økonomi
Fra : Gregers Kramberg

Dato : 29-08-01 11:26

Hvad skal man købe, hvis man vil have en stabil, økonomisk maskine til at
køre til og fra arbejde på. Pris max. 30.000 - alder ingen hindring, bare
den ka' holde. Jeg har ingen ønsker om store maskiner, der kan køre stærkt,
men er der en tæt sammenhæng mellem motorstørrelse og forbrug?

Ska' det være 4 eller 2-takt osv....

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Fra : Claus Ø

Dato : 29-08-01 13:28

du skal købe min gamle off-roader, den er stabil som fann

Claus Ø

Fra : Armand

Dato : 30-08-01 20:56

> [...]
> den ka' holde. Jeg har ingen ønsker om store maskiner, der kan køre
> stærkt, men er der en tæt sammenhæng mellem motorstørrelse og forbrug?

Ikke betragteligt meget; men til gengæld er der i det prisleje en klar
sammenhæng imellem motorstørrelse og forskruethed!
Når nu du ikke har specielle ønsker om store motorcykler, så sigt derfor
lavt og få dig en nyere (mindre forskruet/mere velholdt) istedet!
Jeg har ingen bud eftersom der i min hukommelse er et hul imellem
20-25.000,- og 40.000,-

> Ska' det være 4 eller 2-takt osv....

Ubetinget en firetakter!!

--
Armand.

Fra : Lisbeth & Anders

Dato : 31-08-01 21:23

> Jeg har ingen bud eftersom der i min hukommelse er et hul imellem
> 20-25.000,- og 40.000,-

Måske en GS 500? Hvis man er god til at handle, og kan udnytte, at det er
sidst på sæsonen kan man måske godt få en for 30000.
Anders Olesen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-08-01 21:51

> Måske en GS 500? Hvis man er god til at handle, og kan udnytte, at det er
> sidst på sæsonen kan man måske godt få en for 30000.

Så får man vist også en, der har lidt kilometer på bagen, og det ville han
helst ikke have.
Jeg hælder nok mere til Anders' foreslag, en scooter på ca. 150ccm. Til
30kkr kan man godt få en næsten ny model, der ikke har kørt særligt langt.
Jeg ville dog ikke vælge en sådan, hvis jeg kørte regelmæssigt på motorvej.
Jeg har aldrig prøvet en scooter, så det kan godt være at jeg ikke kan
vurdere det, men jeg tror ikke, at jeg personligt ville føle mig tilpas på
motorvejen, hvis cyklens tophastighed lå på omkring 110km/t.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-08-01 06:55

> Hvad skal man købe, hvis man vil have en stabil, økonomisk maskine til at
> køre til og fra arbejde på. Pris max. 30.000
> Jeg har ingen ønsker om store maskiner, der kan køre stærkt,

Nu skriver du ikke noget om hvor langt du har til arbejde og om det primært
er bykørsel/landevej eller motorvej. Hvis det mest er det første så overvej
om scooter var noget. Altså ikke de her knallerter med nummerplader men en
med motor >= 125ccm og en topfart omkring de hundrede.

F.eks en "knallert" som min Aprilia Leonardo der fåes med 125/150 eller
250ccm motor til nypriser på 35/41 eller 53kkr. Kigger man i den blå avis
kan man se at der er en temmelig stor afskrivning på dem fra ny, og dermed
nogle gode brugtkøb. Jeg tror at der i går var 2 150'ere fra 98 til lige
godt 20kkr.

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150 98', 35kkm