Fartmåling
Fra : Michael Kristensen

Dato : 29-10-01 20:20

Klippet fra politiken.dk:

- Ved en fartmåling trækker politiet tre km/t fra den målte fart, når bøden
skal udskrives. På den måde kan man være sikker på, at der ikke udskrives en
fartbøde, der ikke holder.

- Fartmåleren optager 1000 målinger på et sekund. Afviger blot to af disse
med bare en km/t, kommer det bilisten til gode, og der udskrives ingen bøde.
Målingen vurderes som 100% sikker.

Vil det sige, at hvis man accelere (op eller ned) mere end 2 km/t på et
sekund, får man ingen bøde?

hmmmm.

-Michael (sv650s, der overvejer at accelere og bremse hele tiden )

Fra : RpR

Dato : 29-10-01 20:43

> -Michael (sv650s, der overvejer at accelere og bremse hele tiden )

Så tror jeg de stikker dig en bøde for at være til ulempe i trafikken, de
finder altid en vej =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 21:03

> [...]
> - Fartmåleren optager 1000 målinger på et sekund. Afviger blot to af disse
> med bare en km/t, kommer det bilisten til gode, og der udskrives ingen

For et lille stykke tid siden blev der postet et link med en artikel om en
norsk mc-ist, der var blevet stoppet i en fartkontrol med 1200km/t.
Hvis den ikke har målt galt, hvad har den så lige målt?

> Vil det sige, at hvis man accelere (op eller ned) mere end 2 km/t på et
> sekund, får man ingen bøde?

Konstant wheelie og stoppie måske?
Men det bliver nok lidt dyrt i benzin, dæk, alle andre dele på cyklen + de
styrt der nødvendigvis sker.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 29-10-01 22:11

Hehehe!

1200km/t på en MC...
den er da vidst tunet lidt..

1000 målinger i et sekund lyder meget realistisk, men det at de alle skal
ligge inden for 1 km/t lyder lidt skævt.
i så mange målinger må der næsten uværgeligt kunne snige sig fejl ind.

/Kristoffer

Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9rkcmh$2fd4$1@news.cybercity.dk...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 22:17

> Hehehe!
> 1200km/t på en MC...
> den er da vidst tunet lidt..

Politiet benægtede, at udstyret kunne måle galt, til trods for at en bil
også var blevet målt til omkring 1000km/t.
Føreren af MC'en benægtede ikke, at han nok havde kørt lidt hurtigere end
det tilladte, men ikke helt så hurtigt. Speedometeret gik altså også kun til
300 km/t.

> 1000 målinger i et sekund lyder meget realistisk, men det at de alle skal
> ligge inden for 1 km/t lyder lidt skævt.

Ja, farten kan vel nok ændre sig 1 km/t inden for et sekund.

Hvor kommer det så ind, at de trækker 3 km/t fra, hvis de er 100% sikre på
hastigheden?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : bo thomsen

Dato : 29-10-01 21:48

> Vil det sige, at hvis man accelere (op eller ned) mere end 2 km/t på et
> sekund, får man ingen bøde?

hvis du laver en lang wheelie før fotoet, så kan de ikk se dit ansigt,
og hvis du så laver en 300 meter stoppie efter du har passeret vognen, så
kan de ikk se din nr. plade
sådan kan du så slippe uden om også

bo thomsen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-10-01 21:51

"bo thomsen" <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> hvis du laver en lang wheelie før fotoet, så kan de ikk se dit ansigt,

Eller smide de par hundrede kroner et mørkt visir koster......så kan man
også skifte det tilbage til det originale, hvis det alligevel skulle gå galt

Thore Jensen

Fra : bo thomsen

Dato : 29-10-01 22:00

> Eller smide de par hundrede kroner et mørkt visir koster......så kan man
> også skifte det tilbage til det originale, hvis det alligevel skulle gå
galt

gå galt? i dk er det jo fuldt lovligt at bruge mørkt/spejl visir.
men for tiden er det mørk mellem kl. 16 og kl. 10.
bo thomsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-01 21:54

> hvis du laver en lang wheelie før fotoet, så kan de ikk se dit ansigt,

Det kan de vel ikke, hvis man har hjelm på.. Endnu mindre hvis man kører med
hjelmhue el. lign.

> og hvis du så laver en 300 meter stoppie efter du har passeret vognen, så
> kan de ikk se din nr. plade
> sådan kan du så slippe uden om også

En mulighed. Ellers virker muligheden med en mekanisme der klapper
nummerpladen op også.
De kan vel ikke gøre så meget, selv om de ser cyklen, medmindre der holder
en patruljevogn/mc rundt om hjørnet, der er klar til at følge efter.. Men
det er der nok næppe.

Jeg har flere gange undret mig over, hvad det skulle hjælpe at knække
nummerpladen på midten, så den nederste linje ikke kan læses.
Det hjælper i en fartkontrol, ja, men hvad hvis politiet på et tidspunkt
f.eks. kører lige bag dig, så får man vel en bøde for at køre uden læselig
nummerplade? - Jeg møder da regelmæssigt patruljevogne og mc'er når jeg
kører rundt i Aalborg.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : bo thomsen

Dato : 29-10-01 22:09

> [...]
> f.eks. kører lige bag dig, så får man vel en bøde for at køre uden læselig

jep men <psykopat-mode on> men hellere få 500 i bøde 10 gange i år,
end at få taget et billed af mig, og min nr.plade nedskrevet med 124km/t
hvor man kun må køre 70 km/t, 2 gange i på 3 år ( =ingen kørekort ).
<psykopat mode off>
eller blive taget med 87 km/t hvor man må køre 50
mvh
bo thomsen

Fra : bwl

Dato : 30-10-01 20:28

Da jeg fik mit mc pap fik jeg en advarsel af min onkel, far, moster , mor,
ja you named it. DU SKAL FANDME IKKE KØRE STÆRKT INDE I BYEN.... det
hjalp*gg*. jeg kører altid pænt i byen. det er sku or latterligt at miste
pappet i en 50 km/t zone.

Brian W.

Fra : james

Dato : 31-10-01 04:53

> eg kører altid pænt i byen.

Samme her...man kan bare indstille sig på, at man er totalt overlegen. 0-50
eller 60 på under 2 sekunder, mens buristen stadig sidder tilbage i krydset. Så
indhenter han én...men aldrig i verden, får han lov til at ophidse mig til at
køre for stærk i byen. "Endelig...." tænker han ved byskiltet...men nej, da er
vi ikke længere i byen, og piiiiissssttttttt ...væk!

-james

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-10-01 12:46

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
da er
> vi ikke længere i byen, og piiiiissssttttttt ...væk!

Man bliver jo helt rørt!
Der er så meget sund fornuft i den holdning, at det er svært ikke at føle
sig lidt stolt over at være på samme hold som jer.
Langt de fleste af mine kammerater som er kommet slemt til skade på mc, har
haft deres "slemme" uheld i byzone.
Jeg ser faktisk mange motorcyklister som kører fornuftigt i byen, og mange
biler som ikke gør. Og så er der selvfølgelig EU knallerterne...
Måske hænger det sammen med at vi har kraftoverskud nok til at vi ikke føler
vi behøver at tage unødige chancer i byen, hvor vores fremdrift alligevel
primært dikteres af lyskrydsene og de andre trafikanter. På landevej og
motorvej ved vi jo godt hvem der er hurtigst.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 31-10-01 18:28

> Og så er der selvfølgelig EU knallerterne...

Ja, vi kører jo alle som død og helvede, den er feset ind.

Fra : Morten Juel

Dato : 29-10-01 22:13

> hvis du laver en lang wheelie før fotoet, så kan de ikk se dit ansigt,
Hvorfor lave en Wheelie, når man kan montere en slaveblitz på sin mc !!
Den vil tænde i det sekund bilen blitser af dig, og blænde linsen !
Den gå jo bare kun med fotobilerne !

> og hvis du så laver en 300 meter stoppie efter du har passeret vognen,
ØJ en 300m stoppie, det vil jeg gerne se !!

Mvh
Morten

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 29-10-01 22:42

"Morten Juel" <MP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
> Morten
>
> Man skal vel bare køre stærkt nok.... ?? :)))

måske en opgave for Hr. Lund på sin Kawa ?

Lars Bisgaard

Fra : Morten Juel

Dato : 29-10-01 23:54

> måske en opgave for Hr. Lund på sin Kawa ?
hehe, ja, man skal ha fart på for at kunne lave sådan en stoppie !! ;o9

Mvh
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 30-10-01 08:40

> måske en opgave for Hr. Lund på sin Kawa ?

Have been there

Og så var det enda bare almindelig kørsel med en lille aceleration før et
byskilt. Ret interessant med det med 1 kmt forskel. For godt nok var jeg på
den gamle suzuki, men den fik med hanen i bund i 3. gear. Og strømeren
fortalte at han lavede 2 målinger på mig. Den første var ved det sidste hus
i byen (60 kmt zone) hvor han havde målt mig til 71 men så gav jeg vist gas,
for lige før zonens ophør kørte jeg 124. Og han har helt sikkert ikke kunne
måle på mig i 1 sekund uden at få målinger med +/- 1 kmt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : james

Dato : 31-10-01 04:54

> man kan montere en slaveblitz på sin mc !!

Virker det?

Fra : Jens Rafaelsen

Dato : 30-10-01 10:56

> [...]
bøde.

> Vil det sige, at hvis man accelere (op eller ned) mere end 2 km/t på et

Hvis der tages 1000 målinger på 1 sek, må der være 1/1000 sek mellem hver
måling. Du skal altså accelerere eller decellerere 1 km/t på 1/1000 sek for
at målingen er ugyldig, så vidt jeg forstår det.
Hvis man regner lidt på det, så skal din MC kunne klare 0-100 km/t på ca 0,1
sek!!! Så det er nok ikke den vej du skal gå, hvis du vil undgå bøder.

mvh Jens
GSX600F
DT175

Fra : Jakob Barfod

Dato : 30-10-01 11:00

"Jens Rafaelsen" <rafa@math.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> at målingen er ugyldig, så vidt jeg forstår det.

Arh, der står jo:

"Afviger blot to af disse med bare en km/t"

og ikke

"Afviger to efterfølgende af disse med bare en km/t"

- så det betyder vel, at det også gælder, hvis der er en forskel på bare en
km/t mellem den allerførste og den allersidste af de 1000 målinger.

--
Jakob

Fra : Carsten

Dato : 30-10-01 15:11

Så det er nok ikke den vej du skal gå, hvis du vil undgå bøder.

> mvh Jens
> GSX600F
> DT175

Er det ikke nemmere at lade være med at køre for stærkt. Det er jo ulovligt
.

Carsten

Fra : Mads Lund

Dato : 30-10-01 15:12

> Er det ikke nemmere at lade være med at køre for stærkt. Det er jo
ulovligt
> .

Nå ja.

Det sku godt der er nogle der kan minde mig på det en gang imellem.

Mads Lund
Ninja9RT, born illegal

Fra : Morten Dahl

Dato : 30-10-01 15:40

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> ulovligt
>
> Nå ja.
>
> Det sku godt der er nogle der kan minde mig på det en gang imellem.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT, born illegal

Nej nej, den var helt reel da den kom til verden. Men så blev den udsat for
hvad lægevidenskaben betegner som en kvaksalver. Og nu minder den mest af
alt om Frankensteins´s monster, imponerende bedrift, men ikke desto mindre
uomgængelig og utilregnelig

-
Morten Dahl
- aliigevel misundelig på monstret´s potentiale

Fra : bo thomsen

Dato : 30-10-01 16:56

> Er det ikke nemmere at lade være med at køre for stærkt. Det er jo
ulovligt
> .

jo men så må vi jo heller ikk hjælpe hinnanden mere "du laver min dør og jeg
din bil".
det har de sku også regler imod

bo thomsen

Fra : Pein

Dato : 30-10-01 22:21

"Michael Kristensen" wrote ...

> Målingen vurderes som 100% sikker.

Men de der "infotavler" der blinker gult og fortæller man har kørt for
stærkt, dem kan man ikke regne med.

For et par uger siden kom jeg tøffende i en "50-km/t-kø" i København med
en masse madkasser foran og bagved.
50
49
51 (blink)
50
Og så kom jeg
62! (BLINK)

Det er for latterligt.

/Pein

Fra : bo thomsen

Dato : 30-10-01 22:31

> Men de der "infotavler" der blinker gult og fortæller man har kørt for
> stærkt, dem kan man ikke regne med.
de sidste 5-8 stk. jeg er kørt forbi har slet ikk vist noget,
og det var selv om at jeg kørte et stykke bagved en bil der fik måling.
og jeg har de fleste gange kørt pænt ved disse lejligheder
bo thomsen

Fra : bo

Dato : 31-10-01 15:26

> [...]
bøde.
> Målingen vurderes som 100% sikker.
> -Michael (sv650s, der overvejer at accelere og bremse hele tiden )

http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=50677&documentID=98167
så kan de være nok så sikre på farten :)
bo v - vs750