XS400 Seca og tasker
Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-09-01 19:11

Jeg overvejer at få nogle tasker på MC'en. Jeg har kigget lidt rundt
omkring, men jeg er ret meget i tvivl om, hvad jeg skal vælge.
Smid-over tasker er vel ikke specielt vandtætte, og så er de også nemme at
stjæle. Man kan jo hurtigt lige klikke taskerne af, og rende med dem.. Om
det sker ved jeg ikke, men jeg ville da nødig miste dem, hvis jeg købte
nogen. Hvad er jeres erfaringer med dem?

Jeg er lidt mere vild med ideen om et Givi Wingrack og en toptaske til
daglig kørsel, og så måske senere købe nogle sidetasker som man kan bruge
til bagage, hvis man skal ud på en lidt længere tur. Et Wingrack er desværre
ret dyrt (omkring 1800,- eks. taske).

Men jeg har aldrig set en XS400 Seca med et Wingrack monteret. Det kan vel
lade sig gøre med deres universalbeslag? Er der evt. nogle, der har billeder
af en XS400 med Wingrack monteret (med/uden tasker)?

Hvad er der ellers af alternativer til Givi, og hvad er jeres erfaringer med
dem? Jeg kan se, at Louis har flere, billigere typer racks og tasker, men de
skal selvfølgelig ikke risikere at falde af og skal også helst være
vandtætte.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 26-09-01 19:33

Hejsa Martin

Jeg har en Wingrack til min seca, men jeg har ikke fået monteret det endnu,
men det havde den tidligere ejer af min seca så det er der billeder af på
http://StarChild.dk !!

Så skal du jo se om det er noget for dig

Mvh
Morten
XS400 Seca **som bliver rå sej til sommer )**

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-09-01 21:08

> Jeg har en Wingrack til min seca, men jeg har ikke fået monteret det
endnu,
> men det havde den tidligere ejer af min seca så det er der billeder af på
> http://StarChild.dk !!

Det er lidt svært at se på billedet, men det ser ud som om, at toppladen
sidder meget skrå?

> Så skal du jo se om det er noget for dig

Ja, jeg kan jo se, at det kan monteres.. Ved du, hvor slemt det er at
montere selv, når man bruger universalbeslagene? - Man skal forhåbentligt
ikke være udlært smed for at kunne ordne det?

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Morten Juel

Dato : 26-09-01 21:26

> Det er lidt svært at se på billedet, men det ser ud som om, at toppladen
> sidder meget skrå?
Ja secaen har jo den vinkel bag på, så derfor vil racket også sidde lidt
såen, men du kan jo bare lave dine egne beslag

> Ja, jeg kan jo se, at det kan monteres.. Ved du, hvor slemt det er at
> montere selv, når man bruger universalbeslagene? - Man skal forhåbentligt
> ikke være udlært smed for at kunne ordne det?
Hmm jeg får en til at lave beslagene for mig, men først til foråret )

Btw hvor køre du rundt på din seca henne i dk ??

Mvh
Morten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-09-01 06:04

> Hmm jeg får en til at lave beslagene for mig, men først til foråret )
> Btw hvor køre du rundt på din seca henne i dk ??

Aalborg og omegn..

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jakob Barfod

Dato : 28-09-01 08:25

"Martin Sørensen" <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er lidt mere vild med ideen om et Givi Wingrack og en toptaske til

> daglig kørsel, og så måske senere købe nogle sidetasker som man kan bruge

> til bagage, hvis man skal ud på en lidt længere tur.

Du har vist ret i, at Givi ikke laver noget specifikt monteringsbeslag til
din XS400 (Kig selv på www.givi.it) - og det er også de eneste ulempe, jeg
kan komme på (udover prisen!). For derudover er det en fornøjelse; taskerne
er nemme at tage af & på; de er vandtætte (selv efter styrt); og er ikke
nemme at stjæle, når de efterlades på cyklen.

Rittig karakteriserede for 1½ år siden (så vidt jeg husker) Givis
universal-monteringsbeslag som noget "dingelværk", så han havde selv svejset
noget sammen til sin GS500E. Det kan være, det er samme løsning, du skal
vælge til din?

--

Jakob

GSX750F