Import af MC fra Italien, hvad med de orig~
Fra : Lars

Dato : 29-10-01 19:47

Hej ..
Jeg har købt en fed Xt600 i Italien.
Er det OK at "nøjes" med en fotokopi af registrerings attest, stelpapir,
m.m., eller skal man over for de Danske møndigheder fremvise originale
versioner.
MCen kommer uden plade da denne skal afleveres med de originale papirer.

Jeg kan sagtens få lavet en køber/sælger kvittering.

Hvad er påkrævet ??

Lars Off-Rod

Fra : Søren Johansen

Dato : 30-10-01 12:30

"Lars" skrev:
> [...]
> MCen kommer uden plade da denne skal afleveres med de originale papirer.
>
> Jeg kan sagtens få lavet en køber/sælger kvittering.

Tillykke med den.

Told og skat har en udmærket vejledning på deres hjemmeside vedr.
indregistrering af importerede brugte motorkøretøjer.
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=95545&ov_id=74934

De skriver følgende:
Inden De kan få nummerplader på bilen, skal De henvende Dem til den lokale
told- og skatteregion, hvor De skal betale et depositum for
registreringsafgiften. Depositum beregnes af en skønnet værdi for bilen.

De skal medbringe:

a.. Bilen i registreringsklar og nysynet stand.
b.. Godkendelse fra Statens Bilinspektion
c.. Den udenlandske registreringsattest.
d.. Evt. kvittering for betaling af told (ved køb fra ikke-EU lande).
e.. Evt. forespørgselsblanket (21.009) med oplysning om foreløbig afgift.
f.. Penge i kontanter eller bankudstedt check til betaling af
depositumbeløb for afgiften.

Der gælder samme regler for MC'er, så vidt jeg ved.

Mvh,
Søren
Ducati 888 (egen import)

Fra : boe

Dato : 30-10-01 12:32

"Søren Johansen" <sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote in message

> f.. Penge i kontanter ....

"Penge i kontanter" - der er nok stadig nogen i vores samfund, der lever i
forrige årtusinde (endda et stykke tilbage)....typisk offentligt - på vej
mod det pengeløse samfund min bare r..

Bo VF1000F