Fart-foto-automater udsat for hærværk.
Fra : Michael K.S.

Dato : 31-10-01 10:50

Fra : boe

Dato : 31-10-01 10:52

news:94ivttkkn6f660e0odsqmmst3ng4cvbsm7@4ax.com...

> Ukendte gerningsmænd går løs på de i
> alt 12 kamarakasser med kasteskyts og
> slagvåben. Hærværket er målrettet. De
> runde ruder af panserglas, som
> kameraets objektiv og blitzlampe kigger
> igennem, bearbejdes, indtil glasset
> bliver mælkehvidt.

Flot indsats - gerningsmændene er at sammenligne med krigens modstandsfolk

Bo, VF1000F

Fra : Christian Raaby

Dato : 31-10-01 13:26

> Flot indsats - gerningsmændene er at sammenligne med krigens modstandsfolk
>

> Bo, VF1000F

Ja, det er utroligt konstruktivt! Lad os da bruge vores skattekroner på at
få sat nye kameraer op hver gang en "frihedskæmper" vælger at smadre et
sådan kamera!
Det er jo en kortfristet løsning, da kameraene helt sikkert hurtigt bliver
erstattet pga. deres succes.
Jeg tror, at kampen skal kæmpes på den politiske slagmark...

Christian
TL1000S

Fra : Jakob Barfod

Dato : 31-10-01 15:17

"Christian Raaby" <craaby@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan kamera!
> Det er jo en kortfristet løsning, da kameraene helt sikkert hurtigt bliver

Hej Christian -

Ro på! Jeg er så godt som sikker på, at Bos indlæg var skrevet i et anfald
af en pæn dosis ironi. Lagde du mærke til smiley'en? (Ellers har jeg da
noget, jeg skal have talt med ham om på søndag, hvor jeg alligevel skal møde
ham!)

Og i øvrigt har du helt ret!

--
Jakob (bumbumbum... hvornår skal FUT'es til dk.politik.trafik?)

Fra : JR

Dato : 03-11-01 12:20

Christian Raaby <craaby@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bdfede2$0$4859$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> erstattet pga. deres succes.
> Jeg tror, at kampen skal kæmpes på den politiske slagmark...

Jeg synes man burde bruge sort spraymaling (det er ikke så dyrt at få af igen....)

Jeg håber fanme ikke vi får sådan nogle i Nordsjælland.

Husk der snart er valg drenge !!

Jim Radmer

Fra : ThomasW

Dato : 31-10-01 13:35

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> "Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Flot indsats - gerningsmændene er at sammenligne med krigens modstandsfolk

Og folk der ikke kan finde ud af færdselsreglerne, hvad sammenligner vi så
dem med?
(Det er jo i virkeligheden ganske nemt at slippe for bøde for at køre for
stærkt og overfor rødt)

/Thomas

Fra : boe

Dato : 31-10-01 14:38

"Christian Raaby" <craaby@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> erstattet pga. deres succes.
> Jeg tror, at kampen skal kæmpes på den politiske slagmark...

Uhadada så følsomme vi er - humor og smileys er da fuldstændig spildt på
nogen. Desuden er mit firma leverandør af automatisk-kamera-linser (Nej,
det passer slet ikke, det var bare for sjov)
De herinde, der er gamle nok til at huske Glistrups "storhedstid", vil
genkende mit udsagn om modstandsfolk fra Glistrups karakteristik af
skattesnydere som han ser som modstandsfolk..

Så for nu at slå det helt fast, så også Thomas og Christian er klar over
det: Mit indlæg var sarkastisk - derfor var det forsynet med en smiley
<--- sådan ser den ud!

Bo, VF1000F

Fra : Christian Raaby

Dato : 31-10-01 16:55

> Så for nu at slå det helt fast, så også Thomas og Christian er klar over
> det: Mit indlæg var sarkastisk - derfor var det forsynet med en smiley

> <--- sådan ser den ud!
>
> Bo, VF1000F

Jep, min fejl.
Jeg opfattede ikke umiddelbart dit indlæg som sarkastisk, og jeg blev bare
lidt harm over de vandaler, der render rundt og spilder politiets resourcer
på den måde. De kæmper jo hårdt nok i forvejen med at komme af med den
overtids-pukkel. Din smiley blev simpelthen overset i mit blinde raseri
Sorry...

Mvh.

Christian
TL1000S

Fra : bo thomsen

Dato : 01-11-01 01:42

De kæmper jo hårdt nok i forvejen med at komme af med den
> overtids-pukkel

så kan de sku bare opklare nogle mord, overfald og voldtægter i stedet for
fise rundt ude på motorvejen for at fange os der gerne vil hurtigt hjem fra
arbejde.
de kan rende mig i r%&¤#
men jeg er selvfølgelig også i mod hærværk, samt det er jo vores egne
skattepenge der skal bruges på at gøre det godt igen.
mvh
bo thomsen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-11-01 08:07

> [...]
> fise rundt ude på motorvejen for at fange os der gerne vil hurtigt hjem

Det er politik. Jeg synes nu også at rødkørere skal fanges. Det er nu heller
ikke fordi de ikke prioriterer - de har ikke tid til hverken at lede efter
stjålne motrcykler eller komme ud og fortælle folk at de ikke må spille høj
musik altid og på alle tidspunkter.

> de kan rende mig i r%&¤#

Det ville da være synd for dem.

> men jeg er selvfølgelig også i mod hærværk, samt det er jo vores egne
> skattepenge der skal bruges på at gøre det godt igen.

Det er da også vores egne penge der går til når en eller anden sindsyg
billist slipper sig selv løs på vejene - sidst var det vist en 20
politibiler der eftersatte en stjålen bil.

Mvh
Steen

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-11-01 13:13

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fise rundt ude på motorvejen for at fange os der gerne vil hurtigt hjem

Nu er det her jo politik, så det er måske ikke lige den rette gruppe, men...
Ved du hvor mange der dør årligt som følge af mord, overfald og voldtægt i
DK?
Under 10, så vidt jeg husker.
Ved du hvor mange der dør i trafikken hver år i DK?
Over 500, så vidt jeg husker.
Okay, tallene er fra hukommelsen, og den er grundigt pakket ind i snot lige
nu, men størrelsesforholdene er ikke helt ved siden af - er det så ikke
forståeligt nok at nogle anlægger den synsvinkel at man bør sætte ind der
hvor flest liv og kvæstelser kan spares? (Og med tilstrækkeligt meget sparet
i sygehusdage, kan det være det tjener sig selv ind?)

Rittig
(som synes fartgrænserne er ok, og det er straframmerne såmænd også).

Fra : Mads Lund

Dato : 01-11-01 14:25

> [...]
sparet
> i sygehusdage, kan det være det tjener sig selv ind?)

Men hvor er det så lige at folk kvæstes og slåes ihjel ? De ca 40% af
"kagen" som udgøres af bløde traffikanter han jo nok henvises til byzonerne.
Og mon ikke en ganske stor del af de "hårde" traffikanters ulykker sker hvor
traffiken bavæger sig mod hinanden, og der kommer ting på tværs osv. så der
vil jeg skyde lande og hovedvejene til at være den store synder. Hvilket så
efterlader os med spørgsmålet om hvor tungt motorvejene trækker i
statistikkerne. De ulykker jeg kan huske i hovedet, der er sket på
motorvejene i nordjylland, med personskade, har typisk været noget med
sovende lastbilchauffører eller "ræser" kørsel.

> (som synes fartgrænserne er ok, og det er straframmerne såmænd også).

Tjo vi er enige når vi taler landeveje og i byerne. Men jeg er nu tilhænger
af den tyske model angående motorvejene.

Desuden er mit bud på problematikken med unge ræserkører på vejene at
antallet af motorbaner (og åbningstiden for dem vi har) skal forøges, så ræs
kan henligges til disse områder, hvor alle deltagere er klar over risikoen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-11-01 15:45

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvor er det så lige at folk kvæstes og slåes ihjel ? De ca 40% af
> "kagen" som udgøres af bløde traffikanter han jo nok henvises til
byzonerne.

Nåh, jeg havde den opfattelse at vi diskuterede hærværk på cameraer i Århus
by.

> Tjo vi er enige når vi taler landeveje og i byerne. Men jeg er nu
tilhænger
> af den tyske model angående motorvejene.

Jeg er ikke så rabiat som dig, jeg vil bare gerne have den franske model.

> [...]
ræs
> kan henligges til disse områder, hvor alle deltagere er klar over

Det er faktisk pudsigt, med den senere tids debat om "ræser"kørsel her i
Nordjylland, at ingen har nævnt at man i de fleste andre lande kan få afløb
for den slags lyster på motorbaner. Nå, nu er der snart valg, så husk lige
Karl Bornhøft's avisannoncer fra sidste valg: "Nej til motorbaner, Ja til
støjfri natur".
Han er amtsrådsmedlem for SF og for tiden pladeaktuel med en ualmindelig
pinlig CD. Det slogan pissede mig virkelig af! Ikke noget med "Bedre
støjdæmpning af motorbaner" eller "Lavere støjgrænser for ...", næh, bare
forbyd lortet! Hvad med jægerne, bliver de så også forbudt? De støjer da
voldsomt i naturen, og så endda der hvor der er mest stille! Eller hvad med
motorvejene? De støjer jo en del mere end motorbanerne? Jeg vil foreslå et
nyt slogan til den klaphat: "Nej til motorbaner, ja til ræs på offentlig
vej".
Det kan være det er fordi han også er med i den politiske ledelse af vort
sygehusvæsen, han er simpelthen ude efter flere kunder i butikken.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 02-11-01 10:22

> Det er faktisk pudsigt, med den senere tids debat om "ræser"kørsel her i
> Nordjylland, at ingen har nævnt at man i de fleste andre lande kan få
afløb
> for den slags lyster på motorbaner.

Jeg hørte noget meget interessant i radioen imorges. Nogle unde fartbøller
der har været problemer med i Herning området, hvade foreslået at de fik et
lukket område hvor de kunne køre deres "Street drag" og politiet støtter
ideen, og havde fået arrangeter, at bøllerne kunne komme ud på lufthavnen i
Karup og få afreageret. Men kommentaren fra radioværten var noget i stil
med"..nå i vil lave noget ulovligt, så finder politiet bare et sted hvor man
kan lave ulovlighederne, hvad bliver det næste ? at man finder et nedlagt
boligområde hvor pyromaner kan få lov til at brænde huse ned..."

Jeg blev sku ærlig talt lidt sur. Nu var der for en gang skyld fundet en
fornuftig løsning på et reelt problem, og så skal medierne hakke på
løsningen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-11-01 12:23

> [...]
> kan lave ulovlighederne, hvad bliver det næste ? at man finder et nedlagt
> boligområde hvor pyromaner kan få lov til at brænde huse ned..."

Er du sikker på det ikke var ironi?
Ideen med et øde boligområde lyder da ikke dum? Hellere brænde tomme huse,
end huse folk ligger og sover i...

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 02-11-01 14:18

> Er du sikker på det ikke var ironi?

Selvfølgelig var der en vis potion ironi, men det skinnede ret tydeligt
igennem, at værten synes forbryderene blev belønnet for deres forbrudelse,
hvor man jo skal slå folk over fingrene.

MAds Lund
Ninja9RT

Fra : bo thomsen

Dato : 01-11-01 19:37

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en

<snip en hel masse>
fulstændig enig
bo thomsen

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 01-11-01 19:19

"Claus Rittig" skrev
SNIP
> [...]
> forståeligt nok at nogle anlægger den synsvinkel at man bør sætte ind der
> hvor flest liv og kvæstelser kan spares?
*******************
Hmmm. Det giver stof til eftertanke. Jeg mener fornylig at have læst, at ca.
halvdelen af ulykkerne skyldtes sprit/stoffer. Måske skulle man i yderste
konsekvens sætte ind ved alkoholen og forbyde den
Hvis man så, helt off-topic, ser på hvor mange der dør af rygning årligt
....... så var det måske her "kræft"erne skulle sættes ind i stedet .......

God bedring med forkølelsen (er det ikke lidt tit ?) - snup en rom-toddy !

--

/Jens S., Esbjerg, som absolut synes at fartgrænserne i byerne er o.k., men
at de øde jyske motorveje burde kunne bære en højere fart end 110 km/t.

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-11-01 19:47

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:3be19233$0$241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> halvdelen af ulykkerne skyldtes sprit/stoffer. Måske skulle man i yderste
> konsekvens sætte ind ved alkoholen og forbyde den

Det kan nu nok bekæmpes på andre måder....

> Hvis man så, helt off-topic, ser på hvor mange der dør af rygning årligt
> ...... så var det måske her "kræft"erne skulle sættes ind i stedet .......

Ja, jeg er jo også af den holdning at rygning burde være forbudt -
ihvertfald på offentlige steder.

> God bedring med forkølelsen (er det ikke lidt tit ?) - snup en rom-toddy !

Jo, lige når det gælder den slags, så er jeg fanme et skravl!

Rittig
(Som HADER at have influenza).

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-11-01 07:56

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<3be197c7$0$220$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Ja, jeg er jo også af den holdning at rygning burde være forbudt -
> ihvertfald på offentlige steder.

Så skal alle former for forbrændingsmotorer og deres udstødninger også være
forbudte - ihvertfald på offentlige steder...

--
Mikkel

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-11-01 10:30

On Fri, 2 Nov 2001 06:55:31 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrnord.dk> wrote:

>Så skal alle former for forbrændingsmotorer og deres udstødninger også være
>forbudte - ihvertfald på offentlige steder...

Slet ikke nogen dårlig idé,lad os arbejde for det - Og lad os så være
fremsynede og oprette :

dk.fritid.motorcykel.solenergi
dk.fritid.motorcykel.vindenergi
dk.fritid.motorcykel.fusionsenergi
dk.fritid.motorcykel.bølgeenergi

Bare til en start...

Laver du lige OTD'erne Mikkel ;-Þ

-M
Homo sapiens - i princippet også en forbrændingsmotor,så jeg bliver
hjemme fra nu af

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 02-11-01 10:58

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
<53p4utoegmds2okg6adtebpsnmisbgafsk@4ax.com>...

> Slet ikke nogen dårlig idé,lad os arbejde for det - Og lad os så være
> fremsynede og oprette :

Satme ja. Men det var nu mere ment som en generel modstand mod den hetz
rygerne gennemgår. Uden at have fakta vil jeg mene at udstødningsgasser
dræber ligeså mange mennesker som tobaksrøg.

Det er sådan lidt amerikansk at forbyde røg på alle offentlige steder...
Busser og fly kan jeg til nød forstå, men hvis jeg f.eks. ikke kan få en
cigaret til min kaffe på en cafe er jeg emigreret.
Faktisk støtter jeg teorien fremsat af Dennis Leary om at kaffe med garanti
er opfundet af en flok mænd der sad og røg. De manglede ligesom et eller
andet der kunne holde dem vågne så de kunne ryge noget mere

> dk.fritid.motorcykel.fusionsenergi

....selvom jeg personligt glæder mig til lige netop dén!

> dk.fritid.motorcykel.bølgeenergi

Den laver Rittig

> -M
> Homo sapiens - i princippet også en forbrændingsmotor,så jeg bliver
> hjemme fra nu af

Næhnæh, bare du holder dine udstødninggasser for dig selv på offentlige
steder

--
Mikkel
Ryger

Fra : Michael K.S.

Dato : 02-11-01 11:09

On Fri, 2 Nov 2001 09:57:42 +0000 (UTC), "Mikkel Christensen"
<mic@rrnord.dk> wrote:

>Satme ja. Men det var nu mere ment som en generel modstand mod den hetz
>rygerne gennemgår.

Jeps knew that ...men du skal være glad for du ikke bor i netop USA
så,hetz i DK synes jeg nu ikke man kan tale om,måske mere at
ikke-rygere ikke længere vil udsættes for passiv rygning.Du ved
hvordan det er,de farer man udsætter sig selv for kan være arbitrært
store,dem andre udsætter en for kan ikke blive små nok )

>Næhnæh, bare du holder dine udstødninggasser for dig selv på offentlige
>steder

Hæ,jeg vidste næsten den ville komme ), men strengt taget skal man
så holde op med at trække vejret,hvilket næppe er en langsigtet
strategi ...

-M

Fra : Armand

Dato : 03-11-01 11:59

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
> <53p4utoegmds2okg6adtebpsnmisbgafsk@4ax.com>...

> Den laver Rittig

GRILL

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-11-01 23:49

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in article
<9s0o97$1td$2@news.cybercity.dk>...

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> GRILL

Aaah.

Jeg vidste at netop du ville sætte pris på den

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 03-11-01 12:03

> [...]
> <53p4utoegmds2okg6adtebpsnmisbgafsk@4ax.com>...

> Næhnæh, bare du holder dine udstødninggasser for dig selv på

Hæ!

Efter at jeg har fået ny svejsehjælm (med påbygget friskluftsforsyning
qua en lille blæser m. filter der bæres i en rem om livet og typisk på
ryggen!), kan jeg fortælle at man prutter noget mere end man ellers selv
tror!

--
Armand.

Fra : Jens U

Dato : 04-11-01 00:11

Armand skrev...

>Mikkel Christensen skrev ...

>offentlige

En slange i enden, så må man vel næsten have matriale nok til en BiogasMC
dk.fritid.motorcykel.biogasenergi

> [...]
>qua en lille blæser m. filter der bæres i en rem om livet og typisk på
>ryggen!), kan jeg fortælle at man prutter noget mere end man ellers selv

En livsfarlig cocktail for en ryger der glemmer at slukke smøgen bag lukket hjelm.....KAPOOV

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Armand

Dato : 04-11-01 12:10

Jens U <reveredk@studmc.dkX> skrev i en
> Armand skrev...

> En livsfarlig cocktail for en ryger der glemmer at slukke smøgen bag
> lukket hjelm.....KAPOOV

Og en vulgær mulighed for de kolleger der i bogstaveligste forstand vil
tage fis på en

--
Armand.

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 02-11-01 09:58

hvordan er det lige med rygere....smider de ikke flere penge i stats kassen,
end de bruger på hospitaler osv ?

hvis sprit står for så mange døds fald på vejene, så er det da bare at hæve
straffen for spritkørsel......at få taget kortet hjælper jo ikke rigtig de
kan jo stadig sætte sig ind i bilen og køre....og der er mange der gør
det....men hvis man nu fik ophold i hotel tremmely...i en periode til
aftjening øjeblikkeligt...den er svær at forklare overfor familie/kollegaer.

hvorfor giver forsikringerne ikke rabat til kørere som har været på
køretekninsk kursus alla bronze/guld og lign (det samem gælder sæføli
belisterne)

Lasse (ikke ryger)
CBR1000f

Fra : bo thomsen

Dato : 02-11-01 14:52

> hvorfor giver forsikringerne ikke rabat til kørere som har været på
> køretekninsk kursus alla bronze/guld og lign

primært nok fordi at de så tjener mindre, sekundært fordi at det
vist nok ikke er dokumenteret at folk der har været på kørekurser har fære
uheld.
desværre
mvh
bo thomsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-10-01 11:07

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> (http://www.dr.dk/cgi-bin/fttx1.exe/113)
>
> Forsøget i Århus med automatisk
> fotografering af bilister, der kører
> for stærkt eller over for rødt, støder
> på hårdhændet modstand. Hver tredje
> automat er ødelagt, skriver De 3
> Stiftstidender & JydskeVestkysten.
>
> Ukendte gerningsmænd går løs på de i
> alt 12 kamarakasser med kasteskyts og
> slagvåben. Hærværket er målrettet. De
> runde ruder af panserglas, som
> kameraets objektiv og blitzlampe kigger
> igennem, bearbejdes, indtil glasset
> bliver mælkehvidt.

var det ikke nemmere med en spraydåse på en "forlænger" jeg vil da gerne
hjælpe med at udvikle en

eller lidt som de amerikanske hillbillys der skyder til måls efter vejskilte
med jagtgeværer
-
Morten Dahl

Fra : JBH

Dato : 31-10-01 22:13

Morten Dahl skrev i meddelelsen <9rohrg$2atb$1@news.cybercity.dk>...

> [...]
>hjælpe med at udvikle en
>
>eller lidt som de amerikanske hillbillys der skyder til måls efter

Hvaa med en paintball pistol

mvh
JBH

Fra : Søren L Hansen

Dato : 31-10-01 11:23

Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> wrote in article
> [...]

Hvad mon regnestykket ser ud:

Tævning af panserglas mv. Det skal selvfølgelig gøres på et ubemærket
tidspunkt, og i de store kryds er det nok noget med nattetide. Der kan vel
let gå en time med transport, ventetid, og hårdt arbejde vil jeg tro, på et
ubekvemt tidspunkt, inkl risikoen for at blive taget for hærværk der snart
kan straffes med spjæld for livstid !

   overfor

At undlade rødkørsel, der måske kan koste op til 15 sekunder på en hel dag

Hvem er tosserne her??

--
Søren

Fra : boe

Dato : 31-10-01 11:46

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in message

> At undlade rødkørsel,

- og at undlade at køre 6 km/t for hurtigt....det er vist kun den del af
funktionen folk har et problem med

Bo, VF1000F

Fra : albert

Dato : 31-10-01 12:36

> - og at undlade at køre 6 km/t for hurtigt....det er vist kun den del af
> funktionen folk har et problem med

Enig. Men du skriver i ovenstående, at 10% bagatelgrænsen stadig eksisterer.
Det mener jeg da absolut ikke

mvh Albert, der lynhurtigt kan beregne 70% af et hvilket som helst tal til
og med 110

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-01 12:46

albert <albert@albertsmc.dk> wrote in article
<3bdfe26c$0$11602$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

> mvh Albert, der lynhurtigt kan beregne 70% af et hvilket som helst tal
til
> og med 110

36 ?

--