Tip til babygixxerejere :-)
Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-09-01 15:27

Hej

Det er jo af en eller anden grund et ret almindeligt problem at gsxr250'ere
mister en hel del effekt af ukendte årsager. Jeg har tidligere fundet ud af
at fjedrene ved membranerne kunne sidde forkert, så det vakuumstyrede spjæld
ikke kunne åbne mere end godt halvvejs, men om det problem kan oppstå af sig
selv ved jeg ikke.
Nåmen, min gixxers tophastighed svingede lystigt fra 120 til 165, uden at
jeg havde nogen anelse om hvorfor. Det ville jeg lige så forsøge at løse
idag, så jeg gav gixxeren en mindre overhaling.
Jeg startede med at hive tank og sideplastikken af, så jeg kunne komme til
sagerne. Derefter rensede jeg alle multistik så godt jeg kunne med
kontaktspray og en neglebørste, da jeg har hørt at beskidte multistik til
tændingen kan være skyld i mine problemer. Dernæst rensede jeg luftfilteret
med trykluft og vædede det i motorolie. Jeg var også ret usikker på om
elektrodeafstanden i tændrørene var som den skulle være, og jeg fandt
desværre ud af at min usikkerhed var meget berettiget :-/ Afstanden svingede
fra 0,3 - 0,5 mm, mod de 0,6 - 0,7 mm som de burde være. Tændrørshætterne
fik også lige en sprøjt kontakspray, ligesom jeg også gav
lavvoltsledningerne til tændspolerne.
Efter at have samlet skidtet skulle jeg jo lige på en lille prøvetur, og
nøørj hvor det hjalp
0-100 klarer den på noget som minder om de 6.5 sek den burde og
tophastigheden ligger omkring de 180 på speedometeret (ja, prøveturen
inkluderede selvfølgelig en smuttur på 350 km til tyskland og tilbage
Alt i alt vil jeg vove at kalde min lille operation en succes
Hvad problemet skyldes, er jeg ikke sikker på, men det med tændrørene virker
jo som en ret sandsynlig årsag. Men det skader jo ikke at gå alle trinene
gennem, så jer babygixxerister her fra gruppen kan da prøve at give jeres
kværn samme tur

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-09-01 17:33

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev:

> Alt i alt vil jeg vove at kalde min lille operation en succes

Hvilket jeg ikke vil længere Efter at have kørt nogle km, er problemet
vendt tilbage igen
....lort
Nåmen, så må jeg jo bare rode videre :-/

Fra : moller

Dato : 16-09-01 18:32

Lidt var den da... du fik pejlet dig ind på det var noget med det
elektriske :)

> Hvilket jeg ikke vil længere Efter at have kørt nogle km, er problemet
> vendt tilbage igen

Tejk alle de samme ting, og sammenlign med før... noget som har ændret
sig ??? omkring stikne, huskede du lige at klemme dem lidt skæve, så de
bedre holdt fast ?? og derved ikke rykkede sig lidt løs eller lignende...

Jeg ville ha mistanke til tændrørne, siden de var så meget ude af
stillign i første omgang... det skulle vel ikke være NGK eller Champion rør
du har på ???

Moller

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-09-01 15:01

"moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> Lidt var den da... du fik pejlet dig ind på det var noget med det
> elektriske :)

Eller indsugningen... Olien der kom på luftfilteret har vel givet lidt mere
modstand. Men nu kører den da i gennemsnit bedre end den gjorde før
operationen, så ehlt spilt har det da heller ikke været. Jeg tror lige at
jeg vil se efter om gabet i tændrørene har ændret sig tilbage, eller sådan
noget, men det bliver nok desværre ikke idag

> Tejk alle de samme ting, og sammenlign med før... noget som har ændret
> sig ??? omkring stikne, huskede du lige at klemme dem lidt skæve, så de
> bedre holdt fast ?? og derved ikke rykkede sig lidt løs eller lignende...

Stik? Skæve? Skæve multistik.. ææhh...

> Jeg ville ha mistanke til tændrørne, siden de var så meget ude af
> stillign i første omgang... det skulle vel ikke være NGK eller Champion
rør
> du har på ???

NGK... Jeg tror faktisk de har været indstillet mere eller mindre elendigt
lige fra starten af... fy Jes! :-/ Men de er jo egentlig ved at være 8000km
gamle, så det er nok ikke dumt at skifte dem alligevel. Så må jeg jo så se
om jeg kan finde nogle Nippon Denso. Læs forresten lige
<http://www.factorypro.com/products/Denso%20prod.html> - Der bliver de rost
til skyerne

Fra : Armand

Dato : 17-09-01 15:49

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en

> ........................... Så må jeg jo så se
> om jeg kan finde nogle Nippon Denso. Læs forresten lige
> <http://www.factorypro.com/products/Denso%20prod.html> -
!!!-> ^^^^^^ <-!!!

Ud fra min forstokkethed, har jeg gjort den fejl at kalde pågældende
fabrikat for ND eller Nippon Denso; men som linket viser hedder de idag
DENSO !

Dette er ikke uvæsentligt,eftersom ekspedibøv'en ved KS Motor, nær havde
sagt at: "Dem havde de ikke", ved min forespørgsel på ND'ere; men
heldigvis blev afbrudt af en kollega der vidste hvilke det drejede sig
om

--
Armand.

Fra : Hellfire

Dato : 17-09-01 20:43

> [...]
> sagt at: "Dem havde de ikke", ved min forespørgsel på ND'ere; men
> heldigvis blev afbrudt af en kollega der vidste hvilke det drejede sig

Yep! Denso (eller ND, som jeg kørte med i '97) er et udmærket mærke. Dem jeg
kørte med, var ND-U (U-elektrode). Jeg har desværre ikke nummeret på dem, da
jeg har fået forlagt det, jeg beholdte som souvenir.

Fra : moller

Dato : 17-09-01 20:21

> NGK... Jeg tror faktisk de har været indstillet mere eller mindre elendigt

hmmm.... min erfaring er at NGK ligger på nivau med champion... men jeg
tror du vil blive rigtig glad med nogen DENSO rør :) min GT havde DENSO rør
i, så pga... vinter skulle de lidt varmere rør i som detsvære var
champion... 2-3 dage efter kørte den så elendigt så det halve var nok... i
med denson, og så wruum igen.

på MZ'en derimod... så er det pisse ligeglad... NGK, DENSON, champion
eller hva de nu heder.... den tøffer bare afsted(pånær når narhoveder laver
hærværk på den).

> [...]
> gamle, så det er nok ikke dumt at skifte dem alligevel. Så må jeg jo så se
> om jeg kan finde nogle Nippon Denso. Læs forresten lige

Ja, det er ikke uden grund :)

Moller

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-09-01 15:44

> hmmm.... min erfaring er at NGK ligger på nivau med champion... men
jeg
> tror du vil blive rigtig glad med nogen DENSO rør :)
Jamen, så tror jeg da at jeg vil prøve at købe nogle Denso rør

Fra : Armand

Dato : 16-09-01 23:31

> Hvilket jeg ikke vil længere Efter at have kørt nogle km, er
> problemet vendt tilbage igen
> ...lort Nåmen, så må jeg jo bare rode videre :-/

En ting slår mig lige:

Vindretning og påklædning :-/

Jeg har oplevet et par GSX 750 ES'ere der dårligt kunne køre når det
regnede, og kunne have samme problem i tide og utide i tørt vejr.

Det skulle vise sig at det ikke var regnen; men derimod regnbeklædningen
at der gjorde forskellen, derved at der kunne slå turbolens fra
underbenene ind i luftfilteret ved forekomst af regndragtens flagrende
ben, ligesom at visse vindretninger kunne foranledige samme effekt i
tørvejr (-sbeklædning).
Gaffatape over skellet imellem tank og sidedæksel fjernede problemet

Brug lige den nærmeste fremtid til at vurdere vindretningen og
ben-stilling/påklædning når modellen halter!
Vend evt. ligefrem om og se om den kører bedre den modsatte vej (=anden
vindretning)!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-09-01 15:09

> [...]
> tørvejr (-sbeklædning).
> Gaffatape over skellet imellem tank og sidedæksel fjernede problemet

Det er næppe det; Suzukien har jo fuldkåbe og indtaget i luftfilterboksen er
helt oppe bag ved tanken. Desuden tror jeg aldrig at jeg har kørt i
flagrende tøj. Det hele er nu lidt mystisk :-/

Fra : Armand

Dato : 17-09-01 15:49

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Det er næppe det; Suzukien har jo fuldkåbe og indtaget i luftfilter-
> boksen er helt oppe bag ved tanken.

Tjaeh :-/
Og ES'erens indtag ligger helt oppe under sædet, imens at tanken og
sidedækslet designmæssigt "lukker af" på siden af motorcyklen :-/

> Desuden tror jeg aldrig at jeg har kørt i flagrende tøj. Det hele er
> nu lidt mystisk :-/

Det med flagrende tøj var årsagen på ES'eren og brugt som en
indikation på hvor lidt der kan være årsagen!
At vende 180° næste gang Gix'eren mukker, koster højest en kopfuld
ekstra bensin, så prøv nu bare dét! :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-09-01 17:05

> [...]
> Og ES'erens indtag ligger helt oppe under sædet, imens at tanken og
> sidedækslet designmæssigt "lukker af" på siden af motorcyklen :-/

Hmmm, ok

> Det med flagrende tøj var årsagen på ES'eren og brugt som en
> indikation på hvor lidt der kan være årsagen!

Ahaaa

> At vende 180° næste gang Gix'eren mukker, koster højest en kopfuld
> ekstra bensin, så prøv nu bare dét! :-|

Jowjow, ska' nok, ska' nok

Fra : Jon Larsen

Dato : 16-09-01 20:25

> [...]
svingede
> fra 0,3 - 0,5 mm, mod de 0,6 - 0,7 mm som de burde være.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.
Af netop samme grund skifter jeg tændrør i morgen. Det kan i hverfald ikke
skade...

Kiggede alle min stik igennem i dag ( note to myself: husk at tage strømmen
fra når man stopper en stål-børste i stikkene, ellers ryge Main Fuse sig en
tur.. Heldigvis sad der en reserve sammen med den så jeg kunne komme ud og
køre. købte en ny til reserve på den lokale tank til 5 kr. Det er jo lige il
at overleve
Nå men, tjekket gjorde at jeg fik konstateret at ikke et af stikkene var
snavsede, hvilket jo er godt !!!

Jes.. når du køre med relativt jævn hastighed og giver gas.... er det så
ligesom om den ikke rigtig vil sluge det før den når op over et vist omdr.
tal ???? Og "bobler" den når du køre med jævn gas ????
Rensede i øvrigt også mit filter idag.. men gav det ikke olie....
Da jeg så senere var ude og køre blev forenden pludselig så underlig let..
hvilket tyder på forbedret træk-kraft.. eller at jeg havde kæreste +
skolebøger bagpå....
Anyhow... så vender jeg frygteligt tilbage når jeg har skiftet tændrør med
en melding om resultatet

MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250 ( som glædede sig over Bol D'or resultatet

Fra : Hellfire

Dato : 16-09-01 20:12

"snip"
> [...]
>
> MVH.
> Jon Larsen.
> Gixx'er 250 ( som glædede sig over Bol D'or resultatet

Og hvordan har kæresten det så med bagsædet? Jeg kan mindes, at det er som
at sidde på et brædt (av!)

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-09-01 17:19

> Og hvordan har kæresten det så med bagsædet? Jeg kan mindes, at det er som
> at sidde på et brædt (av!)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tror hun er ved at få hård hud i R....

Anyway.. Tændrørsskiftet gav ikke helt det ventede... Lagde mærke til at
tændrørene fra de 2 venstre cylindere var pæne brune, mens de 2 andre fra
højre var kulsorte!!! Hvad kunne det betyde ????

Den trækker bedre nu i de høje omdr. men "bobler" stadig ved jævn gas...
Samtidig hvis jeg gir den fuld hane fra bund eller mellem område.. så vil
den ikke æde det...

( Haarrgghhh-- Putz syndromet) dvs.. det lyder som om den er ved at drukne
og lige pludselig beslutter sig for at æde gassen alivl....

Har nu fået den nye bagstøddæmper på.. og allerede nu kan jeg mærke
forskel.. Har dog ikke prøvet den i praxis endnu.. pga regnvejr... men det
kunne dårligt blive værre....

MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250 ( Nu med ny bagstøddæmper

Fra : Armand

Dato : 19-09-01 01:22

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> Anyway.. Tændrørsskiftet gav ikke helt det ventede... Lagde mærke til
> at tændrørene fra de 2 venstre cylindere var pæne brune, mens de 2
> andre fra højre var kulsorte!!! Hvad kunne det betyde ????

At den dobbeltkarbunade, der dækker sidstnævnte cylinderside, har ondt
et eller andet sted (membranmonteringen?) :-/

> Den trækker bedre nu i de høje omdr. men "bobler" stadig ved jævn
> gas...

Klart, hvis det ene "sæt" karbunader er væsentligt anderledes i sin
"levering"!

> Samtidig hvis jeg gir den fuld hane fra bund eller mellem område.. så
> vil den ikke æde det...

Vand i svømmerhuset (igen!)?

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-09-01 14:33

> At den dobbeltkarbunade, der dækker sidstnævnte cylinderside, har ondt
> et eller andet sted (membranmonteringen?) :-/

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Netop også min ringe mening. Vil lige gå det efter, for så lang tid tager
dert jo ikke at pille tanken af...
At sænke nålene igen, kunne også være en mulighed.... det kunne måske hjælpe
på mellemgasområdet...

MVH.
Jon Larsen
Gixx'er 250 ( som er glad for al den gode dæmpning

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-09-01 17:07

> Hej
>
> Det er jo af en eller anden grund et ret almindeligt problem at
gsxr250'ere
> mister en hel del effekt af ukendte årsager.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Som i sikkert husker har jeg stadig problemer med den lille "vildbasse"

Nu har jeg med en skyderlære ( ved ikke om det er stavet rigtigt ) målt om
nålene hænger i samme højde...
Og det gør de....
Jeg har gjort blandingen af benzin henholdsvis federe og magere, renset
luftfilter, kørt lidt med det, kommet filterolie på og kørt lidt med det,
sat en extra klud oven på filteret... sat kun kluden i air-boksen , og lige
meget hjalp det....
Jeg har pustet dyser igennem, tømt svømmerhuse kigget membranen igennem for
huller...
Intet synes at hjælpe....
Jeg har skiftet tændrør...
Alle stik er fine og rene....

Hvad er der så tilbage ????????

Tror sq snart jeg sælger den og køber en 2-tagger i stedet for... den kan
jeg også selv lave mere på end jeg kan på den lille sammepressede
superbike...

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : RpR

Dato : 22-09-01 20:12

> Tror sq snart jeg sælger den og køber en 2-tagger i stedet for... den kan
> jeg også selv lave mere på end jeg kan på den lille sammepressede
> superbike...

RS250 er rigtig sjov at køre på, men siddestillingen er virkelig elendig.
Men sjov er den, over 9k rpm =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Morten Dybdal

Dato : 22-09-01 20:39

RpR wrote:

>RS250 er rigtig sjov at køre på, men siddestillingen er virkelig elendig.
>Men sjov er den, over 9k rpm =)

Jep, min bror har byttet sin '99 GSX-R750 ud med en RS250, og han har
ikke fortrudt.

--
Morten Dybdal

Fra : Jon Larsen

Dato : 22-09-01 21:51

> Jep, min bror har byttet sin '99 GSX-R750 ud med en RS250, og han har
> ikke fortrudt.
>
> --
> Morten Dybdal
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okay.. og hvordan får man råd til såen en fætter på SU ???
Desværrer er jeg nød til at finde på noget meget billigt, men samtidig skal
være egnet til transport af 2 personer !!!
MEN hvis jeg havde råd så.....

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Morten Dybdal

Dato : 23-09-01 01:04

Jon Larsen wrote:

> [...]
>Desværrer er jeg nød til at finde på noget meget billigt, men samtidig skal
>være egnet til transport af 2 personer !!!

En Yamaha RD350 YPVS kan fint tranportere 2 personer, skal jeg maile dig
Buyer's guiden?

--
Morten Dybdal

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-09-01 13:06

> En Yamaha RD350 YPVS kan fint tranportere 2 personer, skal jeg maile dig
> Buyer's guiden?
>
> --
> Morten Dybdal
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja tak til Buyers guide .. har faktisk haft lidt kig på en RD 350'er.
Er bare lidt i tvivl om hviken årgang jeg skal kigge efter....
Det skal jo helst ikke være såen et gammelt lig jeg skal rode med hele
tiden....

Men inden alt det.. er der så ikke nogen der har et bud på hvad der kan være
galt ????
Jeg er næsten 100 % sikker på at det ikke kan være karbureringen.... men der
skal jo være plads til tvivl !!

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : RpR

Dato : 23-09-01 13:51

> [...]
være
> galt ????
> Jeg er næsten 100 % sikker på at det ikke kan være karbureringen.... men

Prøvet at gå alt det elektriske igennem? Måske et ventil der ikke lukker
tæt?
Bare nogle gæt, 4t er ikke min boldgade =)

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-09-01 16:30

> [...]
> tæt?
> Bare nogle gæt, 4t er ikke min boldgade =)

Har for 3-4 dage siden gennemgået alt hvad der hedder stik, og alle ser fine
rene ud... så jeg hælder mest til at ventilerne kunne trænge til en
justering (igen).... fik dem stillet sidste sommer så der er jo røget et par
kilometre på siden da !!!
Men er mere og mere tændt på ideen om en 2-tagger Jeg skal dog lige have
taget stilling til om der er råd.. hvornår der skal sælges og købes, fordi
jeg pt står og skal flytte... desuden er der jo lige det lille minus at jeg
er på SU.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : RpR

Dato : 25-09-01 14:43

> [...]
> rene ud... så jeg hælder mest til at ventilerne kunne trænge til en
> justering (igen).... fik dem stillet sidste sommer så der er jo røget et

Det kunne ikke tænkes at de har stået forkerte i et stykke tid og derved har
brændt ventil + ventilsæde?
Min gamle Honda Dax hjalp det ihvertfald gevaldigt på dengang.

> [...]
> jeg pt står og skal flytte... desuden er der jo lige det lille minus at

Synes også selv mest om 2-takterne, måske på grund af mine dårlige
erfaringer med Dax'en, who knows.
Men jeg synes bedre og bedre om lyden af en rigtig hårdt pumpet 2-takter,
noget der går gennem ben og marv =)
De er også væsentligt nemmere at udføre diverse reparationer på selv.
Når jeg engang anskaffer mig en MC (er utrolig tændt på en Cagiva Mito 125
Evolozione ;] ), bliver det en 2-takter.

Fra : Jon Larsen

Dato : 26-09-01 13:53

> Det kunne ikke tænkes at de har stået forkerte i et stykke tid og derved
har
> brændt ventil + ventilsæde?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Njaahhh,,, Problemerne begyndte ca. 3 dage før min gasspjældsholder røg sig
en tur, men muligheden er der da.
Brrrrr... det lyder dyrt...
Tror jeg vil futte ud på MP's værksted og høre hvad jeg selv kan gøre....
Selvom de sikkert med det samme siger at den skal til reperation, medmindre
der er nogen private i Odense-området der har forstand på den slags..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Armand

Dato : 26-09-01 16:45

> [...]
> røg sig en tur, men muligheden er der da. Brrrrr... det lyder dyrt...
> Tror jeg vil futte ud på MP's værksted og høre hvad jeg selv kan

Brændte ventiler = kompressionstab!

Selvgjort kompressionstest "on stage" (frit fra DMC's FAQ):
- Hold med snuden nedad på en stejl bakke (rampe ell. lign!?), i
passende lavt gear og motoren slukket!
- Stag dernæst modellen fremad, hvorved kompressionerne vil medføre at
man bevæger sig i "hug" (hvis ikke prøv med et andet gear!)!
- Hvis alle (fire) cylindre har samme kompression vil disse hug komme én
efter en i samme rytme á: hug-hug-hug-hug-hug-hug-hug-hug o.s.v.!
- Hvis én cylinder har væsentlig mindre kompression end de øvrige, vil
huggene føles om at de kommer gruppevis á tre hug!
- Dette kan på samme vis også mærkes hvis det drejer sig om to
kompressions-forladte cylindre!

Check it out!

Og så forresten:
Hvad er der galt med "Carsten Midtfyn"??

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 27-09-01 17:03

> Brændte ventiler = kompressionstab!
>
> Selvgjort kompressionstest "on stage" (frit fra DMC's FAQ):
> Check it out!
> xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ER på vej ud af døren for at teste
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
> Og så forresten:
> Hvad er der galt med "Carsten Midtfyn"??

> [...]
Der er intet galt med Carsten Midtfyn..... men Mp ligger tættere på
den anden side er det jo nok en dårlig undskyldning !!

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-01 16:01

Armand wrote:

> Brændte ventiler = kompressionstab!

Jeg har jo de samme problemer med min Gixxer som d nok ved. Eller de lyder
ihvertfald som samme problem anyway. Det mystiske er bare at problemet
kommer og går. Nogle gange kan den køre 160 mens man sidder oprejst, mens
den andre gange kæmper for at holde 120, mens det for det este bare er en
eller anden mellemting. Problemet forsvandt jo heller da jeg skiftede
motor/karbs, så jeg er lidt forvirret.
Du rådede mig jo til at undersøge om det mon var turbulenser omkring
indsugningen, der var skyld i problemet, men jeg synes altså overhovedet
ikke at det virker som om vindretningen har noget at sige :-/
Men kan brændte ventiler (motor har gået 25kkm) overhovedet være skyld i en
uregelmæssig fejl?

> Selvgjort kompressionstest "on stage" (frit fra DMC's FAQ):

Det prøver jeg lige

--
mvh Jes Vestervang

Fra : RpR

Dato : 05-10-01 16:04

> Men kan brændte ventiler (motor har gået 25kkm) overhovedet være skyld i
en
> uregelmæssig fejl?

Nix, det vil bare være et generelt effekttab, ergo ville jeg kunne overhale
dig på min knallert HELE tiden istedet for bare nogengange, hvis vi da
skulle ses ;)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-10-01 01:53

RpR wrote:

> en
>
> Nix, det vil bare være et generelt effekttab, ergo ville jeg kunne
> overhale dig på min knallert HELE tiden istedet for bare nogengange, hvis
> vi da skulle ses ;)

*plddr*
Bare vent til jeg får cbr600, så skal jeg sq køre i cirkler rundt om den
knallert ting

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
GSXR250 - til salg for 24kkr i markedsfætteren

Fra : RpR

Dato : 06-10-01 02:53

> *plddr*
> Bare vent til jeg får cbr600, så skal jeg sq køre i cirkler rundt om den
> knallert ting

Så skal det da foregå på en flyveplads =)

Fra : Jon Larsen

Dato : 06-10-01 09:03

"> > *plddr*

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jeg kom da lige til at tænke på at nu hvor 500 2-tagger ikke skal bruges til
GP mere. Blir der så ikke en masse til salg ??? Så vil jeg i hvert fald stå
først i køen til at købe en.... Uhmmmm 180 Hk

Efter lidt tænken er jeg ikke kommet videre med mit problem. Enten skal jeg
stille dyret ned til Carsten Midtfyn, der plejer at være god for betalings
aftaler i rater, og jeg stoler mere på ham end andre i Odense city, eller
også skal jeg vente til foråret og gøre den salgsklar, og sælge den, vente
til efteråret og så (forhåbentlig) finde en anden MC til rimelige penge... I
vente-tiden kunne jeg jo evt, finde et fritidsarbejde og tjene extra penge
til den nye kværn.... Men alt det er ikke en realitet endnu, og jeg ved
heller ikke hvilken MC jeg skal ha', nu da jeg endelig har fået opgraderet
mit kort til det store.

MVH.
Jon Larsen.
Gixx'er 250

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-10-01 21:47

Jon Larsen <jon.larsen@image.dk> wrote in article
<O5zv7.2859$uQ.361189@news010.worldonline.dk>...

> [...]
stå
> først i køen til at købe en.... Uhmmmm 180 Hk

Selvfølgelig skal de da stadig bruges - og de skal smække lidt 4 takts
r*v...

--
Mikkel

Fra : Armand

Dato : 06-10-01 22:38

> [...]
> for betalings aftaler i rater, og jeg stoler mere på ham end andre i
> Odense city, eller også skal jeg vente til foråret og gøre den

Til en start kan du da lade Carsten afgive en dom (pinpointing af
problemet) v.h.a. en rulning. og derefter forholde dig til det evt.
vedhæftede tilbud, endsige problemets mulige overkommelighed hjemme i
kælderen!

--
Armand.

Fra : Jon Larsen

Dato : 07-10-01 20:05

> [...]
> problemet) v.h.a. en rulning. og derefter forholde dig til det evt.
> vedhæftede tilbud, endsige problemets mulige overkommelighed hjemme i

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Du siger sq noget når du åbner munden Det var da også en mulighed
Vil jeg da lige overveje ret kraftigt.... !!!!!

--
MVH.
Jon Larsen.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-10-01 18:28

RpR wrote:

> Så skal det da foregå på en flyveplads =)

Mener du ikke at en cbr duer til orf råwd ræs?

Fra : Armand

Dato : 06-10-01 22:31

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Mener du ikke at en cbr duer til orf råwd ræs?

Lån den blot ud til Per Pedersen og lad se

--
Armand.

Fra : RpR

Dato : 08-10-01 05:49

> Lån den blot ud til Per Pedersen og lad se

Så pak den ind i gåseduns dyner =)

Det jeg tænkte på var nu mere HVIS han rent faktisk ville køre i cirkler når
jeg kørte 118km/t, det kræver alligevel lidt plads =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4-hjul og 4-takt er 2-hjul og 2-takt for mange"

Fra : Jes Vestervang

Dato : 08-10-01 19:18

Armand wrote:

> Lån den blot ud til Per Pedersen og lad se

*GRILL* Ja, den mand har da vidst nogle evner

Fra : Armand

Dato : 23-09-01 20:39

> [...]
> 350'er. Er bare lidt i tvivl om hviken årgang jeg skal kigge efter....
> Det skal jo helst ikke være såen et gammelt lig jeg skal rode med hele

Jeg giver dig 90% chance for at skulle rode (endda også dyrt) med en RD
350 YPVS, uanset alder :-/

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 23-09-01 21:02

Armand wrote:

>Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

>Jeg giver dig 90% chance for at skulle rode (endda også dyrt) med en RD
>350 YPVS, uanset alder :-/

Rolig nu, du har vist ikke læst guiden? Man skal bare følge de
sædvanlige råd om hvad man bør kigge på*, og så regne med at motoren
skal renoveres snart, så behøver det ikke at gå galt.

*link?

--
Morten Dybdal

Fra : Jon Larsen

Dato : 26-09-01 14:13

> Jeg giver dig 90% chance for at skulle rode (endda også dyrt) med en RD
> 350 YPVS, uanset alder :-/
>
> --
> Armand.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hvilken maskine vil du så tilråde.....
Har også haft lidt kig på TZR 250'erne

Mine kriterier so far:
2-takt.
250 ccm eller derover
billig i drift og anskaffelse og forsikring ( har 2 års anciennitet)
skal kunne transportere 2 personer til og fra skole samt fornøjelses-kørsel
( gerne sports-præget.)
Som sagt er jeg på SU og står og skal flytte lige så snart der er en bolig
ledig.

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : RpR

Dato : 26-09-01 17:05

> [...]
> ( gerne sports-præget.)
> Som sagt er jeg på SU og står og skal flytte lige så snart der er en bolig

Hvis du er meget heldog og har gransket RD 350 buyers guide igennem nogle
gange, så var en RD'er da bestemt en mulighed =)

Fra : Armand

Dato : 26-09-01 16:46

> Hvilken maskine vil du så tilråde.....
> Har også haft lidt kig på TZR 250'erne

Den korte:
Alt andet!

Den længere:
TZR'eren er qua sin raritet sikert mindre udsat for
"knallert.forskruethed", så det er vel ikke den værste ide :-/
Fælles familie-reservedelsbank er jo heller ikke at fornægte
Hvad med en TDR 125/250 "funbike" - Eller skal det være sportsligt?

Den simple:
250'er MZ, eller en Jawa.

Den fornuftige:
En tocylindret 400'er firetakter!