Hej Carsten
Jeg tror det ville være en god ide at rense luftfiltret, som der efterhånden
er en del, der har foreslået. Men når du nu alligevel er igang med rensning
af ting, vil jeg foreslå dig at splitte karburatorerne ad og rense hele
molevitten.
Med hensyn til vacuum problemer, så mener jeg ikke de burde være revnet
"allerede", men det kan være vacuumproblemer på en anden måde - hvis
stemplet kører en lille smule trægt vil det gøre at vacuumet har sværere ved
at trække det op og derfor vil den måske reagere som du beskriver. Denne
gang er det altså rent gætværk !
![Glad](images/smileys/nglad.gif)
En rensning af karburatorerne er altid
godt. Du skal bare være klar over, at den pakning, der sidder i bundkaret på
en karburator ikke kan tåle benzin (?!?!???!??!) ! Den udvider sig til en
grotesk overstørrelse og er svine-svær at få til at ligge rigtigt igen. Rens
i samme åndedrag også dyserne......jaaahhh, rens du bare hele lortet !
Men husk at samle det rigtigt !
....men jeg vil kraftigt råde dig til at bide i det sure æwle og betale dig
fra det. Det kan godt være du en dag ude i fremtiden synes du har ramt
rigtigt, men det er kun sammenlignet med hvad du er vant til. Hvis du får
den i bænk og får smidt et jetkit i og trimmet, så får du altså et optimalt
resultat (afhængig af hvor du får det lavet !). Chance for at ramme "lige i
øret" hjemme i garagen er nok minimal så tror du ikke alligevel pengene er
givet godt ud for et optimalt resultat ? Jeg har ikke fortrudt jeg fik det
gjort.
Have a nice day !
Jacob
Very-soon-to-be-Blackbird-owner
![Meget Glad](images/smileys/nmegetglad.gif)
))))))))))))))))))))))))))))))))9
Carsten wrote in message ...
>Jvf. tidligere tråd fik jeg hævet mine nåle her i weekend'en ved at sætte
en
>ekstra skive under nålen. Det gav noget, men desværre i det forkerte område
>(som også Jacob advarede om). Det gav en ændring i området 4-6.000 omdr. og
>jeg skulle bruge effekten i 2-3.000 omdr. Jeg har prøvet alt med luftskruen
>og den kører fint i tomgang så tomgangsdysen er ikke problemet.
>
>Problemet:
>
>Den har et tydeligt hul i effekten, der kommer når omdr. er under 3.000.
>Eksempel: Man ruller ned mod et lydkryds der er rødt og det bliver så grønt
>mens man stadig ruller. Man lukker godt op for at komme over før Brian i
>Golf'en ved siden af en - og .... nej, Brian kom først fordi den gik totalt
>død, indtil den lige fik vejret igen og kom over de 3.000 omdr. Vi snakker
>her 2. eller 3 gear, hastighed ca. 30-40 km/t.
>Hvad har jeg af muligheder hvis jeg ikke lige har lyst til at kaste 2-3K i
>nakken af et MC værksted ?
>
>Carsten
>CBR 600 F2 '94 (som kørte helt perfekt sidste år ?!)
>
>