motornummer i ny blok??
Fra : Buck

Dato : 10-09-01 08:17

Jeg har fået fingre i en fabriksny motorblok til min gamle CB.
Men hvordan gør jeg med motornummeret?
Skal jeg bare banke det samme nummer over i den nye blok?
Skal jeg have et nyt nummer?
Eller skal jeg lade feltet være blankt på den nye blok? (Det ku da være
sjovt)

/Buck
CB 550 ´75

Fra : Armand

Dato : 10-09-01 16:07

Buck <buck@ehj.dk> skrev i en
> [...]
> Skal jeg have et nyt nummer?
> Eller skal jeg lade feltet være blankt på den nye blok? (Det ku da

Eftersom dit motornummer ikke figurerer nogensteds i modellens papirer,
kan det som sådan være hamrende ligegyldigt om feltet er tomt eller du
selv banker det oprindelige nummer i!
Det kan komme til en konfrontation om det er en for stor (drejer sig kun
om ydelse!) motor der ligger i, hvor du ikke umiddelbart kan dokumentere
at det er den orginale type; men kun det på cylinderen indstøbte
volumen; men i så fald ender snakken efter en effekt-måling :-/

For knallerter derimod er motorens typenummer bestemmende for om den er
lovlig, hvorfor "rå" blokke kan være et problem dér!

- -
Armand.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 11-09-01 00:01

> [...]
papirer,
> kan det som sådan være hamrende ligegyldigt om feltet er tomt eller

Er du HELT sikker på det , Armand? Så vidt jeg ved indikerer
motornummeret jo netop at der ikke er lavet konstruktive ændringer på
køretøjet...

Hvis jeg kommer med min gamle HD fra 1960 med en 2001 motor - med
eller uden nummer - så gnider skattefar sig i hænderne kan jeg
fortælle dig. Hele cyklens afgiftsgrundlag bliver taget op til
genvurdering, og kan DU ikke dokumenterer det komplette køretøjs
alder, kan enden på det hele blive at den bliver vurderet som et
nybyggeri og dermed beskattet derefter.

Eller tager jeg helt fejl?

M.h.t. stel kan man få en genihugningsattest af stelnummeret hvis vi
snakker nyt stel til gammel mc eller som hos HD hvor man først i 70'er
gik over til at bruge stel-nr.

Hygge fra Jens, webmaster, www.harleuluja.dk

Fra : The Bear

Dato : 11-09-01 22:12

On 11-Sep-2001, "Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> wrote:

> Er du HELT sikker på det , Armand? Så vidt jeg ved indikerer
> motornummeret jo netop at der ikke er lavet konstruktive
> ændringer på køretøjet...

Der er ingen regler om at en motor skal have et nummer.

> [...]
> genvurdering, og kan DU ikke dokumenterer det komplette køretøjs
> alder, kan enden på det hele blive at den bliver vurderet som et

Det er ikke noget med motornummeret at gøre. Hvis du fx kan finde
en fabriksny motor med samme specifikationer som din 60'er-motor,
så er det naturligvis lovligt.

Hvis du propper en 6-liters V8 i stellet er det altså heller ikke
motornummeret der er afgørende for skattefars regning

---

B-)

Ting til salg: http://www.go.to/salg

Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk