R-1 udstødning...
Fra : peterl

Dato : 04-09-01 10:47

Til dem der ikke læste "En sindssyg film"-posten:

En af gutterne til sidst i filmen har MV-Agusta-orgelpibe-agtig udstødning
på sin R-1!
Er der nogen der ved hvem der laver sådan nogen??? -Og hvor man kan få fat i
dem?

http://www.teamx-treem.com/image011.jpg

-PeterL

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-09-01 12:22

"peterl" <pvl@ioi.dk> wrote in message
> [...]
> på sin R-1!
> Er der nogen der ved hvem der laver sådan nogen??? -Og hvor man kan få fat

Kjøp et nummer av Performance Bikes, har sett reklame for dem der. De er
imidlertid ren lir, og gir ingen eller dårlig forbedring av ytelse. Har hørt
eksempler på a t de rent faktisk forringer performance. At de i tillegg
er totalt overpriset, gjør dem ikke spesielt interessante etter min mening.

JS

Fra : peterl

Dato : 05-09-01 14:11

Det var nu egentlig bare for at få nogen flere billeder af dem, og/eller
finde ud af om de laves til andre modeller end R-1'eren.

Dine film fra Nürburgring er forøvrigt rigtig interessante. Når jeg får mig
en lidt mere motorcykel, så må jeg derned...

-PeterL (XJ600)

Fra : peterl

Dato : 08-09-01 14:53

Lige en lille opdate:

Jeg fandt en f.a.q. hvor der var en der sagde at slip-on versionen giver op
til 4 heste mere og full-system giver op til 10-12 heste mere på en R!'er.
Så kan man jo tro på det eller lade være. Jeg må indrømme at jeg ikke har
forstand på den slags, så...

Det findes forøvrigt også til R6

Det hedder Blueflame Quad hvis nogen vil vide mere... Priserne var fra 10K
til 15K i dkr.

.... Og tak for hjælpen!

-PeterL

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 08-09-01 17:43

> Så kan man jo tro på det eller lade være.

Jeg ville nok lade være...

Mvh
Steen

Fra : peterl

Dato : 08-09-01 18:27

Øh!... Ja det ville nok være en god idé. Det var for en wolf underseat og
ikke quad'en. My mistake.
Jeg kan ikke finde noget om HK output for dén...

Sorry!

-PeterL

Fra : origo@earthling.net

Dato : 08-09-01 19:40

> [...]
> Så kan man jo tro på det eller lade være. Jeg må indrømme at jeg ikke har

Det passer noenlunde, men med trykk på "op til". Noen systemer gir intet,
andre gir oveni redusert effekt. En god slipon til R1 gir typisk 4HK mere på
toppen, men visse steder i mellemområdet er gevinsten vesentlig større. Mere
interessant er det derfor (etter min mening) å kikke på momentkurven, og
sammenligne hvordan den ser ut fra 4000rpm og opad. Det hjelper lite med
noen ekstra heste på toppen, hvis mellomområdet blir forringet.

JS

Fra : Armand

Dato : 09-09-01 12:35

<origo@earthling.net> skrev i en news:9ndoll$jsh$1@sunsite.dk...

> Mere interessant er det derfor (etter min mening) å kikke på
> momentkurven, og sammenligne hvordan den ser ut fra 4000rpm og opad.

Tjaeh :-/

4.000 er velsagtens ca 100 km/t eller mere(?).
Skulle det ikke være nede i brugsområdet at momentforøgelse var
ønskværdig?

Nårh, ja: R1'eren har rigeligt moment til at slæbe sig rundt i topgear -
Men hvorfor så denne snak om moment?
Det er sgu' power og Db at folket vil have

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 09-09-01 13:18

> 4.000 er velsagtens ca 100 km/t eller mere(?).
> Skulle det ikke være nede i brugsområdet at momentforøgelse var
> ønskværdig?
Brugsområdet starter etter min mening ved 4000rpm, og er momentkurven
"ødelagt" i dette området, er det noe som klart merkes. Til banebruk, kan
man argumentere at man sjeldent kommer så lavt, og det er det en viss
relevans i. Er momentkurven ujevnt i mellomområdet, gir det imidlertid økt
risiko for slipp på bakhjulet, idet man ikke med samme følsomhet kan
balansere momentet på hjulet. For meg personlig, er det mye viktigere med et
jevnt momentforløp i området 4-9000rpm, enn spørsmålet om 4 eller 8 hester
mere over 10000. Det er ikke der man får mest nytte av en stigning.

JS

Fra : madcat

Dato : 04-09-01 21:13

"peterl" <pvl@ioi.dk> skrev > En af gutterne til sidst i filmen har
MV-Agusta-orgelpibe-agtig udstødning
> på sin R-1!
> Er der nogen der ved hvem der laver sådan nogen??? -Og hvor man kan få fat
> dem?

hej

du finder dem på www.blueflameperformance.com

der er dog ikke noget billed af dem, men den er god nok.

Fra : Ole Hansen

Dato : 05-09-01 12:42

"madcat" <madcat@c.dk> writes:

> du finder dem på www.blueflameperformance.com

Øj, det er rent faktisk meningen, de skal se ud som om de har været
h*lvedes varme! :)

--
Ole Hansen

Fra : madcat

Dato : 04-09-01 21:15

"peterl" <pvl@ioi.dk> skrev i en meddelelse > Til dem der ikke læste "En
> [...]
> på sin R-1!
> Er der nogen der ved hvem der laver sådan nogen??? -Og hvor man kan få fat

Hej

Du kan finde producenten på www.blueflameperformance.com

der er dog ikke noget billed af "din" udstøfning, men det er dem der laver
den.

Jesper

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 04-09-01 22:38

> En af gutterne til sidst i filmen har MV-Agusta-orgelpibe-agtig udstødning
> på sin R-1!

Hvad er dog meningen med at de er 4-2-4? Det giver da ingen mening, nu man
*har* samlet gasserne, at dele dem op igen..?

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 05-09-01 20:31

Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
> Hvad er dog meningen med at de er 4-2-4? Det giver da ingen mening, nu
> man *har* samlet gasserne, at dele dem op igen..?

Ren karosseri-porno!!

--
Armand.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 05-09-01 21:05

> Ren karosseri-porno!!
LOL - den var ny for meg.

JS

Fra : Armand

Dato : 06-09-01 16:13

<origo@earthling.net> skrev i en news:9n60gr$sna$1@sunsite.dk...

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> LOL - den var ny for meg.

Blot en afart af Rune larsens udtryk: "Porno-carbon"

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-09-01 20:32