tja Man kunne jo tage sin nyindkøbte cagiva 250ccm crosser årg 89 (men i
meget god stand) og få bekræftet at man er i leve.
og det gjorde vi så mig selv søren l. hansen (vr200), rittig kawa 250 og
tomas højben vr200, bare til en liie gang fyraftens ræs i den "lokale". og
hold kæft hvor var det fedt.. Det var helt vildt.. ALLe med bare en lille
smule erfaring med motor cross siger start med en 125cc og lær at køre for
du anskaffer dig noget stører.( jeg har da en dt125 tæller det? nej!!) så
jeg hørte ikke efter!! det var helt vildt. Glad som en nyforelsket teenager
trak jeg cyklen ned af traileren. spåndt som et lille barn startede jeg
dyret og begav mig ned i grusgraven, ned af skrænten og ud over stepperne,
og så kom det første chok. ham der har kørt cyklen før mig vejer ca 40 kg
mere end jeg gør så hver gang jeg ramte en knold sagde spoing og så
forsøgte baghjulet at overhale forhjulet helt uden at cyklen begav sig i
spind!!!! lidt deperat skruen i wp affjedringen og pludseligt begyndte
cyklen at opføre sig normalt. så var det jo bare og give den noget gas..wow
power til the montør, det var helt vildt. 42 hk lyder jo ikke af meget men
hehe når geden har en egenvægt på ca 100 kg og er villig til at løfte
forhjulet i tide og utide føles det HELT VILDT. hvis der er nogle der
tvivler så indrømmede mads lund at de 24hk min DT har var alt rigeligt da
han prøvede den på knallert banen sidste torsdag) og manden har jo en kawa
zx9rt 160+ hk .. respect... gir man den fuld rulle forsøger den at smide en
af , forsøger man at holde fast stjeler den istedet....bliver man sidende
finder man ud af at den er sin egen herre!! og bestemt ikke altid styrer
derhen hvor man nu havde tænkt. men det med at cyklen løfter forhjulet kan
jo bruges til at kan jo bruges når man skal passere en vandpyt. bare giv
lidt ekstra gas og og hiv i styret vupti forhjulet hænger 30 cm over jorden
og man kan i hardcore enduro stil pasere søen..... men gør det ikke i 2.
gaer!! barrrrrp og forhjulet er pludseligt ved at blive det bagerste. meget
pludseligt !! !! og med en stil Hans Nielsen bestemt ikke har stået fadder
til.... nå men en kraftig motor og en god affjedring har da bevares også et
par ulemper fx at man ikke helt at "når" at registerer hvor hurtigt man
egentlig kører. kommer som oftes til udtryk ved at mar er på vej udover /
ned af eller ind i et eller andet pludseligt. Der kan også komme
situationer hvor man pludselig bliver i tvivl om man egentlig tør at køre så
hurtigt igennem et sand spor eller et sving , noget der selvsagt ikke er det
smarteste man kan gøre, men jeg er kun et meneske... men det fedeste er nu
engang hillclimp bakken. på dt´n
skulle jeg køre op i anden gear bundgas og håpe på at jeg blev i det samme
spor.....DET SKAL JEG IKKE MERE
![Glad](images/smileys/glad.gif)
Nu har jeg power nok faktist så meget
power at man bliver nød til at at have vægten på forhjulet for at den ikke
skal smide en ned af bakken. der sådan set kun en ting cyklen ikke kan
starte? (nej det er ikke en kava 500) bremse?( jog den bremser engentlig
godt men det er jo også brembo) dreje ? rigtigt den kan simpelt hen ikke
dreje, hvis man skal rundt i et skarpt sving skal man helt ned i fart 1.
gear og så skal den ellers have rulle ud af svinget.
Noget rittig heller ikke undlod at bemærke da han fik en
prøvetur....nu mangler jeg bare en generator et ledningsnet , en hydraglisk
kobling og en nummerplade samt at få førligheden tilbage i
kroppen.........
øm men glad
allan (aomck)
yamaha dt125r
cagiva c 250 (snart vrx)
ps Aalborg ofroad mcklub tager på knallert banen i morgen kl 17.00