White power VS öhlins
Fra : Flemming Petersen

Dato : 29-08-01 09:32

Hej dav

Da jeg nu har smadret fronten på min ræser fireblade igen, har
jeg beslutter mig for at sætte noget helt nyt på. Nu er jeg
desværre ikke sindsyg rig så det må helst ikke være alt for dyrt.

Jeg har fået set på White Power upside-down forben samt bro
for 15k kr. Hvad ville et sæt öhlins koste og hvor stor er
forskellen på dem og WP?

Jeg skal også bruge en styrdæmper, hvad skal man vælge her
og hvad koster den?

Mvh
Flemming Petersen
2 X CBR 900 RR, en til salg og en smadret.... igen

Fra : origo@earthling.net

Dato : 29-08-01 10:01

"Flemming Petersen" <fjpe@novo.dk> wrote in message
> Jeg har fået set på White Power upside-down forben samt bro
> for 15k kr. Hvad ville et sæt öhlins koste og hvor stor er
> forskellen på dem og WP?
Öhlins koster omkring 18K, vet ikke hvor stor forskjellen er i forhold til
WP. Men - hvorfor kjøper du ikke en forgaffel i utlandet? Til Bladen kan du
sikker få fatt på en komplett gaffel til under 4000. Bruk hereter et par
tusen på en optimering av fjedre og invendig shimis, og du har en gaffel som
fungerer upåklagelig.

JS

Fra : Søren Johansen

Dato : 29-08-01 11:30

<origo@earthling.net> skrev:
snip
> Bruk hereter et par
> tusen på en optimering av fjedre og invendig shimis, og du har en gaffel
som
> fungerer upåklagelig.

Hvem anbefaler du til optimering af forgaflen?

Mvh,
Søren
888

Fra : origo@earthling.net

Dato : 29-08-01 11:45

"Søren Johansen" <sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hvem anbefaler du til optimering af forgaflen?
Flere muligheter. Et Race-Tech kit fungerer glimrende, men enda bedre
resultat får man muligvis ved å kontakte et renommert fima som virkelig kan
det med gaffeloptimering. Maxxton i England er et eksempel, men det finnes
en hel del å velge imellom, dog ingen i DK såvidt jeg vet.

JS

Fra : Flemming Petersen

Dato : 29-08-01 12:11

[snip]
> [...]
> sikker få fatt på en komplett gaffel til under 4000. Bruk hereter et par
> tusen på en optimering av fjedre og invendig shimis, og du har en gaffel

Nu har jeg fået smadret begge ben + broen, så tænkte jeg at nu ville jeg sgu
prøve noget upside down noget. Jeg har også tænkt at mig at undersøge hvad
jeg kan få WP'en til i udlandet.

Fra : origo@earthling.net

Dato : 29-08-01 12:18

> [...]
sgu
> prøve noget upside down noget. Jeg har også tænkt at mig at undersøge hvad
WP koster omkring 11-12000 i utlandet. Det er uansett meget dyrt i forhold
til en brukt gaffel, og du blir ikke hurtigere sammenlignet med en vel
oppsatt original gaffel, snarere tvert om vil jeg tro. Om du velger en WP
eller Öhlins, så er det ingen garanti for at de passer til din vekt og/eller
kjørestil. Dermed er du igjen henvist til en optimering. Var jeg deg, ville
jeg heller skaffe en originalgaffel, evt. en upside down fra en ny Blade,
eller annen modell, og supplere med et 17 tomer forhjul. Dermed har du et
mye større utvalg av dekk å velge imellom, og det er nok noe som kan være
til hjelp på banen.

JS

Fra : Flemming Petersen

Dato : 29-08-01 14:19

[snip]
> [...]
> mye større utvalg av dekk å velge imellom, og det er nok noe som kan være

Jeg kørte før med standard race fjedre fra WP, mon ikke det er de samme
fjedre
de bruger i deres egne ben. Jeg tør ikke ta' en brugt forenden, jeg vil ha'
noget som
jeg er sikker på virker.

Jeg har allerede 17" på min ræser blade og det har hjulpet en del.

Har du nogen forslag til hvor i udlandet jeg kan finde WP, til fornuftige
priser?

Mvh
Flemming Petersen

Fra : RasmusZX9R

Dato : 29-08-01 11:12

snip
" > Jeg skal også bruge en styrdæmper
snip
Styrdæmper...?
Hvorfor dog det...((-:
Jeg håber det går ok med armen og at du er ved at få lidt hud
tilbage../-:
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Petersen

Dato : 29-08-01 12:00

[snip]
> Styrdæmper...?
> Hvorfor dog det...((-:

Jeg ville gerne ha' fornemmelsen af at jeg styrer olietankeren og
ikke bliver smidt af i utide ;^)

> Jeg håber det går ok med armen og at du er ved at få lidt hud
> tilbage../-:

Har fået 1 - 1½ cm ny hud, så nu magler der kun 4 - 6 cm, så
der går nok 14 dage før end den er helt klar igen.