummipigge
ville blive slidt ret hurtigt ned.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : RpR

Dato : 03-11-01 03:02

> Er der noget specielt ved piggene på pigdæk?
> Jeg kunne forestille mig, at man lavede piggene i et metal, da gummipigge
> ville blive slidt ret hurtigt ned.

En jeg kender lavede sit eget pigdæk til sin Maxi engang. Man kan få nogle
pig sæt beregnet til speedway, som så sættes fast gennem indersiden af
dækket (dur selvsagt ikke til slangeløse dæk).
En gammel Maxi er måske ikke noget man vil forbinde med en speedway maskine,
men den var da meget sjov når den rent faktisk kunne stå fast eller sende en
søjle af sne og is bagud =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-11-01 12:35

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

Nu gør du det igen Rasmus!

>Pigdæk til vinter? Man står ihvertfald overrasken godt fast selvom der er
is
>på vejen med pigdæk

Det er da godt vi har dig til at vejlede os ignoranter. Hvor har du dog al
den viden fra?

> En jeg kender lavede sit eget pigdæk til sin Maxi engang.

Nåh ja.

> Man kan få nogle
> pig sæt beregnet til speedway, som så sættes fast gennem indersiden af
> dækket (dur selvsagt ikke til slangeløse dæk).

Pudsigt, det har jeg aldrig set, og jeg er endda vokset op ved siden af en
speedway bane (Fladbro Speedway, dengang RMS), ligesom jeg aldrig har set
nogen køre speedway om vinteren.
Du tænker ikke på is-speedway? De dæk købes fædigmonterede, det er ikke løse
pigge man selv monterer.

Jeg har kørt med pigdæk på motorcykel i nogle vintre, ikke de "rigtige", men
nogle hjemmelavede der fungerer på samme måde. Jeg køber en pakke
selvskærende skruer i Silvan med knap samme længde som knopperne i dækket,
skruer en skrue i hver knop med accu-boremaskinen og bider hovedet af med en
bidetang, så der stikker et par mm metal ud af knoppen.
Kører man is-på-asfalt giver det lidt bedre bid, men forvent ingen
revolutioner, SÅ godt er det heller ikke.
Kører man is-på-jord eller grus, så giver det væsentligt bedre bid, fordi
det tit kan kradse igennem lidt is og sne, så knopperne får fat i
underlaget.
Jeg brugte det kun een gang på forhjulet, for det nedsætter bremseevnen på
ren asfalt ganske betragteligt, og det havde faktisk ingen positive
effekter.

Måske skulle jeg lige tilføje at mine erfaringer er gjort på dels lille let
125cc off-roader, og stor, tung voldsom Bambi-agtig 600cc off-roader.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 03-11-01 15:10

> [...]
> nogen køre speedway om vinteren.
> Du tænker ikke på is-speedway? De dæk købes fædigmonterede, det er ikke

Kan købes ved Robert's MC i Guderup.

Fra : Pein

Dato : 03-11-01 08:21

"Martin Sørensen" wrote ...

> Er der noget specielt ved piggene på pigdæk?

Jeg ved ikke så meget om det, men vi snakker helt klart metal, som kan
være noget hjemmelavet noget der skrues i dækket indefra.
Nogle fra Aalborg Offroad MC Klub har prøvet det (Rittig f.eks.). Så vidt
jeg husker mente han det var ret fedt at have på baghjulet men ikke
forhjulet.

Til Enduro er det ikke så almindeligt, selvom løbet evt. afvikles på sne
og is, for reglementet siger at hvis der skal køres med pigdæk, så skal
alle køre med pigdæk.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-11-01 12:19

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> Lad os få sne til Brovst Enduro næste år også. I år var der pænt med sne,
> og det gav mig en heatsejr, hvilket ellers er helt utænkeligt under
> normale forhold.

Jep, det må man lade ham: Efter mange år som helårsmotorcyklist, så kører
han eddermame stærkt når det er glat, selv en tidligere Elite DM vinder
blev sat til vægs!

Rittig