CB1100 Bol D`or Street Fighter Style !
Fra : mc

Dato : 23-10-01 03:25

Hej Ng !

Jeg har vist bestemt mig for at bruge vinteren på at bygge en CB 1100 Bol
D`or om til Street Fighter !

Er der nogle her der har nogle ideer til hvad man kan bruge af dele fra
andre cykler Feks. UpsideDown Gaffel, anden bagsvinger, 17" fælge for/bag,
anden affjedring osv. ?? og evt. hvilke cykler man kan " låne " fra ??
Planen er at motoren skal monteres med et 1200 ccm kit og fladspj.
Kabonader, det skulle gerne ende ud i ca. 145 - 160 hk. på baghjulet !
Men lad os nu se....
Alle gode råd og forslag modtages med kys hånd.

/Steen

Fra : Mads Lund

Dato : 23-10-01 08:45

> Jeg har vist bestemt mig for at bruge vinteren på at bygge en CB 1100 Bol
> D`or om til Street Fighter !

Go ide'

> [...]
> Planen er at motoren skal monteres med et 1200 ccm kit og fladspj.
> Kabonader, det skulle gerne ende ud i ca. 145 - 160 hk. på baghjulet !

Ok, lad os tage tingene en ad gangen.
Til forende skal du kigge efter en komplet fra en anden cykel. En af de
vigtige ting er at længden på gaffelbene er ok. Hvis du tager en måling på
de eksisterende ben fuldt udstrakte fra centrum i akslen til overkant på
øverste bro, kan tjecke hvor godt en 9'er gaffel vil passe. Så er der
styret. Men da de fleste kører med clipon styr, er det ingenprob. du skal
blot bore et par huller i broen og montere nogle styrholdere (std. tilbehør
i streetfighter kataloger) og et renthal styr.
Bagfælgen skal jo nok helst komem fra samme cykel som forenden, så fælg
designet passer sammen. Bagsvingeren kommer vi til. Men den første
udfordring bliver kæden. Her skal du bestemme dig for om 5,5" og 180 er et
krav, eller du vil gå efter 4" og 150. Skal du op i 180 dæk, skal kæden nok
flyttes mest muligt udad. Det er ikke så svært bagpå (der skal kædehjulet
nok flyttes indad, så kæden kommer så tæt på dækket som muligt (ca 2mm).
Foran skal du helst finde et forkrøbbet tandhjul, som passer på akslen (mc
pushere har et katalog med tegninger af kædehjul til alle cykler, så det
sammen med en kop kaffe og god tid er løsningen). Men mål lige hvor meget
kæden kan flyttes ud, og hvor meget luft det vil efterlade til bredere dæk.
Og se hvor langt du kan komme op.
Bagsvingeren skal jo nok også udskiftes til en alu model, og her er det
springende punkt om der er mono dæmper på nu (sorry honda er ikke min felt).
Ellers kan du sikkert finde en brugt svinger i Streetfighter (dribel ned til
DSB kiosken).
Så er der designet. Bagtil hedder løsningen traditionelt set 916, bagstellet
skal nok skæres lidt op, og vinkles en anelse, men det bør ikke være så
svært. Kåbemæssigt så jeg en Firestorm hvor der var monteret en kåbe fra en
peugout streetfight, og det så herre sejt ud. Men ellers er der jo froggeye
stilen som alternativ.

Men start med at opsøge DSB kiosken og køb et streetfighter blad, der plejer
at være ca 10 ombyggede cykler at hente inspiration fra.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Armand

Dato : 23-10-01 18:25

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
> [...]
> måling på de eksisterende ben fuldt udstrakte fra centrum i akslen til
> overkant på øverste bro, kan tjecke hvor godt en 9'er gaffel vil

Et kort forsigtigt spørgsmål:
Hva' mæ' synshallen???

--
Armand.
(der godt kunne drømme om USD gaffel og DR 800-motor i et CB4½-stel)

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 09:01

> Et kort forsigtigt spørgsmål:
> Hva' mæ' synshallen???

Tjo, sagen er lidt speget. Principielt er der ingen probs, så længe man
holder sig fra konstruktive ændringer. Og det er jo en lidt svær definition
at arbejde med. Jeg tror dog de vil forholde sig lidt kritiske til en USD
gaffel, men modsat, hvis det er lavet pænt, vil de jo godt kunne vurdere at
cyklen rent sikkerhedsmæssigt er blevet forbedret. Og derved kan de godkende
den, hvis de vil.
Det bedste er nok at tale med dem inden man går igang (efter svensk model),
og man skal endelig lave tingene lidt ad gangen, så man ikke kommer i
afgifts møllen.

Men jeg har en plan om at tale lidt med synsfolkene når jeg skal op med
KTM'en. For at høre om hvordan de vil forholde sig til at se 9'eren i
øjnene. Jeg har bl.a. en kammi, som har fået godkendt en sportsvogn med
kommentaren : "godkendt med konstruktive ændringer" hvilket jo derefter
fungere som en joker, og sådan en ville jeg jo frygtelig gerne have

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-10-01 09:23

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg har en plan om at tale lidt med synsfolkene når jeg skal op med
> KTM'en.

hvad skal du egentlig gi i afgift for den?

> [...]
> kommentaren : "godkendt med konstruktive ændringer" hvilket jo derefter
> fungere som en joker, og sådan en ville jeg jo frygtelig gerne have

Hæ hæ, tror du selv på du får et WildCard? Det skal ihvertfald være før de
ser den så Uanset hvad du får af "godkendt med konstruktive ændringer"
så tror jeg ikke de godkender den næste gang den så dukker op med lidt
ekstra "ændringer" som bla. "øh Per du skærer bare her og svejser lige her
så sidder den ZX12 motor der"

-
Morten

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 09:32

> hvad skal du egentlig gi i afgift for den?

0 kr, der er papirer med.

Noget rigtigt fusk, but who cares.

> Hæ hæ, tror du selv på du får et WildCard?

Det var planen

> Det skal ihvertfald være før de
> ser den så

Jeg har planer om at invitere synsmanden på uofficiel sparke dæk og øl, i
garagen, og så ad den vej høre hvor langt tilbage i proktet jeg skal gå for
at få den godkendt.

> [...]
> så tror jeg ikke de godkender den næste gang den så dukker op med lidt
> ekstra "ændringer" som bla. "øh Per du skærer bare her og svejser lige her

jow da. Effektmæssigt skulle det lige gå, og hvem kan se forskel på et
zx9B og zx9F stel ?

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-10-01 18:15

> [...]

tilbehør
> i streetfighter kataloger) og et renthal styr.

Nej, ikke Renthal, vel? At købe et Renthal styr er lissom at købe et B&O
stereoanlæg, kvaliteten er fin, men man kan få andre produkter i samme
kvalitet til det halve.
Star bar er mit foretrukne mærke, samme kvalitet som Renthal, men til ca.
halv pris. Fås bl.a. hos LC Cross.

Rittig

Fra : mc

Dato : 24-10-01 08:33

Tak til Mads/Rittig for jeres forløbige hjælp/tip, det giver da lidt at
starte på, jeg vender jo nok tilbage senere når der kommer lidt skred i
tingene.
M.h.t synshallen sååå..... cyklen synes, så bygges der om, og så køres der i
håb om at de sorte ikke fatter mistanke !!!

/Steen ( man må jo tage en chance ind imellem hvis det skal være sjovt i
dk.)

Fra : Armand

Dato : 24-10-01 00:55

mc <motorcykelxx@vip.cybercity.dk ( fjern xx )> skrev i en

> M.h.t synshallen sååå..... cyklen synes, så bygges der om, og så køres
> der i håb om at de sorte ikke fatter mistanke !!!

Det var nu ikke en løftet pegefinger; men et velment spørgsmål om der
egentlig er nogen der ved hvor grænsen ligger!?
Er det overhovedet tiladt at efter-montere en USD'er, f.eks i simpleste
form: Over på en tidligere årgang af samme model? Og er det ikke snarere
et spørgsmål om identitetsændring, som T&S(!) vil have penge for???

Omkring fælgdimensioner, kan jeg følge at det er en betragtelig teknisk
ændring af stelgeometrien; men to forgafler der blot har hver sin
konstruktion, og for USD'en er stivere end den udskiftede :-/

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 24-10-01 09:03

> [...]
> form: Over på en tidligere årgang af samme model? Og er det ikke snarere
> et spørgsmål om identitetsændring, som T&S(!) vil have penge for???

Tjo, men der er jo så meget. men der er jo en regel om at man må udskifte en
del af køretøjet uden at skulle betale afgift. Og man ændre jo ikke
identitet ved at udskifte støddæmpere i en bil vel

> Omkring fælgdimensioner, kan jeg følge at det er en betragtelig teknisk
> ændring af stelgeometrien; men to forgafler der blot har hver sin
> konstruktion, og for USD'en er stivere end den udskiftede :-/

Tjo, fælge må man vel også skifte på en bil ??

Mads Lund
Ninja9RT