Sammenfoldeligt sidespejl
Fra : Anders Vinther

Dato : 08-09-01 14:13

Min mc har indbygget hastighedsbegrænsning... når jeg kommer over 100 km/t
begynder mit højre sidespejl at dreje sig nedad og jeg vil så gerne have
de sidste 10 km/t med... *GG*

I den ende der er monteret på MC'en sidder en skrue, der kan justeres, men i
den anden ende er selve spejlet monteret på et kuglehovede, og det er det
som er for løst...

Er der en smart måde at fixe det på eller skal jeg bløde til et nyt/brugt
spejl?

Jeg har overvejet - såfremt jeg alligevel skal punge ud til et nyt spejl -
at prøve at lime skidtet fast i den (for mig) korrekte position... nogen der
har erfaringer med dette? Kan man bruge en hvilken som helst type lim, eller
er nogle typer bedre end andre? Jeg skal nok lade være med at prøve med
trælim *GG*

Alle råd modtages med glæde...

Mvh.

Anders V.

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 12:39

Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> skrev i en
> [...]
> gerne have de sidste 10 km/t med... *GG*
> Er der en smart måde at fixe det på eller skal jeg bløde til et

Har aldrig oplevet sagen permanent, højest lige efter vask (sæbe =
smøring).
Autosæbe med voks, kan forestilles at være forværrende p.g.a. voksens
forblivende "smøring" :-/
Måske (ved voks-muligheden) at godt med sulfovand i leddet og
efterfølgende grundig motion (gentagne gange) og med efterfølgende
(eller blot dette i fald af sæbe-muligheden!) behandling under rindende
vand, kan redde situationen :-/

> [...]
type
> lim, eller er nogle typer bedre end andre?

Absolut også en løsning, der jo er billigere end et nyt spejl, som man
derved undgår, eller blot udskyder, udgiften til.
Noget af det tyndtflydende sekund-lim á cyano-typen er vel lettest at
bruge hvis det drejer sig om simpel fastholdelse af den normale
stilling!
Bruger man andet plastlim (min standardlim til plast er tagrendelim, som
har en god pris/mængde -økonomi!), skal det vel motioneres ind i leddet
hvorefter man skal op/ud på modellen hurtigt derefter for at få parkeret
spejlet rigtig!

--
Armand.

Fra : Anders Vinther

Dato : 10-09-01 17:34

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> [...]
> efterfølgende grundig motion (gentagne gange) og med efterfølgende
> (eller blot dette i fald af sæbe-muligheden!) behandling under rindende

Sjovt nok har jeg lige vasket den for nylig med autosæbe med voks!! Hvordan
kunne du dog gætte det )

Vil straks indlede en sulfobehandling af objektet....

> [...]
> har en god pris/mængde -økonomi!), skal det vel motioneres ind i leddet
> hvorefter man skal op/ud på modellen hurtigt derefter for at få parkeret

Er skrevet bag ørene - tak for de gode råd!!!

Mvh.

Anders V.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 11-09-01 08:27

Anders Vinther <anvi-ANTI-SPAM@worldonline.dk> wrote in article
<P16n7.6067$9V5.343634@news000.worldonline.dk>...

> Er skrevet bag ørene - tak for de gode råd!!!

Det kunne også forsøges at "affedte" samlingen med alm. sprit eller
rensebenzin
--
Søren

Fra : Armand

Dato : 11-09-01 23:56

> Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message

> Sjovt nok har jeg lige vasket den for nylig med autosæbe med voks!!
> Hvordan kunne du dog gætte det )

Selv blind høne finder korn

--
Armand.