Hul i sadel
Fra : Lasse Madsen

Dato : 05-09-01 18:00

Hej gruppe

Jeg har desværre et hul 1cm bredt og 6 cm langt i min læder sadel jeg vil
gerne høre hvilke muligheder der findes for at lappe dette ( andet end
gaffa-tape :) finder der nogle lapper så som "cykel-lapper" man kan sætte på
så det ikke fremgår så tydeligt

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : RpR

Dato : 05-09-01 18:13

> [...]
> gerne høre hvilke muligheder der findes for at lappe dette ( andet end
> gaffa-tape :) finder der nogle lapper så som "cykel-lapper" man kan sætte

Har med success brugt det man normalt bruger til at sætte bagpå ryggen af
gamle bøger. Fås i sort og sidder rigtigt godt fast. Kan selvfølgelig
stadigvæk godt ses, men slet ikke så meget som gaffa.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-09-01 19:24

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne høre hvilke muligheder der findes for at lappe dette ( andet end
> gaffa-tape :) finder der nogle lapper så som "cykel-lapper" man kan sætte

Findes der mon sort gaffatape? Altså armeret og det hele. det burde jo
egetntlig at være godt

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 05-09-01 20:20

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> Findes der mon sort gaffatape? Altså armeret og det hele. det burde jo
> egetntlig at være godt

Ja, det findes (jeg har en rulle).
Men det er ikke ret godt til at lappe sæder med. Min Yamaha som ellers har
et flot nyere sæde, har et hul i siden som jeg lavede da jeg tabte en
skruetrækker (AAAARGH!). Jeg har lappet det først med Gaffa og senere med
noget lignende lærreds-agtig tape jeg har, men begge dele har samme problem:
Når man har siddet på sædet et antal gange bliver det strukket og vredet, og
efter kort tid går det løs. Udover at man får klister på bukserne får man
ikke meget ud af det, så en god ide er velkommen!

Rittig

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 05-09-01 20:46

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Når man har siddet på sædet et antal gange bliver det strukket og vredet, og
>efter kort tid går det løs. Udover at man får klister på bukserne får man
>ikke meget ud af det, så en god ide er velkommen!

Prøv at spørge en autosadelmager - når de laver sadler, så har de
måske også materialer (á la cykelslangelap i xx-large? til at
lappe dem?

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 05-09-01 20:32

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

>Findes der mon sort gaffatape? Altså armeret og det hele. det burde jo
>egetntlig at være godt
Sæ'føli gør der det. Jeg har i hvert fald købt en rulle hos Hein
Gericke. Hvis du ikke kan finde det i et byggemarked, så prøv et firma
som har med teater- eller PA-udstyr at gøre.

******
Gaffer tape you call it, ha! A light side it has, ha! A dark side it
has, holds the universe together it does. The Force you cal it.

- fra "The Gaffer Tape Archive"
http://www.bath.ac.uk/~su2bc/cgi/gaffer/start.pl

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : bwl

Dato : 06-09-01 05:59

Århus Mørtel Compagni har tilbud på Gaffatape denne uge. Farver i flere
afskygninger. Hvis det kunne ha nogen interesse?.

Fra : Armand

Dato : 06-09-01 16:44

bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en
> Århus Mørtel Compagni har tilbud på Gaffatape denne uge. Farver i
> flere afskygninger. Hvis det kunne ha nogen interesse?.

Priser og adresse - plz'

--
Armand.

Fra : Rasmus B. Andersen

Dato : 10-09-01 01:24

Cykel-lapper - tjo, jeg har brugt gammel cykelslange, som jeg skærer ud
i et 3cm bredt stykke, der skal være lidt længere end hullet. Det fifles
så ind under hullet, så det ligger helt fladt ovepå polstringen.
Derefter limes cykelslangen fast til sædebetrækket med en kraftig lim.

Resultatet kan blive rimeligt pænt, men med den sekundlim, jeg bruger,
kan man godt se nogle små buler i limområdet, idet limen bliver meget
stiv. Til gengæld har de første reperationer, jeg lavede af denne slags
snart holdt i fire år. Problemet er at få det helt tæt; i modsat fald
virker polstringen som en svamp. Faktisk har jeg for nylig suppleret med
sort gaffatape for at undgå en våd bagdel. Men parkerer man inde og
kører mest i godt vejr er det en pænere løsning med cykelslange og lim
end gaffa.

Hilsen Rasmus
(Der mener, at cykelslange burde blive betragtet som et grundstof.)

Fra : RpR

Dato : 09-09-01 23:14

> [...]
> end gaffa.
>
> Hilsen Rasmus
> (Der mener, at cykelslange burde blive betragtet som et grundstof.)

hmm, prøvet med Blue Grade Loctite? Det blir stadigvæk hårdt, men er
utroligt stærkt selv i et meget tyndt lag, så burde de små knobber være til
at få væk!