/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Klikken" ved acceleration
Fra : Anders Vinther


Dato : 04-10-01 18:47

Halløj kloge hoveder...

Jeg har en CB500 fra '98, som indtil videre har kørt upåklageligt (har også
kun haft den et par måneder)...

Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.

Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg accelererer.

Nogle gange er det kun nogle få "klik" - andre gange kommer der masser i
rap. Der er ikke et bestemt tidsrum imellem "klikkene" og det lyder nærmest
som om de kommer fra et sted i nærheden af styret!????! (lyder det for
åndssvagt?)

Som I måske nok har gættet. så er der bestemt ingen spirende mekanierlærling
gemt i mig, sååååå beskrivelsen skal nok tages med et gran salt eller to...

Håber nogen har nogle ideer til hvad det kunne være...

Mvh.

Anders V.



 
 
boe (04-10-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 04-10-01 19:05

Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
news:Gm1v7.3038$%D3.240570@news000.worldonline.dk...
> Halløj kloge hoveder...
> Jeg har en CB500 fra '98, som indtil videre har kørt upåklageligt
> (har også kun haft den et par måneder)...

Det forklarer sagen

> Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
>
> Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg accelererer.

Det lyder som tændings banken. Kører du på for lavt oktantal, mon? Eller
skal du have justeret tænding, hvis man kan det på sådan en fætter?

Bo, VF1000F



Anders Vinther (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 04-10-01 19:16


"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
news:3bbca458$0$51390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
> news:Gm1v7.3038$%D3.240570@news000.worldonline.dk...
> > Halløj kloge hoveder...
> > Jeg har en CB500 fra '98, som indtil videre har kørt upåklageligt
> > (har også kun haft den et par måneder)...
>
> Det forklarer sagen

He, he, he.

Lige efter jeg havde overtaget dyret var jeg ude på motorvejen, og dyret gik
kold... ind til siden og bande og svovle... havde jeg købt katten i
sækken??? Jeg var lige ved at begynde at sparke til dyret da min ven - som
også lige havde købt mc - kom op til mig og drejede benzinhanen over på
reserve, hvorefter den kørte som en mis igen *GGG* Til mit forsvar skal jeg
lige sige at kilometertælleren stod forkert, så jeg troede der var masser af
benzin på...

>
> > Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> > anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
> >
> > Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg accelererer.
>
> Det lyder som tændings banken. Kører du på for lavt oktantal, mon? Eller
> skal du have justeret tænding, hvis man kan det på sådan en fætter?
>
> Bo, VF1000F
>

Hm. Manualen siger godt nok 91 eller højere og jeg kører på 92, men det kan
da være at jeg skal prøve med 95 og/eller justering af tændingen (hvis man
kan det på sådan en fætter)...

Kunne det evt. have noget at gøre med at den har stået alene og forladt i
regnen i en ugestid?

Mvh.

Anders V.




Asger Steffensen (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 04-10-01 20:51

>
> > Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> > anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
> >
> > Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg accelererer.
>
> Det lyder som tændings banken. Kører du på for lavt oktantal, mon? Eller
> skal du have justeret tænding, hvis man kan det på sådan en fætter?

Tror du? Tændingsbanken lyder mere som en diesel motor, og høres normalt kun
ved lave omdrejninger, specielt hvis motoren belastes.

Asger
ZX-10
>
> Bo, VF1000F
>
>



boe (04-10-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 04-10-01 21:04

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> wrote in message
news:9piei0$j9$1@sunsite.dk...
> Tror du? Tændingsbanken lyder mere som en diesel motor, og høres normalt
kun
> ved lave omdrejninger, specielt hvis motoren belastes.

De gange jeg har hørt tændings"banken" har det da lydt fuldstændig som
beskrevet (knitren). Men jeg må tilstå at min erfaring med lyden udelukkende
stammer fra madkasser - men det burde vel ikke ændre så meget?

Bo, VF1000F



Armand (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-10-01 21:57


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:3bbca458$0$51390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
> news:Gm1v7.3038$%D3.240570@news000.worldonline.dk...
> >
> >.......at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
> > Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg
> > accelererer.
> Det lyder som tændings banken. Kører du på for lavt oktantal, mon?
> Eller skal du have justeret tænding, hvis man kan det på sådan en
fætter?

Eller slæber du den med tung gasgivning ved for lave omdreninger??

Motorer kan ofte fint klare sig med "for lavt" oktantal, blot man ikke
sejslæber!

--
Armand.






Anders Vinther (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 04-10-01 21:59

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9piic3$2qnl$8@news.cybercity.dk...
>
> boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
> news:3bbca458$0$51390$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
> > news:Gm1v7.3038$%D3.240570@news000.worldonline.dk...
> > >
> > >.......at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
> > > Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg
> > > accelererer.
> > Det lyder som tændings banken. Kører du på for lavt oktantal, mon?
> > Eller skal du have justeret tænding, hvis man kan det på sådan en
> fætter?
>
> Eller slæber du den med tung gasgivning ved for lave omdreninger??
>
> Motorer kan ofte fint klare sig med "for lavt" oktantal, blot man ikke
> sejslæber!
>
> --
> Armand.
>

Det synes jeg nu ikke at jeg gør... som regel ligger den omkring 4-6k når
jeg triller derudaf - er det for lavt?

Jeg kørte ikke anderledes i dag end jeg ellers gør (men kan selvfølgelig
ikke udelukke at det har udviklet sig siden jeg begyndte at køre på dyret).

Normalt kører jeg nok snarere tantekørsel end dødskørsel, men den får da
lidt smæk en gang i mellem - dvs. jeg kører den helt ud til det røde.
Generelt ligger jeg nok i området 4-6k...

Jeg skal lige høre om det - hvis det nu er tændingsbanken - er 'farligt'?

Kan jeg risikere at skade dyret, hvis jeg for eksempel smutter ned til
malerklemmen på søndag (formentlig med nogle Røde Kors indsamlingsbøsser
under armen)?

Eller kan det 'repareres' ved ex. at prøve med 95 oktan?

Mvh.

Anders
- Der ikke har et dødsønske (endnu) og måske skulle overveje en cruiser
næste gang -



boe (04-10-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 04-10-01 22:39

Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
news:3b4v7.3229$%D3.258320@news000.worldonline.dk...
> Eller kan det 'repareres' ved ex. at prøve med 95 oktan?

Ja, det burde hjælpe hvis det er tændingsbanken. Men tag det IKKE som en
anbefaling fra min side om at det er ok at køre videre - bare lige for at
slå dét fast Men hvis lyden forsvinde når du prøver med 95 oktan, så har
du fundet svaret..

Bo, VF1000F



Anders Vinther (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 04-10-01 22:43


"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
news:9pikqn$n8t$1@sunsite.dk...
> Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
> news:3b4v7.3229$%D3.258320@news000.worldonline.dk...
> > Eller kan det 'repareres' ved ex. at prøve med 95 oktan?
>
> Men hvis lyden forsvinde når du prøver med 95 oktan, så har
> du fundet svaret..
>

Det vil jeg under alle omstændigheder lige prøve - tak for hjælpen

Anders V.



Armand (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-10-01 18:08


Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
news:KP4v7.3258$%D3.261443@news000.worldonline.dk...
>
> "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message
> news:9pikqn$n8t$1@sunsite.dk...
> >
> > Men hvis lyden forsvinde når du prøver med 95 oktan, så har
> > du fundet svaret..
> Det vil jeg under alle omstændigheder lige prøve - tak for hjælpen

Sågu' da også både en let og billig metode

--
Armand.



The Bear (05-10-2001)
Kommentar
Fra : The Bear


Dato : 05-10-01 03:21


On 4-Oct-2001, "Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk>
wrote:

> Jeg skal lige høre om det - hvis det nu er tændingsbanken - er
> 'farligt'?

Jep! Du kan fx brænde ventiler og/eller hul i stempler.


B-)

--
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Jens Jacob Bager Jen~ (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 04-10-01 22:22

> Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.

Hvad med kæden er den vel smurt, perfekt justeret og ny, eller med blanke
midterruller, slap, uens lidt i længden og kan trække ud fra det bagerste
tandhjul?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Anders Vinther (04-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 04-10-01 22:28

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:9pijvd$d10$1@eising.k-net.dk...
> > Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> > anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
>
> Hvad med kæden er den vel smurt, perfekt justeret og ny, eller med blanke
> midterruller, slap, uens lidt i længden og kan trække ud fra det bagerste
> tandhjul?
>

Nu har jeg godt nok strammet kæden for nyligt, så jeg er ikke 100% på at
baghjulet sidder helt nøjagtigt lige - synes ikke mærkerne som man retter
ind efter var specielt gode/fin-delte. Men jeg har da kørt to lange ture af
ca. 200 km. hver efter justeringen uden problemer. Kæden er smurt.

Bortset fra det ville det så ikke give regelmæssige mislyde?

Og umiddelbart lyder det som om lydene kommer forfra - selvom det jo kan
være umådeligt svært at høre noget-som-helst præcist når man kører mere end
20 km/t. Men ville lydene ikke komme bagfra?

Mvh.

Anders V.
- Der gerne vil tage den store MC vedligeholdelseseksamen -



Lasse Lundberg (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 05-10-01 08:41

det er ikek noget så simpelt som dine nøgler der hænger/ligger på styret som
begynder at sige lyde når du giver gas vel ?

Lasse
CBR1000f ......osv



Jens Jacob Bager Jen~ (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-10-01 07:36

> Nogle gange er det kun nogle få "klik". det lyder nærmest
> som om de kommer fra et sted i nærheden af styret

Hej Anders

Nu er det ikke fordi du har flere nøgler forbundet med din Hondanøgle vel?
Jeg her undret mig over en grim plirre lyd på den bekostning.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Anders Vinther (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 05-10-01 16:15

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
news:9pjkdl$6sp$1@eising.k-net.dk...
> > Nogle gange er det kun nogle få "klik". det lyder nærmest
> > som om de kommer fra et sted i nærheden af styret
>
> Nu er det ikke fordi du har flere nøgler forbundet med din Hondanøgle vel?
> Jeg her undret mig over en grim plirre lyd på den bekostning.
>

Det var også min første tanke, men det er det desværre ikke

Anders V.



Kåre Nejmann (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Kåre Nejmann


Dato : 05-10-01 07:47

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote:

>Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
>anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
>[...] det lyder nærmest
>som om de kommer fra et sted i nærheden af styret!????!

Det er ikke noget så simpelt som nøgleringen der rasler? Eller måske
bremse- eller koblingsgrebet, som kan "sitre" lidt?

Suzukiens bremsegreb kan nemlig godt tage en lille rystetur, hvis
motoren lige rammer dets resonansfrekvens. Det kunne godt lyde som
det, du beskriver.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Anders Vinther (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 05-10-01 17:34

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> wrote in message
news:kjlqrtsn9e9n15rerjg0vilstd901b17ij@4ax.com...
> "Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote:
>
> >Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> >anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
> >[...] det lyder nærmest
> >som om de kommer fra et sted i nærheden af styret!????!
>
> Det er ikke noget så simpelt som nøgleringen der rasler? Eller måske
> bremse- eller koblingsgrebet, som kan "sitre" lidt?
>
> Suzukiens bremsegreb kan nemlig godt tage en lille rystetur, hvis
> motoren lige rammer dets resonansfrekvens. Det kunne godt lyde som
> det, du beskriver.
>

Checker lige grebene for en sikkerhedsskyld...

Mvh.

Anders V.



Jens Jacob Bager Jen~ (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-10-01 18:36


> > Suzukiens bremsegreb kan nemlig godt tage en lille rystetur, hvis
> > motoren lige rammer dets resonansfrekvens. Det kunne godt lyde som
> > det, du beskriver.
> >
> Checker lige grebene for en sikkerhedsskyld...

Jeps, også den har jeg prøvet. Netop ved 7000 rpm på min "trusty" XJ 600
plirrede det metallisk. Jeg frygtede også tændningsbanken, men en finger på
koblingsgrebet fixede tilstanden

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



Mikkel Christensen (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 05-10-01 19:38

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> wrote in article
<9pkr3l$sv3$1@eising.k-net.dk>...
> Jeps, også den har jeg prøvet. Netop ved 7000 rpm på min "trusty" XJ 600
> plirrede det metallisk. Jeg frygtede også tændningsbanken, men en finger

> koblingsgrebet fixede tilstanden
>

Heh, min MZ gør det fra 1000->7500 rpm så jeg kører permanent med to fingre
på koblingen.

Man hører det dog ikke så let, da alt andet vibrerer enten højere eller
voldsommere

--
Mikkel
MZ Hooligan
#54 - vinteradskilt *snøft*

RpR (05-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 05-10-01 21:44

> Heh, min MZ gør det fra 1000->7500 rpm så jeg kører permanent med to
fingre
> på koblingen.
>
> Man hører det dog ikke så let, da alt andet vibrerer enten højere eller
> voldsommere

Kan umuligt være endnu værre end den gamle Jawa jeg prøvede igår, det var
virkeligt ekstremt:
Vibrerer og ryster som en Harley, bare ikke med 700rpm men med 7000rpm, ik'
sjovt!
Og så trak den til højre under hårde nedbremsninger, skummelt.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Mikkel Christensen (05-10-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 05-10-01 22:19

RpR <rpr@mopedgallery.com> wrote in article
<3bbe1b6a$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> Vibrerer og ryster som en Harley, bare ikke med 700rpm men med 7000rpm,
ik'
> sjovt!
> Og så trak den til højre under hårde nedbremsninger, skummelt.

Pjat med dig. Det er sådan noget der bygger rigtige mænd

--
Mikkel

RpR (06-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 06-10-01 02:52

> Pjat med dig. Det er sådan noget der bygger rigtige mænd

Når man har svært ved at gå normalt bagefter fordi man lige skal vænne sig
til det hele ikke hopper og danser, så vil jeg nu foretrække min EU'er =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 4 for mange"
--



Anders Vinther (06-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 06-10-01 14:52

"Anders Vinther" <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in message
news:Gm1v7.3038$%D3.240570@news000.worldonline.dk...
>
> Nu var jeg lige ude og trække noget frisk luft på den og bemærkede i den
> anledning at den lavede underlige "sprøde" "klikke/knitre"-lyde.
>
> Det sker *kun* under acceleration men ikke altid når jeg accelererer.
>

Nu har jeg så prøvet at blande benzinen op. Jeg fik klemt ca. 7 liter Shell
blyfri 95 oktan ned i tanken til de ca. 11 liter Jet blyfri 92. Efter
påfyldningen trillede jeg ca. 10 km. uden nogen ændring, men her til morgen
var jeg ude på en længere tur - og nu ser det ud til at problemer er
forsvundet.... (jubiii ))

Jeg skal så ikke kunne sige om det er fordi Jet fortynder deres 92 oktan med
vand ligesom de gør med spiritussen på de pænere etablissementer, eller om
det bare er min motor, der er kræsen...

Nu vil jeg i al fald prøve med Shells blyfri 92 og se om det går bedre...

Tak for alle de gode råd.

Anders V.
- Der nu med ro i sindet kan se frem til at tage på malerklemmen i morgen -



Armand (06-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-10-01 22:37


Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
news:q6Ev7.3082$uQ.377310@news010.worldonline.dk...
>
> Nu har jeg så prøvet at blande benzinen op. Jeg fik klemt ca. 7 liter
> Shell blyfri 95 oktan ned i tanken til de ca. 11 liter Jet blyfri 92.
> Efter påfyldningen trillede jeg ca. 10 km. uden nogen ændring, men....
> Nu vil jeg i al fald prøve med Shells blyfri 92 og se om det går
> bedre...

For ikke at ødelægge dine egne vurderingsgrundlag mere end nødvendigt,
så køre lige tanken noget mere tom inden oktan-skiftene fremover!

--
Armand.








Anders Vinther (07-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 07-10-01 17:57


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9pnthf$k1c$4@news.cybercity.dk...
>
> Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
> news:q6Ev7.3082$uQ.377310@news010.worldonline.dk...
> >
> > Nu har jeg så prøvet at blande benzinen op. Jeg fik klemt ca. 7 liter
> > Shell blyfri 95 oktan ned i tanken til de ca. 11 liter Jet blyfri 92.
> > Efter påfyldningen trillede jeg ca. 10 km. uden nogen ændring, men....
> > Nu vil jeg i al fald prøve med Shells blyfri 92 og se om det går
> > bedre...
>
> For ikke at ødelægge dine egne vurderingsgrundlag mere end nødvendigt,
> så køre lige tanken noget mere tom inden oktan-skiftene fremover!
>

Jeg har tænkt mig simpelthen at gå over til Shell (eller alt andet end Jet)
blyfri 92 indtil jeg evt. finder ud af at det heller ikke virker, og så vil
jeg - hvis det altså sker - kun køre på 95...

Eller er det bare at omgå at tændingen trænger til at blive justeret?

Mvh.

Anders V.



RpR (07-10-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-10-01 20:04

> Jeg har tænkt mig simpelthen at gå over til Shell (eller alt andet end
Jet)

Sjovt, min storebrors madkasse kører da ellers fint nok på deres benzin?

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"
--



Anders Vinther (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 08-10-01 16:22

> > Jeg har tænkt mig simpelthen at gå over til Shell (eller alt andet end
> Jet)
>
> Sjovt, min storebrors madkasse kører da ellers fint nok på deres benzin?
>
Jeg ved jo heller ikke om det også ER benzinen... men det finder jeg vel ud
af med tiden...

Mvh.

Anders V.



Armand (07-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-10-01 20:17


Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
news:UV%v7.3715$uQ.455851@news010.worldonline.dk...
>
> Jeg har tænkt mig simpelthen at gå over til Shell (eller alt andet end
> Jet) blyfri 92 indtil jeg evt. finder ud af at det heller ikke virker,
> og så vil jeg - hvis det altså sker - kun køre på 95...
> Eller er det bare at omgå at tændingen trænger til at blive justeret?

På så ny en model (= teknisk udførelse, såvel som brugtniveau ), kan det
næsten ikke være et tændingsproblem!

--
Armand.






Anders Vinther (08-10-2001)
Kommentar
Fra : Anders Vinther


Dato : 08-10-01 16:24


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:9pqcj6$12g6$4@news.cybercity.dk...
>
> Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
> news:UV%v7.3715$uQ.455851@news010.worldonline.dk...
> >
> > Jeg har tænkt mig simpelthen at gå over til Shell (eller alt andet end
> > Jet) blyfri 92 indtil jeg evt. finder ud af at det heller ikke virker,
> > og så vil jeg - hvis det altså sker - kun køre på 95...
> > Eller er det bare at omgå at tændingen trænger til at blive justeret?
>
> På så ny en model (= teknisk udførelse, såvel som brugtniveau ), kan det
> næsten ikke være et tændingsproblem!
>
Betyder det at det bare er motoren, der er kræsen eller at der måske gemmer
sig et problem et andet sted, som burde blive løst?

Anders V.
- Der helst ikke vil køre rundt med andre skulte problemer end de, der er
under hejlmen -



Armand (09-10-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-01 15:51


Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
news:bFjw7.6371$%D3.476912@news000.worldonline.dk...
>
> > På så ny en model (= teknisk udførelse, såvel som brugtniveau ), kan
> > det næsten ikke være et tændingsproblem!
> Betyder det at det bare er motoren, der er kræsen eller at der måske
> gemmer sig et problem et andet sted, som burde blive løst?

Med et klart svar: Måske!

Men en tank med 100% højoktan (= 95*) er en simpel metode at udelukke at
det er tændingsbanken, hvorefter man så kan belave sig på at lede videre
efter årsagen til lyden!

--
Armand





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste