/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Prøver igen... :-)
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~


Dato : 31-10-01 21:43

Efterlyste et råd fra gruppen angående kondens i motoren...

Der danner sig en fedtet grå-hvid masse som sætter sig på øjet og kanterne
iøvrigt, så jeg ikek kan checke oliestanden.
Rådet var at kører en lang tur og det hjalå første gang.
Efter en tur på 200 KM d.d. er "fedtemadden" endnu tykkere... Hvad kan det
mon være?
Jeg skiftede olie og filter i August... og kører Motil 5100 SAE10W40.
Topping med samme olie.

Hvad er det der fedter --- og hvordan får jeg det ud?

Motoren er IKKE vandkølet (oliekølet)- det er en kawa z900

Hans



 
 
bwl (31-10-2001)
Kommentar
Fra : bwl


Dato : 31-10-01 22:53

Hej Hans.

Jeg havde samme " syndrom" på min cb900. Her opdagede jeg det i
koblingshuset, generatordæksel. Jeg har ikke gjort noget synderligt ved det,
andet end at skifte pakninger + flydende pakniger, ny olie + olie/luft
filter.
Hvorfor det kommer ved jeg ikke. men jeg har en mistanke til at det hører
sig til ved ældre motorcykler????

TEORI:
Når motoren er varm, og man slukker motorcyklen , eller parkerer den,
bliver den varme stilleståendemotor påvirket af den kolde luft. Når kulde og
varme mødes dannes der kondens. Hvis der er tilpas med kulde kan der dannes
kondens på indersiden af motorvæggen, og da motoren er tæt må vandet jo
trækkes med rundt med olien. Derved får du dene grå masse.
En blanding af olie og vand..............

Lyder det helt hen i skoven???

Brian. W
" med en rødglødende bagskive!"


Det er ikke noget der har generet motorgangen.
"HANS LYNGBÆK BALDRIAN" <baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:%nZD7.311$TS5.7143@news.get2net.dk...
> Efterlyste et råd fra gruppen angående kondens i motoren...
>
> Der danner sig en fedtet grå-hvid masse som sætter sig på øjet og kanterne
> iøvrigt, så jeg ikek kan checke oliestanden.
> Rådet var at kører en lang tur og det hjalå første gang.
> Efter en tur på 200 KM d.d. er "fedtemadden" endnu tykkere... Hvad kan det
> mon være?
> Jeg skiftede olie og filter i August... og kører Motil 5100 SAE10W40.
> Topping med samme olie.
>
> Hvad er det der fedter --- og hvordan får jeg det ud?
>
> Motoren er IKKE vandkølet (oliekølet)- det er en kawa z900
>
> Hans
>
>



Steen Gruby (31-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 31-10-01 23:44

On Wed, 31 Oct 2001 21:43:24 +0100, "HANS LYNGBÆK BALDRIAN"
<baldrian@get2net.dk> wrote:

Hej Hans.
>
>
>Hvad er det der fedter --- og hvordan får jeg det ud?
>
>Motoren er IKKE vandkølet (oliekølet)- det er en kawa z900
>
Jeg har prøvet en der ligner på min Paso.
Da olie jo er olie (næsten ) indkøbte jeg Kvickly's bedste guldolie
og tænkte: Det må være godt nok til en gammel krikke.
På første tur efter skiftet var den på motorvej og det gik måske lidt
kvikt - i hvert fald indtil der kom ildelugtende røg ud fra "et sted
under kåben" og vejen bag mig henlå i blå røg.
Ind til siden.
Olieglasset var mælkehvidt og olien dryppede under kåben.
Forsigtigt hjem - meget forsigtigt.
da jeg havde fået klædt skidtet af viste det sig, at den havde plsket
olien til skum, presset en del af det ud gennem ånderøret og op i
luftfilteret.
Noget åd motoren gennem indsugningen - derfor røgen.
Og noget dryppede fra filteret ned over motoren og derfra ned på
vejen.
En grundig rengøring og fornyet olieskift (tilbage til Castrol GTX) og
et nyt filter og derfra ingen problemer.
Jeg ER færdig med billig olie.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

René Dahl (01-11-2001)
Kommentar
Fra : René Dahl


Dato : 01-11-01 19:42


> Hvad er det der fedter --- og hvordan får jeg det ud?

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes med en bil, men jeg ser det tit på
værkstedet.
Og det er somregel for mange koldstarter eller for korte ture.
Mht.hvordan man fjerner det, så prøv at skifte olien og hold den til længere
ture.

mvh. René Dahl
Suzuki Gsx750ex,´81 til salg




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste