/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
afgiftspørgsmål
Fra : Michael Ankerlund


Dato : 17-09-01 21:44

Hej er der nogen som hved hvordan afgiften er ved import fra Sverige, samme
som import fra Tyskland,Italien osv ????



 
 
(o; D@n ;o) (17-09-2001)
Kommentar
Fra : (o; D@n ;o)


Dato : 17-09-01 22:13

> Hej er der nogen som hved hvordan afgiften er ved import fra Sverige,
samme
> som import fra Tyskland,Italien osv ????
>

Desværre ja
--
mvh
Dan




Armand (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-09-01 01:15


Michael Ankerlund <ankerlund@mail.tele.dk> skrev i en
news:3ba6607b$0$82179$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej er der nogen som hved hvordan afgiften er ved import fra Sverige,
> samme som import fra Tyskland,Italien osv ????

Afgiften er jo ikke en told (der er forøvrigt ikke længere nogen
told-mur blandt EU-landene!) - det er en indregistreringsafgift. Derfor
vil den være den samme uanset hvorfra køretøjet kommer.
Men fra lande udenfor EU, vil det koste en mer-udgift i form af told
INDEN at man snakker om indregistrering og dermed -afgift !

Ergo:
Gå alene efter rå-prisen, samt transportudgiften!
1/3 af den gældende dagspris for en tilsvarende brugt, er en god
tommelfingerregel, hvis der skal sikres blot en behersket gevinst ved
egen-importen!

--
Armand.






Jens Didriksen (19-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 19-09-01 08:47

> Ergo:
> Gå alene efter rå-prisen, samt transportudgiften!
> 1/3 af den gældende dagspris for en tilsvarende brugt, er en god
> tommelfingerregel, hvis der skal sikres blot en behersket gevinst
ved
> egen-importen!

-------------------------------

Dette er en fin tommelfingerregel som dog ikke gælder altid.

F.eks. koster en gammel HD som typisk er vurderet til 120.000 omkring
80.000 uden afgift da selve afgiften "blot" er fra 15 - 40.000,-
afhængig af årgang og motorstørrelse.

Her kan man faktisk tale om 2/3 reglen og 1/3 i afgift. Bemærk at der
er tale om et lidt specielt forhold for bl.a. HD'er..

Hygge fra Jens



Armand (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-09-01 00:38


Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3ba84c85$0$4792$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >
> > 1/3 af den gældende dagspris for en tilsvarende brugt, er en god
> > tommelfingerregel, hvis der skal sikres blot en behersket gevinst
> > ved egen-importen!
> Dette er en fin tommelfingerregel som dog ikke gælder altid.
> F.eks. koster en gammel HD som ...................
> Her kan man faktisk tale om 2/3 reglen og 1/3 i afgift. Bemærk at der
> er tale om et lidt specielt forhold for bl.a. HD'er..

Dine udtalelser er vel ligeså meget forkert i sin kategoriske form, som
mine: Gælder din 2/3-regel også gælder en 98'er HD?

Min tommelfingerregel brydes ikke alene af HD'erne, men af alle ældre
modeller:
P.g.a. den høje nypris bevarer danske motorcykler værdien langt længere
end i udlandet, hvor den "rå" pris ellers er højere fra ny af.
Derved vil det meget sjældent kunne svare sig at importere motorcykler
der er
under ca. 3 år gamle; hvor modeller over 10 år til gengæld nærmest er
"forældede" og derfor billigt købte.
Dette MÅ være grunden til HD's særpriser også (et stort antal af kørende
HD'er ér temmeligt gamle på papiret ) :-/

--
Armand






Jens Didriksen (20-09-2001)
Kommentar
Fra : Jens Didriksen


Dato : 20-09-01 18:51


> Dine udtalelser er vel ligeså meget forkert i sin kategoriske form,
som
> mine: Gælder din 2/3-regel også gælder en 98'er HD?

Njaaae - jeg skrev jo "gamle" HD'er, ikke? Men ellers har du ret - som
altid

> Dette MÅ være grunden til HD's særpriser også (et stort antal af
kørende
> HD'er ér temmeligt gamle på papiret ) :-/

Nope - HD's særpriser skyldes deres skyhøje kvallitet! (... og nu skal
jeg nok selv skrive LOL!)

øvrigt ER mange af de iøvrigt flotte HD faktisk gamle når man ser på
stellet. At der så senere er monteret en anden motor m.v. er en helt
anden sag.

Så vidt jeg er orienteret, er afgifterne sat så de (sammen med en
realistisk købssum) svare til gadeprisen for en tilsvarende mc. Det
burde derfor ikke kunne betale sig at importere, menlidt kan man godt
være heldig at spare. Er dette også din erfating eller?

Jens


>
> --
> Armand
>
>
>
>
>


Armand (21-09-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-09-01 23:55


Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
news:3baa6af2$0$14817$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>
> øvrigt ER mange af de iøvrigt flotte HD faktisk gamle når man ser på
> stellet. At der så senere er monteret en anden motor m.v. er en helt
> anden sag.
> Så vidt jeg er orienteret, er afgifterne sat så de (sammen med en
> realistisk købssum) svare til gadeprisen for en tilsvarende mc. Det
> burde derfor ikke kunne betale sig at importere, menlidt kan man godt
> være heldig at spare. Er dette også din erfating eller?

Afgifterne er sat efter dags-brugtprisen, hvorved at besparelsen er lagt
i prislejet udenlands!
Men jeg vil vende din udtalelse til istedet: "Prislejet for afgiftsfrie
HD'ere
er sat efter den lave afgift de beskattes med"! Dette gælder forøvrigt
også for klassiske englændere - Se blot prisen på en Goldstar eller
Trident!
Og dette er snarere en indikation af at det kán svare sig at hjemtage
selv :-/

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408693
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste