CBR for Tung for mig ?
Fra : Jim

Dato : 17-09-01 12:19

Hej allesammen
nu har jeg i de sidste par dage fulgt med i diverse newsgroups
og har fået et par gode råd vedr. køb af CBR 1000
alle steder på nettet jeg har kunne finde noget om CBR1000 skriver de at den
er tung at tumle ved lave hastigheder da jeg har kørt Cx (den er jo rimelig
tung men meget nem at styre) i mange år ville jeg lige høre om i her mener
den vil blive for stor og tung til mig....

er der nogen der kender reglerne vedr. Dansker der bor i udlandet og gerne
vil på ferie på deres MC i DK må de det ?
på forhånd tak

Fra : Kasper

Dato : 17-09-01 14:28

"Jim" skrev d. 17-09-01 12:19 dette indlæg :
> *snip* ville jeg lige høre om i her mener
> den vil blive for stor og tung til mig....

Det er jo lidt svært at tage stilling til, når du ikke skriver, hvor
stor du er???

> er der nogen der kender reglerne vedr. Dansker der bor i udlandet og
gerne
> vil på ferie på deres MC i DK må de det ?

Det må de gerne.

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Jim

Dato : 17-09-01 14:44

jeg er 178cm og vejer 76 kg
sådan ca.

hep

Fra : Peter J

Dato : 17-09-01 20:02

Jim <fsgbooking@hotmail.com> skrev i en
> jeg er 178cm og vejer 76 kg
> sådan ca.
>

> hep

Jeg er 180 cm og vejer 85 kg, og jeg har ingen problemer med at tumle min
CBR 1000.
Det er kun når jeg skal skubbe den på vådt græs eller opad bakke jeg ikke
kan sidde på den. (Det er ikke noget jeg gør tit)
Min er fra 89 - og har en meget lav siddehøjde.

Jeg tror ikke du får problemer med den, så pøj pøj.

Peter
CBR 1000
GSX 400 F

Fra : Armand

Dato : 17-09-01 15:20

Kasper <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en

> Det må de gerne.

Jup!

Er der ikke noget med at man blot skal være bevisligt ude af landet en
enkelt dag hvert ½'e år? :-/

--
Armand.
(der netop idag snakkede med en kollega derom)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-09-01 14:48

Jeg ved ikke hvordan den er i forhold til CX'eren. Men i forhold til BB er
den tung (men der er jo også prisen til forskel). Men jeg synes nu ikke det
er noget problem. Jeg var meget glad for min. Man skal også lave en fair
sammenligning, man skal jo ikke sammenligne fx. CBR1000 med en R1'er.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Jim

Dato : 17-09-01 15:00

Jeg er så heldig/Uheldig at jeg for øjeblikket bor i Belfast Northen Ireland
så prisen på den jeg har kig på er omkring 22.000 kr den er fra 91' og har
kørt 35.000km
og det er præcis hvad jeg har fået for min gamle Cx'er..

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 17-09-01 15:11

Hvis det er til nogen hjælp kan du kigge på min hjemmeside
www.HenrikNielsen.dk og klikke på MC-info-tips. Der finder du en lille
beskrivelse af min under, private tests.

Det er klart en MC jeg vil anbefale andre, jeg synes den giver fuld valuta
for pengene.

Men den pris du skal give... Tja. Hvorfor fanden skal det være så dyrt i DK.

Held og lykke med den.

Fra : Anders Vinther

Dato : 18-09-01 18:08

Jim <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> er der nogen der kender reglerne vedr. Dansker der bor i udlandet og gerne
> vil på ferie på deres MC i DK må de det ?

Der er ingenting der forhindrer dig i selv at køre på den i DK.

Du skal dog være opmærksom på at andre (dvs. herboende danskere) vistnok
IKKE må køre på den uden at du er med. Det var i al fald hvad min bror
oplevede da han blev stoppet af politiet alene i en bil på norske plader som
han havde lånt. Det kostede en bøde. Jeg kan ikke forestille mig at det
forholder sig anderledes med en MC. Det skulle vist også være OK hvis bare
du er med, dvs. sidder bag på. Hvis du vil være helt sikker så giv politiet
et ring.

Som et kuriosum kan jeg også nævne at selvsamme brormand også blev stoppet
af politiet i min bil, som han prøvede at sælge for mig efter at jeg var
rejst udenlands. Den besked han fik her, var at forsikringen ikke dækkede
fordi jeg ikke længere var bosiddende i landet... Denne gang fik han dog
ingen bøde...

Anders V.

- Tilbage i det danske afgiftssystem igen - for en periode i al fald