/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Da Millen næppe dukker op igen...
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 25-10-01 19:33

.... er jeg nu i den situation, at skulle vælge cykel igen.
Der kommer nu nok til at gå indtil foråret, men da dfm bugner med gode
råd om valg af mc, tænkte jeg at jeg ville kaste mig ud i det nok mest
stillede spørgsmål: Hva dælen skal jeg vælge?
Jeg har haft en touringcykel. Det var ikke lige mig.
Så har jeg haft (og får med lidt held igen af politiet) en Mille. Det
var til gengæld ikke langt fra at være den perfekte cykel for mig.
Imidlertid har jeg tænkt mig at prioritere lidt anderledes denne gang,
og håber på at finde en brugt cykel i 40-80kkr. området
Da jeg hellere vil dreje end at køre ligeud er gamle tunge store
cykler ikke en option, så jeg har set på 600 klassen og de lidt
mindre.
Jeg synes dog umiddelbart at de sportslige 600'ere er svinedyre,
hvorfor jeg efterhånden er noget rådvild.
Derfor har jeg tænkt en del på totakterne. En RS250 kunne måske være
en mulighed, men er de for svære at få fest ud af eller? Hvem har
erfaringer med dem?
En varm dag i en nordjysk grusgrav med Rittig har lokket mig lidt mod
cross verdenen, men indtil videre er jeg ikke helt overbevist.
Hvad skal jeg dog gøre?
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

 
 
Michael K.S. (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 25-10-01 19:59

On Thu, 25 Oct 2001 20:33:12 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:


>Derfor har jeg tænkt en del på totakterne. En RS250 kunne måske være
>en mulighed, men er de for svære at få fest ud af eller?

Absolut nej,problemet er måske snarere at den kun er til fest,alt
andet er nærmest utåleligt så brugsområdet er meget snævert,det er
omtrent alt eller intet.Som gadecykel hmmmm,man skal i hvert fald
virkelig tænke sig grundigt om,og overveje hvad den skal bruges til.Så
engang en beskrivelse noget lign. dette :

If you can't use the RS250 to it's full potential you have no business
being on one...if you can - you need to be on a racetrack )

Lidt overdrevet,men ikke meget,det er ret tæt på en racebike hvor der
er klattet lidt lygter på hist og pist,kørestillingen sutter alvorlig
krans,men afhænger som altid af ens proportioner,megen vægt på
håndleddene og racingcrouch der vil noget,elendig bensinøkonomi og så
skal den jo have en god 2T-olie til min. 100 kr pr. liter
oveni.Utrolig skarp og hurtig i styringen,på grænsen til det
nervøse.Dyr i dele,men det er du jo vant til og flere motordele kan
skaffes til rimelige priser andetsteds.Har et alvorligt problem med
udstødningsventilerne,som er overtaget uden ændringer fra RGV'en.Den
er hverken praktisk eller billig,men kører som en drøm,skal dog holdes
til ilden,man cruiser ikke på sådan en fætter.Kvaliteten hmmm,jeg
synes ikke den er superhøj,måske snarere den bløde mellemvare...

>Hvem har
>erfaringer med dem?

Det har jeg en del af,noget specielt du vil vide har jeg flere
tests,spec-sheets,microfiche og andet godt...

-M

Martin Sørensen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-10-01 20:10

> >Derfor har jeg tænkt en del på totakterne. En RS250 kunne måske være
> >en mulighed, men er de for svære at få fest ud af eller?
> Dyr i dele,men det er du jo vant til og flere motordele kan
> skaffes til rimelige priser andetsteds.Har et alvorligt problem med
> udstødningsventilerne,som er overtaget uden ændringer fra RGV'en.

Hvorledes forholder det sig at der er udstødningsventiler på en 2-takter?
- Ja, jeg kender ikke til andre totaktere end knallert-motorer, og jeg kunne
da forestille mig at en motor som på rs250'eren er noget mere avanceret, så
derfor spørger jeg.

Er det for at man kan styre mere præcist, hvornår der er udblæsning?

signing off.. Martin Sørensen



Michael K.S. (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 25-10-01 20:45

On Thu, 25 Oct 2001 21:09:49 +0200, "Martin Sørensen"
<demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote:

>Hvorledes forholder det sig at der er udstødningsventiler på en 2-takter?

Det er fordi udstødningsventiler på en 2T ikke er det samme som på en
4T,og egentlig burde man måske nok kalde dem for
udstødningsportventiler,for det de gør er at de varierer geometrien
(højden) på udstødningsporten.Jeg kan godt forstå at du undrer dig for
ventiler i traditionel forstand findes jo ikke på en 2T

>- Ja, jeg kender ikke til andre totaktere end knallert-motorer, og jeg kunne
>da forestille mig at en motor som på rs250'eren er noget mere avanceret, så
>derfor spørger jeg. .

Ja den er faktisk så nogenlunde avanceret,men samtidig enkel i selve
virkemåden som 2-taktere jo er,men hvordan man får dem styret til max.
effekt det er tricket....

>Er det for at man kan styre mere præcist, hvornår der er udblæsning?

Nej egentlig ikke,hvor meget en 2T yder afhænger ekstremt meget af
cylinderfyldningen (som sædvanlig) som igen bl.a jo er funktion af
porthøjden og udstødningens udformning,hvilken så igen har noget med
udstødningspulsen (bølgen) og resonansfænomener at gøre ,ofte kaldet
"backpressure" hvor den så at sige bølger frem og tilbage og bidrager
til cylinderfyldningen.Den (udstødningen) forsøger man at optimere til
et givet omdrejningsområde og porthøjde,problemet er så bare at det
ligger forholdsvis højt og man får en effektkurve på højtydende cykler
så skarp som en synål nærmest,med det hele i toppen og intet
bundtræk/mellemområde (overdrivelse fremmer forståelse)....for at
kompensere for dette og få lidt mellemområde indsætter man så
udstødningsventiler der varierer højden af udstødningsporten (i 2 trin
på RS'eren....(lukket- trin1 - trin 2),disse ventiler er så styret af
3 parametre (omdrejningerne-gashåndtagets stilling og karb. spældets
åbning) i en kompleks funktion styret af en elektronisk boks.....Dette
selvfølgelig en stærkt forsimplet fremstilling,i virkeligheden er det
meget mere kompliceret,men det kan Rune evt. fortælle mere om....

På RS'eren er udstødningsventilerne et problem fordi de er lavet i
dårligt materiale og har det med at knække,og dermed falder de ned i
cylinderen hvilket jo indlysende er problematisk...

-M

Martin Sørensen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 25-10-01 21:09

> >Hvorledes forholder det sig at der er udstødningsventiler på en 2-takter?
> Det er fordi udstødningsventiler på en 2T ikke er det samme som på en
> 4T,og egentlig burde man måske nok kalde dem for
> udstødningsportventiler,for det de gør er at de varierer geometrien
> (højden) på udstødningsporten.Jeg kan godt forstå at du undrer dig for
> ventiler i traditionel forstand findes jo ikke på en 2T

- bla, bla, masse lange sætninger -

Tak, det giver jo god mening. Detaljerne betyder ikke så meget, jeg kan godt
se pricipperne i at man vil variere udstødningens opformning, så man kan få
en karakteristik, der virker i et bredere omdrejnings-spektrum. Egentligt
lidt ligesom når man flytter tændingstidspunktet (f.eks. i de fleste biler),
når man accelererer?

> På RS'eren er udstødningsventilerne et problem fordi de er lavet i
> dårligt materiale og har det med at knække,og dermed falder de ned i
> cylinderen hvilket jo indlysende er problematisk...

Så skal det bare være lavet i et så dårligt materiale, at det ikke skader
cylinder/stempel.

signing off.. Martin Sørensen



Michael K.S. (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 25-10-01 21:42

On Thu, 25 Oct 2001 22:08:57 +0200, "Martin Sørensen"
<demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote:


>Så skal det bare være lavet i et så dårligt materiale, at det ikke skader
>cylinder/stempel.

No such luck ...jeg har prøvet det - den åd lige stempelkronen på
den ene cylinder og ventilerne koster 1500,- stykket herhjemme,men
kan dog findes i Sverige til noget nær ½-delen...

-M

Armand (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-10-01 23:48


Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:9r9rj2$6qq$1@news.cybercity.dk...
> > >Hvorledes forholder det sig at der er udstødningsventiler på en 2-
> > > takter?
> - bla, bla, masse lange sætninger -
> Tak, det giver jo god mening. .......jeg kan godt se pricipperne
> i at man vil variere udstødningens opformning, så man kan få en
> karakteristik, der virker i et bredere omdrejnings-spektrum. Egentligt
> lidt ligesom når man flytter tændingstidspunktet (f.eks. i de fleste
> biler), når man accelererer?

Snarere ligesom på de motorer der flytter knastakslen med stigende rpm
(Honda V-tech og Alfa Twin spark)


--
Armand.






Morten Dahl (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 26-10-01 06:22


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9ra537$lp8$7@news.cybercity.dk...
>

>
> Snarere ligesom på de motorer der flytter knastakslen med stigende rpm
> (Honda V-tech og Alfa Twin spark)

Jeg er bekendt med Honda´s V-Tec men at en Alfa med TwinSpark skulle have
justerbar knast alla V-Tec kommer bag på mig, en TwinSpark i min verden er
da bare en 4cyl med 8 tændrør.

Men ok jeg har nu nok taget fejl igen..

-
Morten



Armand (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-10-01 17:28


Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en
news:9rar9c$1eo5$1@news.cybercity.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ra537$lp8$7@news.cybercity.dk...
> >
> > Snarere ligesom på de motorer der flytter knastakslen med stigende
> > rpm (Honda V-tech og Alfa Twin spark)
> Jeg er bekendt med Honda´s V-Tec men at en Alfa med TwinSpark
> skulle have justerbar knast alla V-Tec kommer bag på mig, en TwinSpark
> i min verden er da bare en 4cyl med 8 tændrør.

Twin spark betyder jo at den har to tændrør pr. cylinder (forøvrigt et
sølle et, det ene af dem!); men motorens force er at den har variabel
knast!
Det er den teknik der er årsag til TS'ernes ydelse, der ligger næsten en
volumenklasse over gængse familiebilers

Og så er der lige det med at variabel knast har hørt til alle TS'ere, og
det er jo efterhånden en halvgammel historie!!

--
Armand.
(der forøvrigt glemte Toyota Yaris i listningen)






Steen Schmidt (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 26-10-01 19:46

> Twin spark betyder jo at den har to tændrør pr. cylinder (forøvrigt et
> sølle et, det ene af dem!); men motorens force er at den har variabel
> knast!

Alfa's teknik svarende til Honda's V-TEC hedder Helical Cam Drive, og har
intet med Twin Spark at gøre. De fleste bilproducenter benytter for øvrigt
en tilsvarende teknik i dag.

Mvh
Steen



Armand (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-10-01 15:47


Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
news:M6iC7.684$tI2.122211@news000.worldonline.dk...
> > Twin spark betyder jo at den har to tændrør pr. cylinder men
> > motorens force er at den har variabel knast!
> Alfa's teknik svarende til Honda's V-TEC hedder Helical Cam Drive, og
> har intet med Twin Spark at gøre.

Ikke andet end at begge teknikker benyttes sammen, hvorved TS-motorerne
også altid vil have variabel knast!

> De fleste bilproducenter benytter for øvrigt en tilsvarende teknik i
> dag.

Mnjaeh :-/ Skal vi ikke istedet sige: Mange!?

--
Armand.
(der egentlig ikke kan komme på andre end Alfa, Honda og Toyota)








Steen Schmidt (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 27-10-01 16:44

> Ikke andet end at begge teknikker benyttes sammen, hvorved TS-motorerne
> også altid vil have variabel knast!

Det ved vel kun Alfa Romeo

> > De fleste bilproducenter benytter for øvrigt en tilsvarende teknik i
> > dag.
>
> Mnjaeh :-/ Skal vi ikke istedet sige: Mange!?
>
> Armand.
> (der egentlig ikke kan komme på andre end Alfa, Honda og Toyota)

Lige fra hovedet er der i hvert fald også Ferrari, Porsche, Mercedes, BMW (&
Bentley), GM (Cadillac), Nissan, Lexus, Ford, Audi, Fiat, Jaguar,
Lamborghini, PSA (Renault), Volvo....osv.

Der er sikkert mange flere, og det er vejen frem nu, da man så godt som har
nået grænsen for hk/l i 4 ventil/cylinder 4-taktsmotorer.

Mvh
Steen




Dennis Hellan Peders~ (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 27-10-01 17:58


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9rehgh$8pe$5@news.cybercity.dk...

> Armand.
> (der egentlig ikke kan komme på andre end Alfa, Honda og Toyota)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jeg vil-jeg vil- !!! , Harley Davidson Sportster Sport 1200 er også en
Twin Spark


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Steen Schmidt (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Steen Schmidt


Dato : 28-10-01 12:28

> > Armand.
> > (der egentlig ikke kan komme på andre end Alfa, Honda og Toyota)
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>
> Jeg vil-jeg vil- !!! , Harley Davidson Sportster Sport 1200 er også en
> Twin Spark

Ja, men det var nu også hvilke producenter der benytter variabel ventil
timing

Mvh
Steen



Martin Sørensen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 26-10-01 21:42

> Twin spark betyder jo at den har to tændrør pr. cylinder (forøvrigt et
> sølle et, det ene af dem!); men motorens force er at den har variabel
> knast!

Hvorledes forholder det sig med de to tændrør (hvis de da ikke er integreret
i et)? Tænder de samtidig, eller ligger der noget andet gemt?
Der kan jo bl.a. fås tændrør med flere elektroder, men de giver vel ikke
noget speciel forbedring?

> Det er den teknik der er årsag til TS'ernes ydelse, der ligger næsten en
> volumenklasse over gængse familiebilers

Og en pris endnu flere volumenklasser over. Ok, mange af Alfaerne ser da
også rare nok ud.

signing off.. Martin Sørensen



Armand (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-10-01 15:49


Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:9rchtg$j5v$1@news.cybercity.dk...
> >
> Hvorledes forholder det sig med de to tændrør? Tænder de samtidig,
> eller ligger der noget andet gemt?

Ideen er snarere at få tændt bensinblandingen i hele
kompressionskammeret, så man ikke får "tændingsbanken" :-/

> Der kan jo bl.a. fås tændrør med flere elektroder, men de giver vel
> ikke noget speciel forbedring?

Tjaeh :-/
Måske lidt; men ikke mere end for de motorcykler der bruger det!
Alfa har forøvrigt kørt med dobbelt-elektrodede tændrør meget længe

> > Det er den teknik der er årsag til TS'ernes ydelse, der ligger
> > næsten en volumenklasse over gængse familiebilers
> Og en pris endnu flere volumenklasser over.

Mnjaeh :-/
En 156'er med 120 HK på 1,6 liter er vel billigere end en Passat 1,8 der
kun yder begrænset mere.

--
Armand.






Martin Sørensen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 27-10-01 16:57

> Tjaeh :-/
> Mnjaeh :-/
> En 156'er med 120 HK på 1,6 liter er vel billigere end en Passat 1,8 der
> kun yder begrænset mere.

Ok, jeg har ikke undersøgt prissammenhængen særligt grundigt, da jeg
alligevel ikke har råd til en.
Jeg har bare generelt set Alfaerne som noget dyrere end en tilsvarende std.
mellemklassebil.

signing off.. Martin Sørensen



Morten Dybdal (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 26-10-01 20:10

Morten Dahl wrote:

>"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>news:9ra537$lp8$7@news.cybercity.dk...
>
>
>>Snarere ligesom på de motorer der flytter knastakslen med stigende rpm
>>(Honda V-tech og Alfa Twin spark)
>>
>
>Jeg er bekendt med Honda´s V-Tec men at en Alfa med TwinSpark skulle have
>justerbar knast alla V-Tec kommer bag på mig, en TwinSpark i min verden er
>da bare en 4cyl med 8 tændrør.
>
>Men ok jeg har nu nok taget fejl igen..
>
Ja. Alfaen havde en "roterbar" knastaksel.

>
>
>-
>Morten
>
>


--
Morten Dybdal





Armand (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-10-01 15:48


Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
news:3BD9B51C.7010900@dm-data.dk...
> Morten Dahl wrote:
>
> >
> >Men ok jeg har nu nok taget fejl igen..
> Ja. Alfaen havde en "roterbar" knastaksel.

Og det mest forskrækkende:
Har haft det fra før du måtte køre knallert, og tidligere endnu

--
Armand





Morten Dybdal (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dybdal


Dato : 27-10-01 16:39

Armand wrote:

>Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
>news:3BD9B51C.7010900@dm-data.dk...
>
>>Morten Dahl wrote:
>>
>>>Men ok jeg har nu nok taget fejl igen..
>>>
>>Ja. Alfaen havde en "roterbar" knastaksel.
>>
>
>Og det mest forskrækkende:
>Har haft det fra før du måtte køre knallert, og tidligere endnu
>

Hvad! står den ikke stille normalt?

--
Morten Dybdal





bo thomsen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : bo thomsen


Dato : 28-10-01 20:11


> Snarere ligesom på de motorer der flytter knastakslen med stigende rpm
> (Honda V-tech og Alfa Twin spark)

og den nye honda vfr800 med v-tec

bo thomsen
www.vfr.dk




Rune Larsen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 26-10-01 10:08


"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote in message
news:9r9rj2$6qq$1@news.cybercity.dk...

> en karakteristik, der virker i et bredere omdrejnings-spektrum. Egentligt
> lidt ligesom når man flytter tændingstidspunktet (f.eks. i de fleste
biler),
> når man accelererer?

Slet ikke. Udstødningsporten reguleres for at ændre fyldningen af cylinderen
(som Michael skrev) og tændingstidspunktet ændres for at få den bedste
forbrænding.

> Så skal det bare være lavet i et så dårligt materiale, at det ikke skader
> cylinder/stempel.

Det er der nok én enkelt eller to skru-zuki-piloter der ønsker du kunne
opfinde

/Rune



Martin Sørensen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 26-10-01 13:02

> > en karakteristik, der virker i et bredere omdrejnings-spektrum.
Egentligt
> > lidt ligesom når man flytter tændingstidspunktet (f.eks. i de fleste
> biler), når man accelererer?
> Slet ikke. Udstødningsporten reguleres for at ændre fyldningen af
cylinderen
> (som Michael skrev) og tændingstidspunktet ændres for at få den bedste
> forbrænding.

Ja, men hensigten er vel i begge henseender en bedre motor, om det så er
ydeevne eller brændstofforbrug, man ønsker at optimere.
Når man justerer udstødningsporten, så får man vel også udnyttet den ekstra
mængde brændstof bedre, i forhold til hvis porten ikke var der?

signing off.. Martin Sørensen



Rune Larsen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 26-10-01 13:52


"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote in message
news:9rbjen$2cpf$1@news.cybercity.dk...

> Ja, men hensigten er vel i begge henseender en bedre motor, om det så er
> ydeevne eller brændstofforbrug, man ønsker at optimere.
> Når man justerer udstødningsporten, så får man vel også udnyttet den
ekstra
> mængde brændstof bedre, i forhold til hvis porten ikke var der?

Pointen er netop, at brændstoffet IKKE er inde i cylindren når man ikke
regulerer udstødningsporten. Det er, som jeg skrev, fyldningen man forbedrer
ved at regulere porten.

/Rune



Martin Sørensen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 26-10-01 14:31

> > Når man justerer udstødningsporten, så får man vel også udnyttet den
> ekstra
> > mængde brændstof bedre, i forhold til hvis porten ikke var der?
> Pointen er netop, at brændstoffet IKKE er inde i cylindren når man ikke
> regulerer udstødningsporten. Det er, som jeg skrev, fyldningen man
forbedrer
> ved at regulere porten.

Exactly.
Den sikrer vel, at man kan fylde mere i cylinderen uden at risikere, at det
fiser ud af udstødningen inden det er blevet forbrændt.
Det betyder vel både forbedret ydeevne og benzinøkonomi..

signing off.. Martin Sørensen



Rune Larsen (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 27-10-01 12:09


"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> wrote in message
news:9rbolv$2m2k$1@news.cybercity.dk...

> Exactly.
> Den sikrer vel, at man kan fylde mere i cylinderen uden at risikere, at
det
> fiser ud af udstødningen inden det er blevet forbrændt.
> Det betyder vel både forbedret ydeevne og benzinøkonomi..

Ydeevnen i de lave omdrejninger forbedres. Om økonomien forbedres ved jeg
ikke. Det tror jeg faktisk ikke, da man på motorer med regulerbar port
typisk porter noget skrappere (til højere ydelse).

/rune




Armand (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-10-01 17:14


Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:9rbjen$2cpf$1@news.cybercity.dk...
> >
> Ja, men hensigten er vel i begge henseender en bedre motor, om det så
er
> ydeevne eller brændstofforbrug, man ønsker at optimere.
> Når man justerer udstødningsporten, så får man vel også udnyttet den
> ekstra mængde brændstof bedre, i forhold til hvis porten ikke var der?

I gode gamle dage havde en 350'er GP racer ca 60 HK(!), som faldt meget
pludseligt ved høje omdrejninger. Motorens karakteristik var helt
hysterisk og den stejle/spidse effektkurve klarede sig dårligt med kun
seks gear!
Årsagen er at en typisk omdrejnings-hk tuning, er at løfte
udstødningsporten, hvorved flow'et henover stempeltoppen passer bedre
til højere omdrejninger. Til gengæld vil bensin-gassen fise lige lukt
igennem cylinderen ved lave omdrejninmger (= ingen effekt)!

Power valves, virker egentlig derved at de sænker overkanten af
udstødningsporten ved lavere omdrejninger, og derved holder den
effektive kompression oppe!
Den anden yderlighed er naturligvis at porten er hævet ved højere rpm!

--
Armand.




Tommy Fer (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 25-10-01 21:46


> (højden) på udstødningsporten.Jeg kan godt forstå at du undrer dig for
> ventiler i traditionel forstand findes jo ikke på en 2T

Nu vil jeg lige ordkløve lidt...

En totaks diesel krydshovedmotor.... den har en traditionel
udstødningsventil....

mvh Tommy Fer



Peder Eskildsen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 25-10-01 20:12

On Thu, 25 Oct 2001 20:59:23 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:


>>Hvem har
>>erfaringer med dem?
>
>Det har jeg en del af,noget specielt du vil vide har jeg flere
>tests,spec-sheets,microfiche og andet godt...
>
Tests og specs ville ikke være af vejen. Gider du maile til
eskildsen@email.dk ?

Jeg faldt lige over Linnets beskrivelse af RC30'eren. Lyder også som
en god mulighed.

Pointen er, at jeg det sidste år på millen kun har kørt
"fornøjelsesture" på de små veje uden andet formål en at nyde svingene
og enkelte god lige stræk. Og så lige en enkelt track-day, der burde
blive flere...
Så det er ikke just en cruiser jeg er efter, men snarere et kørejern
til netop trackdays og små veje...
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K.S. (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 25-10-01 21:04

On Thu, 25 Oct 2001 21:12:29 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:


>Tests og specs ville ikke være af vejen. Gider du maile til
>eskildsen@email.dk ?

Jeps,finder lige lidt frem imorgen og sender til dig ...okay ?

>Jeg faldt lige over Linnets beskrivelse af RC30'eren. Lyder også som
>en god mulighed.

Jeg tror du mener en NC30'er (VFR400R),selvom en RC30 (VFR750R) ville
være rent sukker med sukker på .Jeps,den vil jeg derimod gerne
anbefale også som gadecykel (men ikke til begyndere hvilket du jo ikke
er ) ),kanon køreegenskaber,høj kvalitet og knap så hysterisk og
langt mere brugbart til daglig brug også selvom det først og fremmest
er en sportscykel,ikke fysisk så stor så man skal nok ikke være nogen
kæmpe,jeg sidder dog okay på den (1.91)....har et højt 1. gear der
løber ud i 120 stykker vist, (racebreed - jo en minikopie af en
RC30'er),men ellers ikke meget bøvl med den.

Måske du kan bruge flg.

http://ourworld.compuserve.com/homepages/dgwyther/

>Pointen er, at jeg det sidste år på millen kun har kørt
>"fornøjelsesture" på de små veje uden andet formål en at nyde svingene
>og enkelte god lige stræk. Og så lige en enkelt track-day, der burde
>blive flere...
>Så det er ikke just en cruiser jeg er efter, men snarere et kørejern
>til netop trackdays og små veje...

Jeps,det ved jeg godt Peder,men RS'eren er IMHO faktisk kun noget værd
på en bane,til daglig bliver man nok træt af den med mindre man
virkelig kun kører frisk småvejskørsel,så kan det godt være et godt
valg,man finder ikke noget hurtigere i den klasse.En NC30 f.eks ville
jeg nok nærmere vælge som gadecykel,eller <dybt suk> hvis jeg havde
mønterne til en NC35....

-M

Peder Eskildsen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 25-10-01 21:11

On Thu, 25 Oct 2001 22:03:30 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>On Thu, 25 Oct 2001 21:12:29 +0200, Peder Eskildsen
><eskildsen@email.dk> wrote:
>
>
>>Tests og specs ville ikke være af vejen. Gider du maile til
>>eskildsen@email.dk ?
>
>Jeps,finder lige lidt frem imorgen og sender til dig ...okay ?
Helt fint. Der går under alle omstændigheder til foråret, inden jeg
skal bestemme mig for noget. Og Millen *kan* jo også nå at dukke op,
selvom det ikke er så sandsynligt.
>
>>Jeg faldt lige over Linnets beskrivelse af RC30'eren. Lyder også som
>>en god mulighed.
>
>Jeg tror du mener en NC30'er (VFR400R),
Det var præcis, hvad jeg mente. Jeg har bare heglet rundt i del sider,
hvor begge nævnes - derfor forvirringen

>selvom en RC30 (VFR750R) ville
>være rent sukker med sukker på .Jeps,den vil jeg derimod gerne
>anbefale også som gadecykel (men ikke til begyndere hvilket du jo ikke
>er ) ),kanon køreegenskaber,høj kvalitet og knap så hysterisk og
>langt mere brugbart til daglig brug også selvom det først og fremmest
>er en sportscykel,ikke fysisk så stor så man skal nok ikke være nogen
>kæmpe,jeg sidder dog okay på den (1.91)....har et højt 1. gear der
>løber ud i 120 stykker vist, (racebreed - jo en minikopie af en
>RC30'er),men ellers ikke meget bøvl med den.

Jeg er 1,77, så jeg burde kunne være der.

>Måske du kan bruge flg.
>
>http://ourworld.compuserve.com/homepages/dgwyther/
>
Kigger på det.... Ser interessant ud.

>....,men RS'eren er IMHO faktisk kun noget værd
>på en bane,til daglig bliver man nok træt af den med mindre man
>virkelig kun kører frisk småvejskørsel,så kan det godt være et godt
>valg,man finder ikke noget hurtigere i den klasse.En NC30 f.eks ville
>jeg nok nærmere vælge som gadecykel,eller <dybt suk> hvis jeg havde
>mønterne til en NC35....
Claus Bernth har ytret noget lignende - derfor min tvivl
Mini-vifferen ser nu også ret fiks ud.
Hvad er NC35 for en ka'l?

--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K.S. (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 25-10-01 21:37

On Thu, 25 Oct 2001 22:10:59 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:


>Helt fint. Der går under alle omstændigheder til foråret, inden jeg
>skal bestemme mig for noget. Og Millen *kan* jo også nå at dukke op,
>selvom det ikke er så sandsynligt.

Man har lov at håbe,men som du tror jeg næppe det er sandsynligt -
desværre

>Jeg er 1,77, så jeg burde kunne være der.

No worries then,med mindre du er meget underligt bygget )

>Hvad er NC35 for en ka'l?

Minikopien af RC45 (dog med firkantede forlygter ) lidt højere spec.
end NC30 med USD og 2 * 17" hjul hvilket gør det lidt nemmere af finde
noget godt gummi end NC30'eren der futter rundt på 18" baghjul,nogle
kan dog bedre li' NC30'erens udseende end NC35 som er lidt specielt.
NC35'eren (RVF400R) er jeg personlig ulykkelig forelsket i ).Den er
samtidig en ret sjælden fugl og dyr !!

-M

Peder Eskildsen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 25-10-01 21:49

On Thu, 25 Oct 2001 22:36:57 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:

>>Hvad er NC35 for en ka'l?
>
>Minikopien af RC45 (dog med firkantede forlygter ) lidt højere spec.
>end NC30 med USD og 2 * 17" hjul hvilket gør det lidt nemmere af finde
>noget godt gummi end NC30'eren der futter rundt på 18" baghjul,nogle
>kan dog bedre li' NC30'erens udseende end NC35 som er lidt specielt.
>NC35'eren (RVF400R) er jeg personlig ulykkelig forelsket i ).Den er
>samtidig en ret sjælden fugl og dyr !!

Jeg lagde godt mærke til 18" på NC30'eren, hvilket er lidt ærgerligt
a.h.t. køb af dæk.
Hvordan med levetid på motoren. Hvor mange km er der i så'n en lille
fyr? (nc30/nc35)
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K.S. (27-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 27-10-01 20:12

On Thu, 25 Oct 2001 22:48:43 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:

>Hvordan med levetid på motoren. Hvor mange km er der i så'n en lille
>fyr? (nc30/nc35)

Præcist hvor mange vil jeg helst ikke give et absolut bud på,det
afhænger jo af så meget, bl.a hvordan den er behandlet.Men den har
ingen specielle problemer på motorsiden og holder som sådan ligeså
godt som andre Honda'er...

Og for lige at komme evt. kommentarer i forkøbet er både NC30 og NC35
V4'ere med geartårn til knastakslerne .

Der er brugttest af NC30 i Bike (UK) okt nr. i år,kan desværre ikke
scanne p.t. .Vi bringer dog et lille citat:

"What's the competition ?

There isn't any ,really.The later NC35 is even more gorgeous (and
expensive).An utter piece of art."

I en perfekt verden havde man råd til en NC35,men ellers er en NC30 en
lækker lille sag.

-M

Peder Eskildsen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 28-10-01 02:10

On Sat, 27 Oct 2001 21:11:48 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
>
>I en perfekt verden havde man råd til en NC35,men ellers er en NC30 en
>lækker lille sag.

Der var en NC35 til salg i dba i torsdags til kr. 62.000,- fra '94 med
31 kkm. Men den er solgt...

Nu er jeg imidlertid glad for at jeg ikke behøver bestemme mig før
foråret, da jeg er ret ustabil m.h.t. valget af cykel.

Nu er jeg derhenne, hvor jeg vakler mellem en ren baneracer (rs250, R6
e.lign) og så en gadecykel (fx. NC30/35), der kan bruges som banejern.

Damn det er ikke nemt...
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K.S. (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-10-01 07:36

On Sun, 28 Oct 2001 02:09:53 +0200, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:


>Nu er jeg derhenne, hvor jeg vakler mellem en ren baneracer (rs250, R6
>e.lign)

Snakker vi ren racer så skal du da ha' en RS250 Peder,damn den er godt
nok for sjov på en bane,ikke så hurtig som en R6'er ligeud
naturligvis,men hvad gør det når man kan lave alle de sjove ting i
svingene på den og så er den langt billigere end en R6'er,men
mindst ligeså sjov.De hurtigste i 250 std. kan få den rundt i ca. 1:06
på Knutstorp

> og så en gadecykel (fx. NC30/35), der kan bruges som banejern.

Du skal nok passe på med at smide med NC35'eren,min fornemmelse siger
mig at det næppe bliver helt billigt

>Damn det er ikke nemt...

Næh,men på den anden side er der så nogen der har sagt at det skulle
være det )

BTW : Fik du den mail jeg sendte dig,min mailserver har tilsyneladende
haft lidt problemer ?

-M

Peder Eskildsen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 28-10-01 09:11

On Sun, 28 Oct 2001 07:35:58 +0100, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
wrote:
>>Nu er jeg derhenne, hvor jeg vakler mellem en ren baneracer (rs250, R6
>>e.lign)
>
>Snakker vi ren racer så skal du da ha' en RS250 Peder,damn den er godt
>nok for sjov på en bane,ikke så hurtig som en R6'er ligeud
>naturligvis,men hvad gør det når man kan lave alle de sjove ting i
>svingene på den og så er den langt billigere end en R6'er,men
>mindst ligeså sjov.De hurtigste i 250 std. kan få den rundt i ca. 1:06
>på Knutstorp

Ja ja ja. Nu får vi se Som sagt er jeg p.t. helt ude af stand til
at træffe en beslutning om det.

>BTW : Fik du den mail jeg sendte dig,min mailserver har tilsyneladende
>haft lidt problemer ?

Har fået den (tak), men har ikke noget at komme igennem alt endnu.
Det ser dog interessant ud indtil videre

--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K.S. (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-10-01 14:10

On Sun, 28 Oct 2001 09:11:22 +0100, Peder Eskildsen
<eskildsen@email.dk> wrote:

>Ja ja ja. Nu får vi se Som sagt er jeg p.t. helt ude af stand til
>at træffe en beslutning om det.

D.v.s. det er nu jeg skal foreslå en RS250R,TZ250'er eller en
RSV250'er )

He-he kender det kun alt for godt,jeg var i samme situation før denne
sæson og var omkring en NSR250SP,NC35'eren,RS250'eren m.fl og
gade/race, før jeg langt om længe tog en førerbeslutning.Mine
omgivelser var ved at blive lidt lange i ansigterne, når jeg den ene
uge "ravede" om først den ene cykel og den næste uge en helt anden....

>Har fået den (tak), men har ikke noget at komme igennem alt endnu.
>Det ser dog interessant ud indtil videre

'K....mere fordi nogle andre tilsyneladende ikke har modtaget mails
jeg har sendt de sidste par dage....

-M

Armand (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-01 15:17


Michael K.S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:ei0mttsac12kb1d06a9pajgv6cgq5cav8n@4ax.com...
>
> ......................I en perfekt verden havde man råd til en NC35,
> men ellers er en NC30 en lækker lille sag.

Den VFR400, som min svigerinde havde, var da en NC 24!?
Hvor ligger den i herakiet? Er det primært et spørgsmål om alderen??

--
Armand.






Peder Eskildsen (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 28-10-01 15:40

On Sun, 28 Oct 2001 15:17:23 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Den VFR400, som min svigerinde havde, var da en NC 24!?
>Hvor ligger den i herakiet? Er det primært et spørgsmål om alderen??

Noget i den retning:
Model History
Honda VFR400R (NC30)
1986: VFR400RG (NC21) launched.
1987: VFR400RH (NC24) with a single headlight and Pro-arm rear
suspension.
1989: VFR400RK (NC30) RC30 lookalike with new bodywork, twin
headlights, exhaust on left side.

Honda RVF400R (NC35)
1994: RVF replaced VFR400R with new frame, upside-down forks, 17in
rear wheel. The RVF also has smaller carbs due to the Japanese 60hp
restriction

--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Michael K.S. (28-10-2001)
Kommentar
Fra : Michael K.S.


Dato : 28-10-01 16:24

On Sun, 28 Oct 2001 15:17:23 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:


>Den VFR400, som min svigerinde havde, var da en NC 24!?
>Hvor ligger den i herakiet? Er det primært et spørgsmål om alderen??

Peder har beskrevet historikken,tilbage er så kun at sige at NC30/35
repræsenterede et kvantespring i forhold til tidligere modeller i
serien på samme måde som fra F1 til F2'erne (CBR600).

-M

Jens Jacob Bager Jen~ (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 26-10-01 07:10

> Jeg faldt lige over Linnets beskrivelse af RC30'eren. Lyder også som
> en god mulighed.

Hej Peder

Se den artikel jeg har lagt i dk.binaer.motor. "Artikel om de små 400er
sportscykler"
Her er GSXR 400, VFR 400 RVF400 og CBR 400 testet mod hinanden. Jeg synes
klart du skal købe en VFR 400 eller en RVF 400. Den kan præcist det du vil,
hvis du ikke er for stor. Der er noget fedt over at overhale en på en 400.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Peder Eskildsen (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 26-10-01 08:42

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:9rav6u$hu7$1@eising.k-net.dk...
> Hej Peder
>
> Se den artikel jeg har lagt i dk.binaer.motor. "Artikel om de små 400er
> sportscykler"
> Her er GSXR 400, VFR 400 RVF400 og CBR 400 testet mod hinanden. Jeg synes
> klart du skal købe en VFR 400 eller en RVF 400. Den kan præcist det du
vil,
> hvis du ikke er for stor. Der er noget fedt over at overhale en på en 400.

Tusind tak. Efter at have læst artiklen hælder jeg endnu mere til v4'eren.
Desværre er det svært at læse bokse og billedtekster pga. opløsning og
størrelse.
Gider du enten poste dem i en højere opløsning eller sende dem pr. mail til
eskildsen@email.dk ?
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)



RpR (25-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-10-01 21:50

> If you can't use the RS250 to it's full potential you have no business
> being on one...if you can - you need to be on a racetrack )

Faktisk ikke engang løgn. Har prøvet en RS 250 én gang, og sjov, det er den
ved gud, rigtig sjov endda, men allerede efter 20min begyndte min ryg at
klage sig :/
Desuden har den nul bundtræk. Den går stille og roligt op til ca. 9000rpm,
så tager fanden ved den og du kommer til at skifte gear nogle gange =)

Meget kan man sige om den af negative ting og sager, men man keder sig da
aldrig på den :

Fin MC hvis du bor ved siden af Jyllands Ringen...

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Jes Vestervang (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-10-01 23:57

RpR wrote:
...........
> Fin MC hvis du bor ved siden af Jyllands Ringen...
>
....og ellers kan få lov til at køre der for de tåber der har bestemt sig
for at bosætte sig klods op ad den :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

RpR (25-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-10-01 22:00

> ...og ellers kan få lov til at køre der for de tåber der har bestemt sig
> for at bosætte sig klods op ad den :-/

Heh, ja det ved jeg så ikke, har aldrig kørt på den =)

RS'en blev afprøvet på sønder landevej på Als, og den render sq pænt stærkt,
170km/t var den da pænt hurtigt oppe på, så havde jeg fået nok =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Asger Steffensen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 25-10-01 20:25


"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
news:05mgtt88eqd7rvuj087pmc8s6l1sv6cf2r@4ax.com...
> ... er jeg nu i den situation, at skulle vælge cykel igen.
> Der kommer nu nok til at gå indtil foråret, men da dfm bugner med gode
> råd om valg af mc, tænkte jeg at jeg ville kaste mig ud i det nok mest
> stillede spørgsmål: Hva dælen skal jeg vælge?
> Jeg har haft en touringcykel. Det var ikke lige mig.
> Så har jeg haft (og får med lidt held igen af politiet) en Mille. Det
> var til gengæld ikke langt fra at være den perfekte cykel for mig.
> Imidlertid har jeg tænkt mig at prioritere lidt anderledes denne gang,
> og håber på at finde en brugt cykel i 40-80kkr. området
> Da jeg hellere vil dreje end at køre ligeud er gamle tunge store
> cykler ikke en option, så jeg har set på 600 klassen og de lidt
> mindre.
> Jeg synes dog umiddelbart at de sportslige 600'ere er svinedyre,
> hvorfor jeg efterhånden er noget rådvild.

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med at skrue selv. Men hvis jeg var i din
situation ville jeg måske overveje at anskaffe en brugt Bandit 600 til
omkring 45k, og så bruge vinteren og yderligere 30-40 k på at gøre den sjaw!
Jeg har set en artikel i Performance Bikes om en 600 med et 900 ccm bigbore
kit. Det gav noget moment!! Desuden skal der naturligvis investeres i bedre
affjedring, racerdæk, bremser og måske lidt styling, men det kunne være et
sjovt projekt (ikke mindst for os andre herinde der kunne læse de ugentlige
nyhedsbulletiner

Asger
ZX-10



Peder Eskildsen (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Peder Eskildsen


Dato : 25-10-01 21:16

On Thu, 25 Oct 2001 21:25:09 +0200, "Asger Steffensen"
<ast@get2net.dk> wrote:


>
>Nu ved jeg ikke hvordan du har det med at skrue selv. Men hvis jeg var i din
>situation ville jeg måske overveje at anskaffe en brugt Bandit 600 til
>omkring 45k, og så bruge vinteren og yderligere 30-40 k på at gøre den sjaw!
>Jeg har set en artikel i Performance Bikes om en 600 med et 900 ccm bigbore
>kit. Det gav noget moment!!
Jeg er desværre ikke den helt store skruehaj, så det bliver hurtigt
for dyrt.

>Desuden skal der naturligvis investeres i bedre
>affjedring, racerdæk, bremser og måske lidt styling,
Der ser du

>men det kunne være et
>sjovt projekt (ikke mindst for os andre herinde der kunne læse de ugentlige
>nyhedsbulletiner
Sikkert. Men jeg er bange for at for mange tråde vil starte med "Damn
nu fik jeg ødelagt noget igen" og "motor til Bandit - hvor køber man
så noget" o.lign.
--
Peder - u/Mille
"Inside every old person is a young person wondering what happened"
- Terry Pratchet, "Moving Pictures" (DiscWorld)

Jes Vestervang (25-10-2001)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 25-10-01 23:28

Peder Eskildsen wrote:

> Jeg er desværre ikke den helt store skruehaj
En afart af hammerhajen?
--
mvh Jes Vestervang - med flere hvor de kommer fra
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250

Morten Dahl (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 26-10-01 06:29


"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:9r9otb$5jf$1@sunsite.dk...

> Nu ved jeg ikke hvordan du har det med at skrue selv. Men hvis jeg var i
din
> situation ville jeg måske overveje at anskaffe en brugt Bandit 600 til
> omkring 45k,

Asger, nu skrev Peder jo at han gerne ville have et "track-da_Jern" og det
er Bandit600 under INGEN omstændighder. GSF600 er en udemærket cykel til at
slæbe lillemor og bajere hjem fra grænsen. Men uanset den foreslåede
ombygning så bliver den aldrig en ræser (snakker ikke blvd.ræser, men
adrenalinjern)

Hvis jeg skulle foreslå noget peder ville jeg prøve en ældre ZX6 eller
GSXR600 (SRAD modellen) du vil nu nok ryge op omkring 90K for en velholdt
men så har du altså også en Havelåge der kan ræses på, og en lille smuttur
til jylland overlever kroppen også.

-
Morten Dahl



Claus Rittig (26-10-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 26-10-01 14:48

"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> skrev i en meddelelse
news:05mgtt88eqd7rvuj087pmc8s6l1sv6cf2r@4ax.com...

> ... er jeg nu i den situation, at skulle vælge cykel igen.

> En varm dag i en nordjysk grusgrav med Rittig har lokket mig lidt mod
> cross verdenen, men indtil videre er jeg ikke helt overbevist.
> Hvad skal jeg dog gøre?

Køb ca. 10.000 under din økonomiske formåen, og brug de sidste 10.000 på en
velholdt motocross, det skulle række til en '95 - '97 i rigtig god stand, så
har du lidt til ethvert humør.
Konferer evt. med Mads Lund, hans største problem er vist pt. at der er for
få timer i døgnet til alle hans sjove cykler.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177606
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409283
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste