/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Motorolie til Mini Bol d'Or
Fra : Uffe Ibh Iversen


Dato : 28-09-01 16:44

Hej

Hvilken olie skal en gammel Mini boldor have? Det skal være noget fedt tykt
stas, men hvad for noget?

Uffe



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (28-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 28-09-01 06:56

> Hvilken olie skal en gammel Mini boldor have? Det skal være noget fedt
tykt
> stas, men hvad for noget?

På min gamle olieforbrugende XJ 600 har jeg haft medsat olieforbrug med
Silkolene Racelube halvsyntetisk 20W50 API Grade SG eller Duckhams
Hypergrade 15W/50 API SG/CD. Den sidste er også den olie Honda forhandleren
Agusta Claus anbefaler til de gamle bol d'or modeller, og den olie der gav
mig det bedste gearskift.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC).





bwl (28-09-2001)
Kommentar
Fra : bwl


Dato : 28-09-01 21:47


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
news:9p13eq$hl$1@eising.k-net.dk...
> > Hvilken olie skal en gammel Mini boldor have? Det skal være noget fedt
> tykt
> > stas, men hvad for noget?
>
> På min gamle olieforbrugende XJ 600 har jeg haft medsat olieforbrug med
> Silkolene Racelube halvsyntetisk 20W50 API Grade SG eller Duckhams

SNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP

jeg har oxo oplevet nedsat forbedret olieforbrug ved silikone racelube. Den
bruger jeg fortsat.

Brian

Cb 900 ´84



Buck (29-09-2001)
Kommentar
Fra : Buck


Dato : 29-09-01 11:34

På min gamle CB550 (Mikro Bol D´or) står der 10W40 på oliedækslet, og det
har jeg altid holdt mig til, men for nyligt da jeg købte lidt olie til at
fylde efter med hos Polini i Harrislee anbefalede de mig at gå helt op på en
20W60 til en så gammel slidt motor som min. Så her til vinter vil jeg tømme
maskinen og prøve at hælde det tykke tjære på for at se om det dur.
Om mærket hedder Silcolene, Dukhams eller Super Duper Luksus, kan vel være
lige meget for vores gamle riskogere. Det er jo alligevel kun de toptunede
plastik-døds-maskiner der kan mærke forskel på om der er hældt mærkevarer på
eller ej.

--
/Buck
CB550F1 ´75
"Uffe Ibh Iversen" <Uffeibh@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:9p12m5$elu$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Hvilken olie skal en gammel Mini boldor have? Det skal være noget fedt
tykt
> stas, men hvad for noget?
>
> Uffe
>
>



james (29-09-2001)
Kommentar
Fra : james


Dato : 29-09-01 14:17



> På min gamle CB550 (Mikro Bol D´or) står der 10W40 på oliedækslet, og det
> har jeg altid holdt mig til, men for nyligt da jeg købte lidt olie til at
> fylde efter med hos Polini i Harrislee anbefalede de mig at gå helt op på en
> 20W60 til en så gammel slidt motor som min. Så her til vinter vil jeg tømme
> maskinen og prøve at hælde det tykke tjære på for at se om det dur.
> Om mærket hedder Silcolene, Dukhams eller Super Duper Luksus, kan vel være
> lige meget for vores gamle riskogere. Det er jo alligevel kun de toptunede
> plastik-døds-maskiner der kan mærke forskel på om der er hældt mærkevarer på
> eller ej.

Nej nej og atter nej!!!!! For det første, brug en olie med så lidt spredning i
viskositet. Ergo 10-40 er bedre end 20-60. Mht mærke: Jeg bruger altid Duckhams
i de gamle. Også i ældre biler, er der en mærkbar forskel. Jeg havde en
interessant samtale med Bak & Uhrenfeldt. De havde regnet med at droppe
Duckhams fra sortimentet, idet "der var nok ikke så mange gamle biler mere, og
der findes mere moderne olier." Den tanke gik de hurtigt fra igen. Kunderne vil
have det! De mærker forskellen med det samme, når de prøver andre olier....og
det er en negativ forskel.

Mht de nyere: Jeg har nu prøvet Mobil Racing olie = udmærket, men dyr.
Silkoline: dyr, men IKKE god. Koblingspladerne var
næsten limt sammen om morgenen, efter bare én dag uden at køre...og girskift
var en larmende affære med tydelige "klunk." Jeg betragtede det som en mekanisk
svaghed i modellen.
skiftede til Shell VSX: Koblingspladerne er aldrig limt
sammen, selvom den står en uge. Skiftfølelse og lyden er tilbage til det det
var med Mobil racing olie. Motoren lyder mindre. Der er mærkbar mindre mekanisk
støj når den står i tomgang....både varm og kold. For mig, er det Shell fra nu
af. Har også skiftet til Shell på Kirstens Shadow, som må være ca lige så
gammel sm jeres (84 model) Det har haft samme gunstige virkninger. Så mærke er
ikke bare et navn på dunken. og VSX koster mindre end Mobil Racing.......

Forresten, køber jeg det i kassevis, så hvis I vil prøve det; kan jeg tage
flere kasser og få en større kvantumsrabat.

-james


Armand (29-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-09-01 23:39


Buck <buck@ehj.dk> skrev i en
news:3bb5a59a$0$51417$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> På min gamle CB550 (Mikro Bol D´or) ....................

Keep on dreamin'

Ikke at jeg regner dig for at mene sagen så alvorligt; men CB 900'eren
fik påklistret navnet "Bol d'Or" for at relatere modellen til Honda's
dengang hæderkronede 16-ventilede endurance-racere!
Bol d'Or hænger derfor uløseligt sammen med 16 ventiler, og dér kan
5½'eren ikke være med!

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste