Custom stafferinger? Hvem & hvor?
Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-10-01 10:27

Oh, altvidende orakler.

Hvor går man hen, hvis man gerne vil have sat en ekstra staffering i eget
design på fx tanken?

Konkret har jeg en fil med vektorgrafik, som den rigtige biks med det
rigtige udstyr (fx. en skæreplotter) burde kunne fabrikere i løbet af få
minutter. Det skal bare:
1. Være i den rigtige farve (dvs. samme farve (eller tæt på) som de andre
stafferinger på cyklen)
2. Være i det rigtige materiale - fx så holdbart, at det både tåler vand og
ikke kræver en overlakering med klarlak for at blive siddende.

Hvor? Hvem?

--
Jakob
GSX750F

Fra : boe

Dato : 01-10-01 10:42

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message
> [...]
og
> ikke kræver en overlakering med klarlak for at blive siddende.

Tjah, jeg ejer faktisk en plotter. Hvis du selv kan skaffe folie, så vil jeg
da gerne være behjælpelig. Men send mig lige grafikken først på en mail, så
jeg kan finde ud af om den er anvendelig i mine programmer.

Bo, VF1000F

Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-10-01 10:57

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> da gerne være behjælpelig. Men send mig lige grafikken først på en mail,

> jeg kan finde ud af om den er anvendelig i mine programmer.

Hurra.

Næste spørgsmål: Hvor får man fat i den rigtige folie?

--
Jakob (stafferingsnybegynder)

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 01-10-01 11:02

Du skal henvende dig til en skiltemaler/skiltemaler-firma. De har det !!

Fra : boe

Dato : 01-10-01 11:14

> [...]
> så
>
> Hurra.
>
> Næste spørgsmål: Hvor får man fat i den rigtige folie?

Jeg aner intet om hvad man skal have for at det kan holde. Personligt laver
jeg nogle nye, hvis mine egne stafferinger skulle falde af Jeg har bare
købt noget billige l.... hos Silvan. Nu har det da siddet et år, men jeg
kører stort set heller ikke i regnvejr.

Studerer du på RUC?

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 01-10-01 11:18

Hvis du køber dit folie hos en skiltemaler, får du det rigtige. Det kan
holde til alt slags vejr. Tænk bare på alle de biler der køre med reklamer
!! Men det koster jo også lidt mere.

Fra : boe

Dato : 01-10-01 11:21

"Mikkel Olsen" <Henning-legaard@wanadoo.dk> wrote in message
> Hvis du køber dit folie hos en skiltemaler, får du det rigtige. Det kan
> holde til alt slags vejr. Tænk bare på alle de biler der køre med reklamer
> !! Men det koster jo også lidt mere.

Du har garanteret ret. Egentlig ville jeg have lakeret mine stafferinger
over med klarlak, men jeg kom i tanker om, at jeg måske senere ville ændre
på dem, og så er de jo ikke ret nemme at få af, hvis de er lakeret over
Jeg har da også allerede ændret på dem!
Jeg kan nu ikke tro, at det er særligt dyrt at købe et lille stykke afskåret
folie hos en skiltemaler?

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel Olsen

Dato : 01-10-01 11:32

nææææ, måske slipper du med lidt til kaffe-kassen

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 16:04

> [...]
> over med klarlak, men jeg kom i tanker om, at jeg måske senere ville
> ændre på dem, og så er de jo ikke ret nemme at få af, hvis de er

Forudsat at du kan finde rette farve: Kan du ikke klare dig med alm.
selvklæbede hyldepapir indtil du er sikker på design/montage, og til den
tid så overlakere den billige vare for vaighedens skyld!?

En efterlakering udglatter også de skarpe kanter hvori der altid sidder
polish-rester tilbage, hvorfor dét er absolut anbefalelsesværdigt!

--
Armand.

Fra : boe

Dato : 01-10-01 16:12

> Forudsat at du kan finde rette farve: Kan du ikke klare dig med alm.
> selvklæbede hyldepapir indtil du er sikker på design/montage, og til den
> tid så overlakere den billige vare for vaighedens skyld!?

Joh, det kunne man godt, men hvis man overlakerer en billig folie, så
risikerer man også, at folien f.eks. krymper, opløses eller mister farven.
Det kunne man selvfølgelig teste først, men man risikerer også, at folien
falmer efter 2 års sollys - og det er svært at teste på forhånd. Så derfor
ville jeg nok enten vælge en dyr folie til overlakering eller en billigere
folie til ikke-overlakering - og så bare skifte den billige ud når den
trænger. Men det er selvfølgelig nemt for mig at sige, når jeg selv kan
skære folien ud

> En efterlakering udglatter også de skarpe kanter hvori der altid sidder
> polish-rester tilbage, hvorfor dét er absolut anbefalelsesværdigt!

Det er korrekt - men i praksis kan man nu godt tørre polish'en væk med lidt
omhyggelighed.

Bo, VF1000F

Fra : boe

Dato : 01-10-01 16:17

godt tørre polish'en væk med lidt omhyggelighed.

- eller med en tør klud

Bo, VF1000F - som lige så godt kan tilføje det selv inden et eller andet
vittigt båt-hovede gør det....

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 21:58

> [...]
> - eller med en tør klud
> Bo, VF1000F - som lige så godt kan tilføje det selv inden et eller

Ja, det kræver gode nerver at ytre sig i dette forum

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 21:57

> [...]
anbefalelsesværdigt!
> Det er korrekt - men i praksis kan man nu godt tørre polish'en væk med

Eller bruge min gammelkendte metode: Undgå den slags stads

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 02-10-01 07:03

> [...]
> ville jeg nok enten vælge en dyr folie til overlakering eller en billigere

Nu er det sådan at en rigtig god 8års folie koster en bagatel af ca.100Kr pr
m2. så det skal sku ikke være det der ødelægger projektet. Jeg har mulighed
for at indkøbe disse folier samt skære dem efter EPS filer eller andre
vector filer. Hvis i kontakter mig på news@mekasign.dk vil jeg gerne prøve
at gi en "orange" pris på at lave jeres mærker/dekorationer. Hvis ellers
Mads L. har lært at beherske 1-finger systemet og læser dette kan det være
han vil smide billederne af hans CTD ræser som jeg dekorede.

Jeg vil ikke forære mærker/stafferinger væk, men med en materialepris på
ca.100kr. M2. så er det eneste punkt den tid jeg skal bruge på at skære ud
aplikere (når man sætter monteringstape på den udskårede folie) Og der er
jeg nu ikke urimelig men smid en mail. Der vil dog ikke blive noget med
over-night delivery. Jeg er ikke selv "skiltemaler" men har bare mulighed
for at producere lidt til et godt formål på en af vores maskiner, men det
bliver i fritiden deraf de fornuftige priser.

-
Morten Dahl

Fra : Jakob Barfod

Dato : 02-10-01 07:52

> En efterlakering udglatter også de skarpe kanter hvori der altid sidder
> polish-rester tilbage, hvorfor dét er absolut anbefalelsesværdigt!

.... men _hvis_ man engang skulle finde på at sælge modellen, hæver det vel
ikke ligefrem prisen, at der sidder en flot original tank med en flot og
meget personlig staffering, som er den nye ejer in spe komplet
uvedkommende - og som er svær at få af pga. lakeringen?

--
Jakob

Fra : Armand

Dato : 02-10-01 20:37

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> [...]
> og meget personlig staffering, som er den nye ejer in spe komplet
> uvedkommende - og som er svær at få af pga. lakeringen?

Vel ikke værre end så mange andre "personlige" lakeringer, som tit
finder sin køber alligevel :-/
Men klart en fordel "bare" at kunne trække sagerne af!

--
Armand.

Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-10-01 11:41

> [...]
bare
> købt noget billige l.... hos Silvan. Nu har det da siddet et år, men jeg

Jeg tror, jeg kører forbi et skiltefirma og får det rigtige folie der, som
Mikkel foreslår - afhængig af prisen.

> Studerer du på RUC?

Næh, ikke længere. Men min mail er stadig aktiv, heldigvis. Må ved lejlighed
forbi og få depositummet tilbage for mine nøgler!

--
Jakob (exRUC'er)
GSX750F

Fra : boe

Dato : 01-10-01 11:46

> [...]
> bare
>
> Jeg tror, jeg kører forbi et skiltefirma og får det rigtige folie der, som

God idé. Men send mig nu lige de filer, hvis du ønsker at jeg skal checke
anvendeligheden inden du investerer i folie

Bo, VF1000F

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 16:03

> [...]
> Konkret har jeg en fil med vektorgrafik, som den rigtige biks med det
> rigtige udstyr (fx. en skæreplotter) burde kunne fabrikere i løbet af

Efterhånden nok snart hos ethvert skilte-firma!

Eneste jeg dog lige har kendskab til, er BN-læder på Taulov kirkebakke i
Fredericia! Han producerer læderdragter og alskens sager til
Speedway-branchen, hvilket inkluderer reklamebannere og stafferinger til
mand + maskine. Så han er ganske branchevant!

En snak om hvilken standard at filen skal leveres i er nok påkrævet,
ellers er de fleste vel også i stand til selv at scanne en tegning ind
og konvertere til egen standard!

--
Armand.

Fra : Steffen Voss Winkler

Dato : 01-10-01 18:27

Du kunne evt. prøve at tage en "snak" med http://www.netbix.dk/

Jeg har selv handlet med dem, produktet er fint, servicen er god... ja, har
kun godt at berette.

Steffen
SL1000 - LeoVinci

Fra : Jakob Barfod

Dato : 02-10-01 08:01

"Steffen Voss Winkler" <svjepsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne evt. prøve at tage en "snak" med http://www.netbix.dk/

Ser godt ud. Godt, informativt website. Jeg sender dem lige en fil og
spørger, hvad de kan.

Tak for forslaget -

--
Jakob
GSX750F

Fra : Preben Christensen

Dato : 03-10-01 23:10

Hej
Prøv Ladelund skiltefabrik i 6600 Vejen
De er gode til at lave originale stafferinger også
Hilsen Preben