Genopbygning af MC
Fra : Michael Bertelsen

Dato : 10-09-01 00:39

Hvordan gør jeg i forbindelse med genopbygning af min skadede motorcykel?
Stellet er knækket og skal skiftes, men hvad gør jeg så med
registreringspapirenes stelnummer?
Skal det være et nyt stel?
Eventuelt dele fra udlandet?

Tak for hjælpen, Michael Bertelsen

Fra : Armand

Dato : 10-09-01 16:09

Michael Bertelsen <msb@cowi.dk> skrev i en
> [...]
> motorcykel?.... Stellet er knækket og skal skiftes, men hvad gør jeg
> så med registreringspapirenes stelnummer?

Reperation, eller voldsommere: Genopbygning, er umiddelbart en sag for
dig selv. Dog må man ikke forny køretøjet betragteligt uden at der skal
genvurderes og efterbetales mer-afgift; men der er jo ingen der behøver
se hvor pludseligt du opbygger den, ligesom evt. dele fra en importeret
brugt(!) model sandsynligvis ikke hidrører under "renovering" (á nye
dele)
:-/

Stel ombytning skal ske med toldvæsenets mellemkomst, for overflytning
af nummeret til det nye stel - Og det skal være et nyt (reservedels-)
stel, uden numre islået fra fabrikken, hvorved et brugt stel fra
udlandet ikke vil blive accepteret
Men ellers er det en reservedel som alle andre, blot med T&S-islettet
ved ombytning!

Er det en halvgammel svend?
Måske det ligefrem kan svare sig at indregistrere en (den) importerede
model istedet, og bevare din egen til reservedels-cykel :-/

--
Armand.