"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:9n8juu$2dcq$2@news.cybercity.dk...
>
> []==||:::::::::::::::::> <kornerup@mobilixnet.dk> skrev i en
> news:9n88bk$1nh6$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har en god kammerat som har købt en Honda CB 750 K6 fra 1977.
> Cyklen
> > kører godt, og den har fået en kompresionstest som faktisk så rigtig
> pæn ud.
> >
> > Men hvorfor faen smider den olie som bare pokker (jo den er fra 77 men
> > alligevel) den starter og går perfekt i motoren.
> > Den bruger op imod 1 liter olie pr. 200 km. ;o(
>
> Smider eller bruger olien??
>
> En god kompressionstest (er det hans egen, eller sælgers test?) antyder
> ringe olieforbrug p.g.a. u-slidte stempelringe; men at
> kompressionsringene er OK betyder jo ikke at olieringene er helt på
> toppen :-/
> Olieforbrug i cylinderpasningen er størst ved høj power-udnyttelse!
>
> Ellers ligger stort olieforbrug gemt i topstykket, hvor specielt
> indsugningsventilerne suger olie ned langs ventilskaftet hvis de
> fornødne pakninger er slidte/møre!
> Olieforbrug hér er størst under kørsel med stort vacuum i indsugningen
> (= tomgang og motorbremsning), hvilket ofte falder i tråd med indenbys
> kørsel!
>
> Tilbage står utætheder, men det burde være at se på pladsen under
> modellen om morgenen om der ligefrem drypper olie af
>
> --
> Armand.
"Armand" mangler kun den muglighed at der er nogen der stjæler olien
jeg tror på at den kompressionstest skal foretages på ny og at cylender og
top skal rep.
og at det ikke er tilrådeligt at forsætte kørslen
MvH Steen
Honda CB 750 K6 er Hondas bedste model nogensinde, jeg var på ferie
sammen med en for nogle år siden. 130 kmt og 23 kml
hvor min 500Cx kun kørte 15 kml
>
>