udskiftning af en tændning
Fra : bo thomsen

Dato : 14-10-01 16:57

hej
er det til at klare selv at udskifte en tænding på en 86 vfr750f
skal man bruge speciel værktøj

?
jeg tror man kan købe dem over div. udenlandske firmaer.

Fra : bo thomsen

Dato : 14-10-01 17:52

ligemeget
jeg har klaret problemerne.
mvh
bo thomsen

Fra : Thomas Makro

Dato : 14-10-01 21:07

On Sun, 14 Oct 2001 18:52:20 +0200, "bo thomsen"
<slet_bbt@ishoejby.dk> wrote:

>ligemeget
>jeg har klaret problemerne.

Det var hurtigt

Er den kørende igen?

--
M.v.h.
Thomas Makro

Fra : bo thomsen

Dato : 15-10-01 03:44

> Det var hurtigt
næ, men nu har jeg pillet tændningen af.
og skal have bestilt en ny.

> Er den kørende igen?
nej, ikk helt. jeg ku selvfølgelig også bare
selv kortslutte den hver gang jeg skal køre
meeeen jeg tror bare jeg køber en ny tænding
og så ka det være jeg sælger den
til fordel for en
125 rr
mvh
bo thomsen

Fra : Armand

Dato : 15-10-01 15:37

bo thomsen <slet_bbt@ishoejby.dk> skrev i en

> næ, men nu har jeg pillet tændningen af.
> og skal have bestilt en ny.
> nej, ikk helt. jeg ku selvfølgelig også bare
> selv kortslutte den hver gang jeg skal køre
> meeeen jeg tror bare jeg køber en ny tænding

Heey!

"Udskiftning af tænding" har jeg indtil dette indlæg taget for at dække
hele tændingsanlægget (spoler, tændingsbox og pick-up's)!

Men nu ser jeg at det er tændingslåsen at snakken drejer sig om (qua:
"kortslutte") !?

Nøje definition af sine problemer hjælper betydeligt på svarenes
relevans!!

--
Armand.

Fra : bo thomsen

Dato : 15-10-01 18:26

> "Udskiftning af tænding" har jeg indtil dette indlæg taget for at dække
> hele tændingsanlægget (spoler, tændingsbox og pick-up's)!

jeg ander ikk hvad "spoler, tændingsbox og pick-up'ser" er så
jeg tror bare at jeg nøjes med tændingslåsen, og håber så at
den kan køre igen.
det er efter et tyveriforsøg, jeg kan ikk dreje nøglen.
de opdagede ikk dødemandsknappen, og da jeg fandt den
så vil jeg tro at batteriet har kogt lidt rigeligt for det var kun ½
fyldt med væske.
bo thomsen

Fra : RpR

Dato : 15-10-01 20:04

> [...]
> de opdagede ikk dødemandsknappen, og da jeg fandt den
> så vil jeg tro at batteriet har kogt lidt rigeligt for det var kun ½

Dødemandsknappen?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : bo thomsen

Dato : 15-10-01 20:23

> Dødemandsknappen?

ja, "kill-switch" eller hva pokker den der røde knap,
der slukker for strømmen til tændrørne hedder.
bo thomsen

Fra : RpR

Dato : 15-10-01 21:00

> ja, "kill-switch" eller hva pokker den der røde knap,
> der slukker for strømmen til tændrørne hedder.

Ahh, her blir den blot kaldt for "knappen der slukker skidtet" =)

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-10-01 19:08

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Ahh, her blir den blot kaldt for "knappen der slukker skidtet" =)

Lad mig gætte: Du kører ikke motorcykel, vel?

Rittig

Fra : Armand

Dato : 15-10-01 22:13

> jeg aner ikk hvad "spoler, tændingsbox og pick-up'ser" er så
> jeg tror bare at jeg nøjes med tændingslåsen,

"tændingen" omfatter normalt kredsløbet, eller dele deraf, som er
påkrævet for at tændrøret får en gnist i rette øjeblik!

--
Armand.

Fra : bo thomsen

Dato : 16-10-01 00:13

> "tændingen" omfatter normalt kredsløbet, eller dele deraf, som er
> påkrævet for at tændrøret får en gnist i rette øjeblik!

ok, næste gang spørger jeg om det jeg faktisk vil vide så.
mvh
bo tomsen

Fra : Armand

Dato : 16-10-01 15:38

> ok, næste gang spørger jeg om det jeg faktisk vil vide så.

- - - Eller måske ligefreem: Spørge om hvad det er du vil spørge om!

--
Armand.

Fra : bo thomsen

Dato : 16-10-01 15:56

> - - - Eller måske ligefreem: Spørge om hvad det er du vil spørge om!

lol
se det var også en ide - " min kværn har været forsøgt stjålet,
hvad vil i erfarne mc'ister foreslå jeg skifter ud for at få den til
at køre igen"..... hmm
det positive ( håber jeg er at folk kommer til at huske mit navn.
..-)
bo thomsen