Dårlige BMW'er?
Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-09-01 16:01

Min lokale mc-dealer har ophørt med salg af BMW fordi han
mente kvaliteten var for dårlig...!

Unden at jeg nogensinde har ejet en BMW, vil jeg dog tro at
dette argument var en letkøbt undskyldning for et andet
problem med BMW-salget som han ikke ville fortælle mig om.

Men hvad er BMW-ejernes erfaring med de NYE (4-ventilet)
boxemotorer? Er kvaliteten af de gamle boxemodeller bedre
eller hvad?

Det lyder sgu' da utroligt at RT-modellerne og specielt den
store off-road GS1100 model ikke kan køre udenfor midtbyen
uden at smide mere olie end min gamle HD...

Jens
HD 1340
YAM DT 125 R

Fra : Torben Andersen

Dato : 02-09-01 16:22

Måske han ikke levede op til BMW`s krav om uddannelse, værktøj og den
generale afmatning i Mc- salget. I øjeblikket bliver der jo opsagt
bilforhandlere over hele landet netop fordi producenterne vil samle salget
til nogle få udvalgt.
Angående kvaliteten tror jeg ikke GS 1150 kan være den mest sælgende Mc i
Tyskland for tredje år i træk, hvis den er så dårligt den nye
motor??????????????
Torben

Fra : Karsten Olesen

Dato : 02-09-01 21:49

"Torben Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> generale afmatning i Mc- salget. I øjeblikket bliver der jo opsagt
> bilforhandlere over hele landet netop fordi producenterne vil samle salget
********************

Ang. bilerne, det sjove er, at flere "diplomerede" firmaer
også er sagt op, så det er næppe en kvalifikationsmangel.

Iørvigt, uden sammenligning, holdt den lokale cykelhandler
op med at sælge RALEIGH. Mærket var for dårligt !

(Måske fordi en anden forhandler var startet op i byen....)

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-09-01 22:07

> Iørvigt, uden sammenligning, holdt den lokale cykelhandler
> op med at sælge RALEIGH. Mærket var for dårligt !
>
> (Måske fordi en anden forhandler var startet op i byen....)

Hvor er det altså betryggene at vide, at man ALTID kan gå til en
forhandler og får et ærligt svar på alting... :-/

Jens (der stadigvæk under sig over at folk GIDER lege lystløgner når
det var 10 ganne letterer at fortælle sandheden...)

Fra : Peter Willkan

Dato : 02-09-01 16:29

Jeg er ikke den rigtige til at svare på dette indlæg, da min holdning er
farvet af, at jeg har kørt boxere i 35 år.
Jeg har derfor kørt både den gamle motortype (classic) og den nye
4-ventilede og har i al væsentlighed ingen problemer haft med nogen af dem.
Mindst af alt med motorerne!

Kritikken har været meget god mod R1150 GS'modellen, hvorimod den nye
R1150RT - afløseren for R1100RT er mere kritisk. Den får ganske enkelt en
dårlig tilbagemelding af mekanikere der arbejder professionelt med
maskinerne. Jeg har dog en holdning til, at det skyldes, at det er første
årgang af modellen og BMW har altid vist vilje til at ændre på fejl i
konstruktionerne, så mon ikke også den nye serie vil blive vel modtaget om 1
års tid?

M.v.h.

Peter Willkan
R1100RT (2000)

Fra : Jens Didriksen

Dato : 02-09-01 16:44

> [...]
enkelt en
> dårlig tilbagemelding af mekanikere der arbejder professionelt med

Ok. Er det selve motoren eller er det modellen generelt der har
børnesygdomme?

.... og jeg mener da absolut at du er egnet til at besvare mit
spørgsmål, så længe at du bare fortælle de kolde facts og ikke lader
nostalgien løbe af med dig

Jens
Gammel nostalgier iøvrigt...

Fra : Nels Wolf

Dato : 02-09-01 17:28

"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
> Min lokale mc-dealer har ophørt med salg af BMW fordi han
> mente kvaliteten var for dårlig...!

Ha! Mon ikke tidspunktet for denne beslutning var meget tæt på det tidspunkt
hvor BMW importøren efter besked fra Tyskland opsagde kontrakten med de
fleste (alle ?) af MC-forhandelere for at flytte salget af motorcykler over
til BMW bilforhandlerne! Nogle af de tidligere MC forhandelre blev så
tilbudt at de kunne fortsætte som autoriserede BMW motorcykel _værksteder_
og kun dette.
Når man er blevet frataget salget af et mærke er det vel en naturlig reation
at komme med sådant vås som undskyldning som din lokale mand er kommet med.

Nels Wolf

Fra : Intet navn

Dato : 03-09-01 15:34

Jeg har selv bmw r1150gs og den kører fremragende, den larmer lidt , som en
luftkølet 2 cyl jo gør , men vibrationer osv. er "gode" vibrationer som ikke
sætter sig i kroppen.

Jeg har kørt 18.000 km nu, og har ikke haft problemer. Den brugte intet olie
på ferien i år (4.500 km) , sidste år burgte den ½ på 4.000 km p.ga. af
megen kø kørsel i varmen.

Kvaliteten og design er som på en japaner, jeg har ikke bemærket forskel fra
mine "gamle" japanske cykler og til denne.

Så det.......