Suzuki Boost King / B-King - har man brug ~
Fra : Richard Pade

Dato : 30-10-01 20:40

Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:

http://www.motorcycledaily.com/101901top.jpg

http://www1.suzuki.co.jp/motor/tokyo2001/bking-f.html

Er det et realistisk bud på en cykel eller blot for at minde Yamaha
om, at Vmax er ved at blive gaaammel?

Richard

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-10-01 21:43

> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:
>
> http://www.motorcycledaily.com/101901top.jpg

Hold kæft hvor er den fed - jeg er ikke sikker på at jeg kan lide
chrom/plastik skjoldet over baglygten, men så resten da.

> Er det et realistisk bud på en cykel eller blot for at minde Yamaha
> om, at Vmax er ved at blive gaaammel?

En totalt ubrugelig cykel, men jeg kunne da godt tænke mig den alligevel
Rå i rå mængder.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 30-10-01 22:08

Richard Pade <richard.pade@mail.dk> skrev i en
> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:
> Er det et realistisk bud på en cykel eller blot for at minde Yamaha
> om, at Vmax er ved at blive gaaammel?

Tjaeh - Yamaha har selv gang i en opdatering qua Bulldog'en!

--
Armand.

Fra : Richard Pade

Dato : 30-10-01 22:34

Armand wrote:

> Tjaeh - Yamaha har selv gang i en opdatering qua Bulldog'en!

Jamen dog, Bulldog er jo i en helt anden boldgade end Vmax; vel nærmere
et forsøg på at lave en tam japansk Buell IMHO.

Richard

Fra : origo@earthling.net

Dato : 30-10-01 22:38

> Tjaeh - Yamaha har selv gang i en opdatering qua Bulldog'en!

Ja, og med 68HK og +230kg tørrvekt, er det et ordentlig råskinn

JS

Fra : bo thomsen

Dato : 30-10-01 22:28

> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:

den ser ret fed ud, men hvordan har du fundet ud af det der med
busa motor og turbo?
alt hvad jeg kunne finde var på japansk - samt et snottet klip uden noget
reelt indh.
mvh
bo thomsen

Fra : Richard Pade

Dato : 30-10-01 22:37

bo thomsen wrote:

> den ser ret fed ud, men hvordan har du fundet ud af det der med
> busa motor og turbo?
> alt hvad jeg kunne finde var på japansk - samt et snottet klip uden noget
> reelt indh.

Kan du ikke japansk?! Nå, men så kig ind på www.motorcycledaily.com og
gå ned
til October 19, 2001 - Suzuki Boost King: Tired of Messing Around?

Det er derfra, billedet i den anden link stammer.

Enjoy.

Richard

Fra : Richard Pade

Dato : 30-10-01 22:39

bo thomsen wrote:

> den ser ret fed ud, men hvordan har du fundet ud af det der med
> busa motor og turbo?
> alt hvad jeg kunne finde var på japansk - samt et snottet klip uden noget
> reelt indh.

MCN skriver også om den på:
http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=67356&documentID=96864

Richard

Fra : JENS MELDGAARD

Dato : 31-10-01 20:41

bo thomsen <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rn5nu$9c3$1@tux.netsite.dk...

> den ser ret fed ud, men hvordan har du fundet ud af det der med
> busa motor og turbo?

Rahbek har et stykke om den i den blå avis. Du kan læse det på www.dba.dk
derefter skal du på "tohjulsiden" så under redaktionelt: MC-nyheder.
Mvh Jens

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-10-01 23:38

Richard Pade wrote:

> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:

Ohh, den virker temmeligt sej

> Er det et realistisk bud på en cykel eller blot for at minde Yamaha
> om, at Vmax er ved at blive gaaammel?

Tjah :)
Men hvad med en Yamaha trixler:
http://artikler.dba.dk/galleri/12747/3162-Yamaha%20Tricter%20mini.jpg
---- fra mc.dba.dk
Blandt de mange sjove koncept-prototyper, man kan se på efterårets store
udstillinger i Japan er Yamaha Trixter - der populært sagt
er en trial-inspireret BMX-cykel med hjælpemotor!
Nyheden benytter en 223 ccm 4-takter med enkelt overliggende knastaksel, og
stellet er en stærk bro-ramme i letmetal med kort
akselafstand og relativt langslaget, effektivt dæmpende affjedring.
Der er ekstra fodpinde på for- og bagakslerne, så føreren let kan flytte
sig rund på maskinen under sine stunts.
Yamaha fik inspirationen fra de såkaldte X-games hvor unge laver
fantastiske stunts på skateboards og specialbyggede cykler med
kort akselafstand.
Indtil videre er det uvist om denne sjove letvægtsmotorcykel kommer i
produktion, men ideen er da helt oplagt. Hvilken dreng ville ikke elske at
finde sådan en i en pakke under juletræet?
----
Noget siger mig at den kan bruges til mange sjove ting
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : bo

Dato : 31-10-01 01:06

"Richard Pade" <richard.pade@mail.dk> wrote in message
> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:
> Richard

turbo eller supercharger alt efter hvor man læser om den, 200hk kan de blive
enige om ... på motorcycle.com går diskussionen på at man ikke kan se noget
turbo grej i forbindelse med udstødningen, så den er nok supercharget ...
bo v - vs750

Fra : Richard Pade

Dato : 01-11-01 20:46

bo wrote:

> [...]

> turbo grej i forbindelse med udstødningen, så den er nok supercharget ...

Er der detailbilleder af området bag motoren? udstødningen er jo lagt op
bag
motoren, hvor en turbo let kunne være gemt af vejen lige under
karburatoren.

Men personligt tror jeg, at en cykel med et forventet højt
drejningsmoment i
kælderen lettest ville få det med en alm. kompressro/supercharger, fordi
den
virker direkte på omdrejningerne og ikke lidt bagefter som en turbo.

Richard

Fra : Armand

Dato : 03-11-01 13:16

> Er der detailbilleder af området bag motoren? udstødningen er jo lagt
op
> bag motoren, hvor en turbo let kunne være gemt af vejen lige under
> karburatoren.

Mon ikke at det foreløbigt er en reklame-gimmick.
Det er agurketid for branchen lige nu, og selv den mindste nyhed om
fremtidige model-planer vil blive ædt med hud og hår!
Design-studiets monster-bike eksperiment kan således være sluppet ud til
pressen længe før det endelige koncept (der lige skal forbi ingeniører
og teknikere - samt ikke mindst økonomerne, først) ligger helt fast :-/

--
Armand.

Fra : bo

Dato : 03-11-01 15:39

> [...]
> pressen længe før det endelige koncept (der lige skal forbi ingeniører
> og teknikere - samt ikke mindst økonomerne, først) ligger helt fast :-/

den blev presenteret til tokyo bike show .... og det er en
prototype/stilstudie, ikke i nærheden af en færdig bike.
bo v - vs750

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-10-01 07:35

"Richard Pade" <richard.pade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:

Som bo påpegede går diskutionen på om det er turbo eller kompressor. Her er
et udpluk fra www.motorcyclenews.com

"The B-King is Suzuki?s idea of a future range-topper. Now Japanese firms
have given up the battle for the highest top "speed, settling on a 186mph
limit, the B-King aims to make its mark as the most powerful bike in the
world.

"Without massive speeds to aim for, there?s no fairing ? the styling is
designed around the engine rather than the rider. "Huge ducts on each side
should provide plenty of cool air for the motor ? though there?s no need for
ram-air as the "supercharger forces compressed air through the throttle
bodies and into the combustion chamber.

"The belt which drives the supercharger from the crank is also prominent,
while at the other end of the combustion "process is a pair of massive
underseat exhaust pipes."

Hmm, så nu er man blevet enige om en 186Mph grænse eller hur? og her er det
jo også tydeligt at det er en eller anden form for kompressorløsning.

-

Morten Dahl

Fra : bo thomsen

Dato : 01-11-01 01:57

> Som bo påpegede går diskutionen på om det er turbo eller kompressor. Her
er
> et udpluk fra www.motorcyclenews.com
der på skriver de om en supercharger"
men i http://www.motorcycledaily.com/19october01suzukiboostking.html
skriver de turbocharger
og i den blå avis skriver de bælt drevet kompressor
så den står 2-1 til kompressoren
bo thomsen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-10-01 07:49

Richard Pade <richard.pade@mail.dk> wrote in article
<3BDF0208.FC1D7B7E@mail.dk>...
> Suzukis nye nøgne muskelbike med Hayabusa-motor og turbo oveni:

Mmmmm.... Det er sgu fed. Eneste ærgelige er navnet der jo uværgeligt leder
tankerne hen på den landsdækkende burgerbiks der _ikke_ starter med m

Men på sådan en cykel synes jeg ikke det gør noget med +200 ponier

--
Mikkel