Udstødning til SV50S
Fra : Lasse Stolz

Dato : 29-10-01 22:58

Jeg har tænkt mig at få udskiftet den fabriksmonterede udstødning på min
SV650S med en der yder/lyder af lidt mere, men ved ikke hvad jeg skal vælge.
Nogle gode/dårlige erfaringer med:

- et bestemt mærke?
- hvilket værksted der monterede?
- hvor meget det koster?
- hvad der evt. skal laves i samme forbindelse?

Plz reply ;)

/Lasse

Fra : Steen Schmidt

Dato : 30-10-01 01:17

> Jeg har tænkt mig at få udskiftet den fabriksmonterede udstødning på min
> SV650S med en der yder/lyder af lidt mere

Det bliver bare en lille smule vanskeligt at finde en der får SV'eren til at
yde mere end med standardpotten. Larm kan du få med et bor.

Læs tråden "SV650 og en Scorpion-potte" fra d. 29/9-01.

Mvh
Steen

Fra : Jacob

Dato : 31-10-01 08:51

>Læs tråden "SV650 og en Scorpion-potte" fra d. 29/9-01.
>
>Mvh
>Steen

Skal vi så ikke informere Lasse om, at Scorpion idag hedder Acrapovic
?!....som jeg kun kan anbefale !!!

Sørg for at få den i enten aluminium eller titanium ! Swine-god potte !
....også den dyreste !

MVH Jacob

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-10-01 09:26

"Jacob" <jacob.nielsen@nokia.com> wrote in message
> Skal vi så ikke informere Lasse om, at Scorpion idag hedder Acrapovic
> ?!....som jeg kun kan anbefale !!!

Nei, Scorpion heter stadig Scorpion, og produseres i UK. Det var
slovenske(?) Skorpion (med "k"), som for 3-4 år siden skiftet navn til
Akrapovic, for å unngå misforståelser.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-10-01 10:15

Slovensk ja. (http://www.akrapovic-ai.si/)

> som for 3-4 år siden skiftet navn til
>Akrapovic, for å unngå misforståelser.

Mmmm,men de har dog stadig den stiliserede skorpion som logo,måske
deraf misforståelsen.

-M

Fra : origo@earthling.net

Dato : 31-10-01 11:34

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> Mmmm,men de har dog stadig den stiliserede skorpion som logo,måske
> deraf misforståelsen.
Muligvis, men navnet Scorpion var nok valgt helt bevist, på samme måte som
du finner høytaltere og forsterkere som heter Yamada.

Folk kjøpte Scorpion potter i den tro at det var det slovenske produkt.
"Smart" måte å skaffe seg en markedsandel på.

JS

Fra : Michael K.S.

Dato : 31-10-01 11:46

On Wed, 31 Oct 2001 11:33:57 +0100, <origo@earthling.net> wrote:

> [...]
>
>Folk kjøpte Scorpion potter i den tro at det var det slovenske produkt.
>"Smart" måte å skaffe seg en markedsandel på.

Klart for med misforståelsen tænkte jeg netop på at nogle måske stadig
har svært ved at differentiere mærkerne,på trods af navneskiftet,så
før dette har de (Scorpion) nok levet på nas i stor stil,lidt for
smart )

-M

Fra : Steen Schmidt

Dato : 31-10-01 17:45

> Skal vi så ikke informere Lasse om, at Scorpion idag hedder Acrapovic
> ?!....som jeg kun kan anbefale !!!

Joda, al information er da velkommen - jeg skal ikke bestemme hvad folk
skriver At man så ikke får noget (andet end dyr lyd) ud af det, er jo en
anden sag.

> Sørg for at få den i enten aluminium eller titanium ! Swine-god potte !
> ...også den dyreste !

Dét er nok relativt, men pris og kvalitet hænger ikke nødvendigvis lineært
sammen.

Mvh
Steen

Fra : Jacob

Dato : 01-11-01 10:53

At man ikke får noget ud af det er ikke helt rigtigt. Det kommer an på hvem,
der monterer den. En af mine kollegaer, fik en del ud af at montere en
effektpotte (dog ikke en Acrapovic), men hvis man sammenligner prisen for
udstødningen med det man reelt får ud af den, så har du ret.
Min kæreste fik jetkit (uden KN filter og potte !!!) monteret på hendes
SV'er og nu har hun de 70 HK på baghjulet som Suzuki opgiver som den
"teoretiske" effekt.

....men lyden må da også godt være der, ikk' ?!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 01-11-01 17:51

> At man ikke får noget ud af det er ikke helt rigtigt. Det kommer an på
hvem,
> der monterer den.

Nej, det kommer an på hvem der justerer karburatorer samtidig.

> Min kæreste fik jetkit (uden KN filter og potte !!!) monteret på hendes
> SV'er og nu har hun de 70 HK på baghjulet som Suzuki opgiver som den
> "teoretiske" effekt.

Det havde begge mine SV'ere - komplet standard vel at mærke. Tidligt forår
havde de 70 hk, og sensommer 66. Jeg har set std. SV'ere målt til alt
imellem 62 og 72 hk på baghjulet - det afhænger især af testbænk og vejr.
Motorens tilstand bliver forbedret kraftigt når man hæver de originale nåle
en tand, og justerer ind derefter (originale dyser og alting bruges). Jeg
har aldrig set andet end forværring (i forhold til optimal std. - ikke
leveret std.) på en SV'er med en slip-on - typisk er det opsamlingen der
lider. Det er muligt at du med andre karburatorer og et komplet (forrør,
potte osv.) full-race system kan opnå et par heste mere end std., men så
taler vi også 15+ kkr.

> ...men lyden må da også godt være der, ikk' ?!

Joda. Min MIG potte lød da rigtigt godt, men den sagde dog ikke meget mere
end originalpotten - blot lyd den en smule dybere og rå end std. symaskine.
Jeg var dog træt af den mærkbart dårligere motorkarakteristik den fik, og
vil aldrig igen skifte potten på en SV'er. Måske forbedrer det nogle andre
MC'ere en tand, men ikke SV'eren. Sådan er min erfaring.

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 03-11-01 11:55

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Motorens tilstand bliver forbedret kraftigt når man hæver de originale
nåle
> en tand, og justerer ind derefter (originale dyser og alting bruges).

Hvad trænger til at justeres efter at man har løftet nålene, hvis ikke
at det er for at en yderligere inddysning er påkrævet (=> kan ikke
udføres med de originale dyser!) ??

> Jeg har aldrig set andet end forværring på en SV'er med en slip-on

Vrøvl!
Db-HK's er ikke at foragte!

--
Armand.