Yamaha Axis 90 ??
Fra : Buck

Dato : 02-11-01 17:33

Hej,
er der nogen der har erfaringer med Yamaha´s lille Axis 82 ccm scooter?
Hvor hurtigt kan den komme til at køre hvis man "piller" lidt ved den?
Jeg overvejer at investere i sådan en til at køre på vinteren igennem.
Jeg kører 40 km for at komme i skole, og jeg vil nødig udsætte min gamle CB
for salt og snedriver...

--
/Buck
CB550F1 ´75

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-11-01 18:40

"Buck" <buck@ehj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg overvejer at investere i sådan en til at køre på vinteren igennem.
> Jeg kører 40 km for at komme i skole, og jeg vil nødig udsætte min gamle

Ingen erfaring med Axis'en, men kan man ikke "få" en lille brugt mc, for de
en Axis koster, jeg tror ikke at det er så sjovt at køre vinter kørsel med
de trillebørs hjul ?

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 02-11-01 19:25

> [...]
> Jeg overvejer at investere i sådan en til at køre på vinteren igennem.
> Jeg kører 40 km for at komme i skole, og jeg vil nødig udsætte min gamle

Hmmm... en scooter med 10" hjul og snedriver........

Prøv at lave et opslag på MC-basen.dk og se hvad du kan få af brugt for de
sammen penge......bare en ide...

Thore Jensen

Fra : Anet

Dato : 01-12-01 14:01

"Jeg har en axis og den kører omkring 80 km i timen og kører 30 kilometer på
en liter benzin. God lille scooter som jeg er meget glad for. Dog tror jeg
ikke at vi får de store vilde vintre mere herhjemme og jeg har igennem de
sidste par vintre også kørt på scooter.

hilsen

Anet

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-11-01 09:35

> er der nogen der har erfaringer med Yamaha´s lille Axis 82 ccm scooter?

Den skulle efter sigende passe stumper med en Yamaha Jog, så det nok ikke
noget godt udgangspunkt for tuning til hastigheder over 100km/t .... Overvej
istedet en Aprilia SR125 eller peugeot Speedfight 100. De har lidt større
hjul og koster fra ny ~25kkr mod de ~18kkr for axis'en. Peugeoten og
apriliaen burde der kunne findes brugte, og der kan skrues tunsæt på dem
begge så de kommer "pænt over 100.

Aprilias leonardo er der efterhånden også nogle brugte til salg af.
Interessen for dem er ikke så stor så de første ejere må tage noget af en
afskrivning. Jeg har set flere 150ccm til salg til omkring 20kkr for en der
har gået ~10kkm og den koster trods alt 41kkr fra ny...

/A

Fra : RpR

Dato : 05-11-01 17:40

> Den skulle efter sigende passe stumper med en Yamaha Jog, så det nok ikke
> noget godt udgangspunkt for tuning til hastigheder over 100km/t

Stumperne passer ikke fra Jog, men ja, den er efter min mening alt for lille
til over 100km/t.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Buck

Dato : 19-11-01 19:29

Det interessante ved netop Axis var at den kun kostede 17kkr, kører 30km/l
og har hhv. 14" og 15" hjul.
Så var det at jeg fik tanken om at den bare skulle ha en stor vindskærm på,
varmehåndtag og så tunes så den kan følge med 100km/t de dage hvor føret er
iorden.
Og helt ærligt, hvor mange dage i løbet af vinteren er føret så elendigt at
det slet ikke kan lade sig gøre at køre på 2 hjul?
Jeg er dog blevet fortalt at det ikke er nogen god ide at tune en axis, og
tanken er osse droppet for denne vinter.
Nu har jeg istedet anskaffet mig et buskort, men KORS for en container at
lade sig transportere i!!
Nu ved jeg hvad de vietnamesiske bådflygtninge har været igennem.

Næste vinter skal der helt sikkert et plasticbeklædt køretøj til istedet!

/Buck
CB550F1 ´75 i vinterhi

Fra : RpR

Dato : 01-12-01 14:51

> [...]
på,
> varmehåndtag og så tunes så den kan følge med 100km/t de dage hvor føret

Den render ca. 80km/t fra fabrikken, med en ret droslende udstødning. Nu er
jeg ikke inde i det med Axis og stumper, men det ville da undre mig om ikke
der findes en god ekspansions potte til den for rimelige penge der sammen
med lidt omdysning nok skulle bringe den på på ca. 100km/t og hjælpe lidt på
trækket.