pris Fireblade
Fra : Michael Ankerlund

Dato : 29-09-01 17:41

Hej jeg har kikket på en Fireblade årg 96 km 13000, pris 42,500 uden afgift
er det billigt ???, er der nogen som har et bud på
hvor meget afgiften er på sådan en , på forhånd tak

Fra : Michael K.S.

Dato : 29-09-01 21:37

On Sat, 29 Sep 2001 18:41:16 +0200, "Michael Ankerlund"
<ankerlund@mail.tele.dk> wrote:

>Hej jeg har kikket på en Fireblade årg 96 km 13000, pris 42,500 uden afgift
>er det billigt ???

Nøh ikke specielt,hvis du vil spare 5-6.000 eller mere henter du selv
en i Tyskland,der er nok af dem..

> er der nogen som har et bud på
>hvor meget afgiften er på sådan en , på forhånd tak

Ca. 63-64 % af markedsværdien for en tilsvarende model herhjemme,vil
du have et mere præcist bud hedder det Told & Skat,med en kopi af reg.
attesten.

-M

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 23:17

Michael Ankerlund <ankerlund@mail.tele.dk> skrev i en
> Hej jeg har kikket på en Fireblade årg 96 km 13000, pris 42,500 uden
> afgift er det billigt ???
> Er der nogen som har et bud på hvor meget afgiften er på sådan en ?

Afgiften er generelt 60% af den p.t. gældende brugtpris!

Hvis dine 42.500,- derved skal udgøre de resterende 40%, skal en 96'er
'Blade koste mere end 106.000,- for at du har gjort en god handel!
Check selv brugtprislejet i Den Blå Avis og døm derudfra!
Prøv forøvrigt at checke på www.mobile.de hvad de koster syd for
grænsen, hvor det er enkelt at hente dem

Jeg plejer at angive en tommelfingerregel omkring såvel afgiftsfries,
som egen-importeredes (som oftest er dem der kan svare sig at
indregistrere, da man derved springer "importørens" avance over!)
priser, der siger at de ikke bør koste mere end 1/3 af det danske
brugtprisleje hvis man skal holde en gevinst hjemme - Og dét er vel
grunden til at handle så utraditionelt!!

--
Armand.