Kenneth <ken_t@cool.dk> skrev i en
news:9ng3lv$2q4t$1@news.cybercity.dk...
> > 20/21 gange pr år i Herning. (Tirsdag aften når der er sommertid)
> > 4 gnage pr år til RR Herning Open med tilhørende løb
> > 9 gange pr år til DM 125 std med tilhørende løb
> Det var lige det som jeg frygtede, at skulle køre ca 150km i bil med
> trailer hver vej, hver gang der skal trænes(bor i nærheden af Grenå).
> Men det er der vel mange der gør :)
Det er næsten umuligt at få godkendt eksisterende motorsportsanlæg, for
slet ikke at tale om nyanlægninger (ville du selv elske at der blev
lavet en cross-bane på den anden side af vejen hjemme ved dig??),
hvorved det jo er svært for alle at have en bane indenfor 25 km's
afstand
Selv for tyskere er der qua landets udstrækning lange afstande imellem
de store anlæg, hvorfor det syd for grænsen er meget populært med
"flughafen-rennen"!
Skåninger er nok det folkefærd der har det lettest, med tre motorbaner
indenfor et par hundre km's.
Dette udnytter DMU også, eftersom mere end ½-delen af danske
mesterskaber i de store RR-klasser afholdes i Sverige
Skulle det komme dertil er du ikke den der har den største hindring
deri, da du bor lige ved den billigste (omend langsomste) forbindelse
til Skåne, samt ganske nær de to eneste regulære anlæg vi har herhjemme:
Ring Djursland og Jyllandsringen!
For de små 80'ere og std. 125'ere er der dog indtil flere muligheder
indenlands; men til gengæld er det på anlæg (køretekniske anlæg og
go-kart baner) der er lige i underkanten af hvad man kan byde en 125'er,
ligesom at den ugentlige 125'er træning i Herning er på skarphjørnede 2
meter brede asfaltstier
Til gengæld sker det at de er med når de store klasser kører "hjemme"!
Selv hvis du vil slå dine folder i 50/80'er -klassen, skal det p.g.a.
din alder være på en "høj" (= typisk en Aprilia RS50'er), hvorved du
ikke slipper for mindst en bil + trailer, eller en kassevogn fra
starten!
Jeg klarede mig igennem 6 sæson'er v.h.a. en peugeot 205 og en god
trailer; men havde jeg vidst at interessen ville strække sig så langt,
havde jeg nok investeret i en kassevogn alligevel - Såvel færge som
(nu!) bro -priser er betragteligt højere for bil med trailer end for en
kassevogn til lille kørekort.
Dertil kommer den modsat rettede faktor: Der er sidenhen lagt
"misundelsesafgift" på små gul-pladebiler :-/
> ..men det er jo lidt sent for i år, så jeg har vel det meste af
> vinteren til at købe ind i.... jeg blev bare lidt grebet i lørdags.
Vil du høre mit gode gamle råd, som tilsyneladende har virket på et par
stykker her på gruppen ? :
KOM SÅ FOR HELVEDE IGANG!
--
Armand.
(der stod for 5/6 af 80'er-show'et i Løgstør og havde 200 km's kørsel
dertil)