Taber kraft; Tidligere meddelse forsvundet~
Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 16-09-01 20:44

Den tidligere meddelelse til nyhedsgruppen er forsvundet i min ferie - så
jeg prøver igen:

Min Kawa z900, kører meget godt, men når hastigheden øges, virker det somom
den går i stå.

Den vil - i samtlige gear ikke kører over 4.500 rpm. Når jeg når grænsen
"snøfter" den og taber kraft. Accelerationen er i øvrigt nogenlunde og
motoren lyder fint nok.

I frigar er der ingen problemer - den klarer fint 9.000 rpm.

Jeg har checket benzinlsnagen - og skiftet benzinfilter- alt ok. Jeg har
renset svømmerhusene, renset benzinhanen, olieret luftfiltrene. Luftskruerne
er 1 1/5 omgang ude. Dyssestørrelsen er 100. Der er 4 in 1 potte på.

Når jeg når 4500 rpm ( max 110 km/t), lyder det faktisk somom den
drukner....!/ eller den ikke får nok benzin. Den hoster lidt og jo mere jeg
gasser op, jo mere sætter motoren ud. Jeg vil tro at den vil gå helt i stå,
hvis jeg fortsatte.

Skal jeg skifte dysser? Og i bekræftende fald til større eller mindre? Kab.
Mikune har 2 skruer: til den ene side luftskruerne og i bunden (udenom
svømmerhuset) en skrue som manglede da jeg købte den brugt. Der er nu sat
andre luftskruer i. Hvordan forholder de to skruer sig til hinanden?

Kan det være luftskruer der er forkert indstillet - således at den faktisk
får en for fed blanding?

Der var en del skidt i bezinhanen. Hvis det nu kan tænkes, at den faktisk er
kaliberet med en mindre tilførsel, hvordan retter jeg så dette op- og
endelig kandet være vand der spiller en rolle?

Hans (mob. 2578 9106)