Nyt farligt legetøj - vi skal i skoven !
Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 07:41

Så blev bestanden af knallerter opgraderet med endnu et stykke japansk
mekanik. Jeg har jo i nogen tid gået med tanken om at få en passende
efter/forårs ræser som også kunen bruges i skoven og på stranden. Så
markedet for offroaderere er blevet studeret grundigt. Og efter at have
prøvet lidt forskelligt var konklutionen at de ca 30 hk som 125 2t og større
4t maskiner byder på var i underkanten. Så en 250 2t står på ønskelisten,
her var problemet blot at prisen ligger på 30 kilo+ for at få noget der ikke
er smadret i motoren.
Og i fredags blev abstinenserne for store og der skulle ske noget, så Per
måtte med ud og kigge på en ny knallert. Det skal måske lige indskydes at
Motard tankegangen heller ikke ligger ret fjernt, så 30 hk var afgjort for
lidt.
Så vi driblede til randers hvor der stod en billig Kawasaki KX500 fra 88'.
Og fyren der havde den til ssalg sad med et brækket skinneben, som dyret
havde skaffet ham. Så han brugte mere tid på at advare mod at køre på sådan
et "sindsygt dyr" end på at få den solgt. Men det endte nu aligevel med at
den blev læsset i traileren.
Og så var det jo bare hjem til farmands stubmarker og afprøve hvad sådan 65
hk og 100 kg kunne udrette, og dertil kan kun siges FUCK HVOR DEN VILD. Det
kan godt være at RS'eren føles voldsom når den skrider med dækkene gennem
svingene, og de 170 hk i den store kawa rykker i gennem og giver lidt
respekt, men det er intet imod den frygt man oplever når sådan et bæst har
besluttet sig for at den ikke kan lide piloten. Kommer man nu f.eks til at
give lidt gas i 3. gear, så forsøger den i første omgang at stikkeaf fra
placeringen mellem ens ben. Presser man så benene sammen og holder godt i
styret, så vil den smide en bagover. Eneste løsning er at kravle helt op på
tanken, men så har den et 3. es i ærmet, for så flyver bagenden rundt og
retningsstabilitet bliver en by i Rusland.

Men hold da op hvor er den sjov. Og det er den første cykel som jeg inden
for 15 min stadig havde så meget respekt for, at jeg ikke har givet fuldgas
i mere end 1 sek ad gangen. Så jeg kan kun beundre de piloter der tør bevæge
sig ud i kamp med disse apparater på andet end jævne stubmarker. Men når min
dødsforagt igen kommer under kontrol, vil jeg nok godt lige prøve en lille
tur i ujævnt tærræn

Mads Lund
KX500
ZX9RT
RS125RR
GS750

Fra : Søren L Hansen

Dato : 27-08-01 07:53

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<AWli7.138$X45.3417@news.get2net.dk>...
> [...]
min
> dødsforagt igen kommer under kontrol, vil jeg nok godt lige prøve en

Orv mand, du skulle da have været med til 3timers løb søndag, nå, det må
blive næste gang.
Men tillykke med dyret. Det er ikke ret mange der kan kontrollere sådan en
maskine i terræn, faktisk så få at de stort set ikke laves mere, og alle
kører 250cc, undtagen nogen få ultrahardcore.
Jeg har prøvet en KX420, det var ALT rigeligt.
--
Søren

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 09:05

> [...]
> kører 250cc, undtagen nogen få ultrahardcore.
> Jeg har prøvet en KX420, det var ALT rigeligt.

Det eneste jeg ikke helt forstår er, hvorfor 500 maskinerne er så meget
vildere. 250 motorerne yder jo rask væk 50-55hk, mens 500 motoren yder 65
hk. Så der er jo ikke det store spring. Men det må jo være momentet der gør
forskellen. For jeg skal da lige lovefor at den trækker fra bunden.
Bagdækket er noget hærget på den, så selv i 5. gear spinner baghjulet stort
set fra tomgang af.

Ide'en med at købe en 500 var især det faktum at motoren ikke bliver pint i
samme grad som de mindre motorer, hvorffor vedligeholdsomkostningerne er
lavere, så må man jo se om man kan lære at håndtere den. (eller stille den
ned i tænding

Desuden skal jeg bruge lidt forskellige småstumper til den (bremseklodser og
bagskærm pt.) hvor handler man det til en ordentlig pris ?

Mads Lund
KX500

Fra : Søren L Hansen

Dato : 27-08-01 09:26

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<F8ni7.152$X45.5141@news.get2net.dk>...
> [...]
og
> bagskærm pt.) hvor handler man det til en ordentlig pris ?

LC Cross f.eks., bestil pr. telefon, og sig at Jan Sørensen skal tage det
med, så sparer du porto mv. og så kan du hente det i klubben på torsdag, og
så skal få høre noget offrowdsnak. Og så kan vi se hvornår vi tager i
grusgraven næste gang. Hvor du skal med. Til fælles morskab
--
Søren

Fra : Kasper

Dato : 27-08-01 10:30

"Mads Lund" skrev d. 27-08-01 09:05 dette indlæg :

> [...]
65
> hk. Så der er jo ikke det store spring. Men det må jo være momentet

Rigtigt....500´erne redliner også "noget" lavere. Har selv kigget efter
en Honda CR 500, der smider maks moment (75 Nm) inden 6.000 rpm, og
makseffekten på 65 hk ved de 6.000 rpm....har dog også hørt om en CR 500
med over 100 heste - den er nok portet osv, men det er nok
forhøjelselsen af omdrejningsområdet uden tab af alt for meget moment
der giver den eksplosive vækst i ydelsen.....hvis man kunne bruge det
til noget, vel og mærke..

75 Nm, det er nogenlunde det samme som en VFR 800 (men ved lavere
omdrejninger!), og så til godt 100 kg.........det lyder næsten for
godt.......

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 10:42

> 75 Nm, det er nogenlunde det samme som en VFR 800 (men ved lavere
> omdrejninger!), og så til godt 100 kg.........det lyder næsten for
> godt.......

Det er afgjort en farlig kombination.

Mads Lund
KX500, bone knacker

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 19:33

Mads Lund skrev:
> ......så må man jo se om man kan lære at håndtere den. (eller stille den
> ned i tænding
Mads Lund og neddrosling... Det kan da vist ikke passe
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Morten Dahl

Dato : 27-08-01 08:05

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse
>snippet lidt om nordjyder uden realitetssans<

Mads, hvis nu jeg har et sæt GSX-R hjul med op den 8/9 .. skal der så testes
?

Nej seriøst Lau og Jeg dukker op d.8 med tømmermænd og godt humør!!

Jeg er sku noget misundelig på den KX500 der den er garanteret velegnet som
vintercykkel (jegh mener hvilken betjent vil følge efter en psycopat med 80
ud af en lille bondevej i snestorm)

Morten Dahl
- GIXXER600 og Gixxer750(snart defrag.)

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 08:59

> Mads, hvis nu jeg har et sæt GSX-R hjul med op den 8/9 .. skal der så
testes
> ?

jeg har jo masser af fælge på lager, men det er et vinter projekt, så
det bliver næste år.

> Nej seriøst Lau og Jeg dukker op d.8 med tømmermænd og godt humør!!

så intet nyt under solen.

> [...]
som
> vintercykkel (jegh mener hvilken betjent vil følge efter en psycopat med

Eneste problem er at den larmer en smule (læs helt vildt), men det må der
kunne gøres noget ved.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-08-01 12:53

> [...]
> 4t maskiner byder på var i underkanten. Så en 250 2t står på ønskelisten,
> her var problemet blot at prisen ligger på 30 kilo+ for at få noget der

Sniiip en masse sjov snak

> [...]
min
> dødsforagt igen kommer under kontrol, vil jeg nok godt lige prøve en lille

Fuuuck mand... Jeg ligger næsten og græder af grin!

Du må altså ud og optage noget video på den, Mads! (Hvis det kan lade sig
gøre! )

MVH Mads Stetter
DT125R (Knap så vild)

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 13:04

> Fuuuck mand... Jeg ligger næsten og græder af grin!

Du skulle prøve den, så ryster man af skræk

Per P var faktisk ved at lave et vildt crash på den. Han var mm fra at
topedere en tom olietank med den.

> Du må altså ud og optage noget video på den, Mads! (Hvis det kan lade sig
> gøre! )

jeg skal have fundet er crahs sikkert kamara, for RS'eren trænger også åtil
at blive brugt som kamaracykel.

Mads Lund
KX500

Fra : Søren L Hansen

Dato : 27-08-01 13:33

Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> wrote in article
<6Fqi7.213$X45.11118@news.get2net.dk>...

> Du skulle prøve den, så ryster man af skræk
>
> Per P var faktisk ved at lave et vildt crash på den. Han var mm fra at
> topedere en tom olietank med den.

Min fætter var ved at køre igennem sin egen lade med den KX420 han havde
lånt til os at lege på sidste år, han drejede lidt på gassen, den skred ud
og tog kurs mog ladevæggen. Men senere måtte den overgi´ sig, og trækkes
hjem:
se foto: http://home.worldonline.dk/~slh2000/previewpages/previewpage21.htm
Det er fætteren på Honda XR80, med skindjakke og cowboystøvler...

--
Søren

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 13:55

> [...]
> og tog kurs mog ladevæggen. Men senere måtte den overgi´ sig, og trækkes

Min største bekymring er at den skal gå istå, for det er noget en kamp for
70kg tyndarm, at sparke sådan en fætter igang, men jeg håber det bare er en
bestemt teknik der skal læres.

Mads Lund
KX500

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-08-01 14:53

> [...]
> 70kg tyndarm, at sparke sådan en fætter igang, men jeg håber det bare er

Hvad ER det dog du har gjort, Mads?
Man tager på ferie i sølle to uger, og så køber du straks (gulp) KX500?
Du VIL bare gerne invalideres, ikke?

Nå, på min klubs hjemmeside finder du vistnok under Motard-artiklen et
billede af en KX500 Motard. Min egen KTM (også med ca. 65 heste) står i
fuldt motard-trim i garagen, men jeg skal til lægen imorgen, og indtil han
har sagt noget om hvorfor jeg stadig er følelsesløs og bærer rundt på 1/2
liter vand på hoften, får den lov at blive stående... (jeg VIIIIIIIL ud at
køre, NU!). Det har iøvrigt alt i alt kostet 3000,- at konvertere KTMen til
Motard, og den kan konverteres tilbage igen på 1/2 time.

Nå, KX500 (og andre store 2-takt crossere) er ret geniale til motard, men
ikke særlig perfekte til terræn-race, men det finder du ud af en dag vi er i
grusgraven eller på bane. Der er en grund til at der ikke længere laves
500cc motocross racere. Men som legetøj er de RET sjove, og de holder som du
har fundet ud af, glimrende fordi tuningsgraden ikke er ret slem. CR500 har
fx slet ingen udstødningsventil - det er ikke nødvendigt, den har rigeligt
moment. Jeg kan ikke lige huske med KX500, men Pegaso-Lars og Cross-Jan fra
klubben har en KX500-baseret sidevognscykel - KX560 egentlig - som de af og
til lufter i grusgraven, skal du ikke med næste gang? Jeg tager camera med.
Bagdækket er boltet fast i fælgen!

Rittig

PS: Kig på www.enduro.dk under køb og salg - det vrimler med fede cykler til
salg for tiden, både motard og enduro.

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 15:12

> Hvad ER det dog du har gjort, Mads?

Mistet min realitetssans i en tidlig alder (min første crosser var en
Husquana 250 som jeg fik som 15 årig, daværende vægt var ca 45 kg, spørg
lige om det var en kamp at få den igang).

> Man tager på ferie i sølle to uger, og så køber du straks (gulp) KX500?
> Du VIL bare gerne invalideres, ikke?

Tjo der arbejdes på sagen. Men den var ret billig, så om ikke andet må den
ende som motard/stubmark ræser, og så må vi have noget mere velegnet til
skoven.

> [...]
til
> Motard, og den kan konverteres tilbage igen på 1/2 time.

Jeg har fælge og bremser på lager, så det er nok mest 20 timers arbejde, så
er den sag fikset. Jeg går dog også med en ide om at forsøge at få den
indregistreret, for reg tror den vil kunne imponere ret vildt i almindelig
bytrafik (skal den ikek altid køre på baghjul sådan en ?)

> [...]
> grusgraven eller på bane. Der er en grund til at der ikke længere laves

Jeg tror jeg har lugtet lunten efter de første par ture. Men belært af dine
(og andre crosskøres) antal af knoglebrud, holder jeg mig nok til at køre
for sjov (og ikke køre om kap). Måske en relativt naiv indstilling i
betragtning af hvordan det plejer at gå når jeg får en hjælm på hovedet.

> Men som legetøj er de RET sjove,

Jep.

> Bagdækket er boltet fast i fælgen!

Er det ikke meget normalt på crossere ? jeg erindre da også det var det på
250 Husquanaen og den 420 Husquana jeg har haft.

Men nu skal jeg jo lige have den skruet ordentligt sammen først.
Mest presserende er det at få nye bremseklodser, nyt bagskærm og nyt styr
på, og så skal jeg have skiftet bagdækket (der var et nogenlunde ok dæk
med.)

Og så vil jeg med ud og lege - på en flad bane. Jeg har rigeligt problemer
med nedbremsning og styring til at vi skal indføje en 3. dimension i legen.

Mads Lund
KX500

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-08-01 23:31

> Tjo der arbejdes på sagen. Men den var ret billig, så om ikke andet må den
> ende som motard/stubmark ræser, og så må vi have noget mere velegnet til
> skoven.

Lyder klogt.

> [...]

> indregistreret, for reg tror den vil kunne imponere ret vildt i almindelig
> bytrafik (skal den ikek altid køre på baghjul sådan en ?)

Fælge ja, men bremser? Hvis du har det, hvorfor hulen bruger du dem så ikke
på Prilleren? Den TRÆNGER!
Nå, indregistrering af KX500? Spændende! Det er lykkedes, der er en gut som
har indregistreret sådan en herhjemme, og han har haft den til salg et års
tid til omkring 50K. En eller anden får en rigtig underholdende motard ud af
den en dag, men han tror den kan sælges som enduro, og derfor tror jeg ikke
den bliver let at sælge...

> Er det ikke meget normalt på crossere ? jeg erindre da også det var det på
> 250 Husquanaen og den 420 Husquana jeg har haft.

Næh, du tænker på dæk-strammere - jo, DE er helt normale til enduro og
cross, men de rækker ikke helt til en 560cc voldtunet KX motor, dækket ER
rent faktisk boltet fast, med en masse små bolte ind gennem fælg-kanten!

> Og så vil jeg med ud og lege - på en flad bane. Jeg har rigeligt problemer
> med nedbremsning og styring til at vi skal indføje en 3. dimension i
legen.

Grusgraven er ikke helt 2-dimensional, men den er god til KX'en alligevel.
Vi har lavet en bane hvor det meste er fladt, men der er en lang sandbakke
som passer godt til begyndere - bare spørg Peder og Morten, jeg tror
ihvertfald Peder blev lidt små-høj på den.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 09:43

> Fælge ja, men bremser? Hvis du har det, hvorfor hulen bruger du dem så
ikke
> på Prilleren? Den TRÆNGER!

Den har fået, og er 100% på toppen hvad det angår.

> [...]
af
> den en dag, men han tror den kan sælges som enduro, og derfor tror jeg

Jeg har snakket med ham. Hvis den kan gå igennem papirmållen, kan afgiften
nærmest ikke blive det store når det er en 88'. Og det kunne jo være ret
fint at have den til at stå, bare til et par hyggeture i ny og næ.

> Næh, du tænker på dæk-strammere - jo, DE er helt normale til enduro og
> cross, men de rækker ikke helt til en 560cc voldtunet KX motor, dækket ER
> rent faktisk boltet fast, med en masse små bolte ind gennem fælg-kanten!

Shit, det må se ret imponerende ud. Dækket på min er også skredet, men om
det skyldes at dækstrammeren ikke har været spændt ordentligt ved jeg ikke.

> [...]
> som passer godt til begyndere - bare spørg Peder og Morten, jeg tror
> ihvertfald Peder blev lidt små-høj på den.

Hvornår er det så vi skal ud og lege på den ?

Mads Lund
KX500

Fra : Kasper

Dato : 28-08-01 09:50

"Mads Lund" skrev d. 28-08-01 09:43 dette indlæg :

> Jeg har snakket med ham. Hvis den kan gå igennem papirmållen, kan
afgiften
> nærmest ikke blive det store når det er en 88'.

Jeg har søgt på en tysk Honda CR 500 fra ´87 (der var papirerne i hvert
fald fra), og fik oplyst foreløbigt depositum på knap 20.000......så
helt billigt bliver det nu nok ikke, desværre.

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 10:10

> Jeg har søgt på en tysk Honda CR 500 fra ´87 (der var papirerne i hvert
> fald fra), og fik oplyst foreløbigt depositum på knap 20.000......så
> helt billigt bliver det nu nok ikke, desværre.

De er nogle fuskere, for handelsprisen på sådan en cykel uden afgift ligger
på:
crosser ca 5.000
lysanlæg ca 2.000
Ialt ca 7.000

Er der nogle der har en dugfrisk regnemaskine der kan finde ud af hvormeget
handelsprisen skal være, for at afgiften bliver 20.000

Mads Lund
KX500

Fra : Kasper

Dato : 28-08-01 10:31

"Mads Lund" skrev d. 28-08-01 10:10 dette indlæg :

> [...]
hvormeget
> handelsprisen skal være, for at afgiften bliver 20.000

Du har ret, men der er så også lige det med typegodkendelse..

Som jeg lige husker det, var afgiften 19.000, og værdien 14.000. Jeg
undersøger det lige til i morgen. Nogen burde oprette en hjemmeside,
hvor man indsendte afgiftsforespørgsler til, til alle motorcyklisters
almene orientering......

Du ved jo også godt, at afgiften ikke beregnes udfra, hvad cyklen rent
faktisk koster, men ud fra, hvad forhandleren kan sælge den til, med
plader på.

Lad være med at bringe logik og sund fornuft ind i skatte- og
afgiftsret, så bliver du hurtigt gammel.....og det er jo ikke meningen,
vel?

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper

Dato : 29-08-01 10:47

"Kasper" skrev d. 28-08-01 10:31 dette indlæg :

> [...]
>
> Du har ret, men der er så også lige det med typegodkendelse..
>
> Som jeg lige husker det, var afgiften 19.000, og værdien 14.000. Jeg

Værdi af ´87 CR 500 med endurokit fra tyskland skønnet værdi 12.000,
afgift 19.000....

Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 29-08-01 12:06

> Værdi af ´87 CR 500 med endurokit fra tyskland skønnet værdi 12.000,
> afgift 19.000....

Hmm, holder det med den normale prisstige ??

Mads Lund
KX500

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-08-01 09:56

> Jeg har snakket med ham. Hvis den kan gå igennem papirmållen, kan afgiften
> nærmest ikke blive det store når det er en 88'. Og det kunne jo være ret
> fint at have den til at stå, bare til et par hyggeture i ny og næ.

Jep, det ku jeg godt se det fede i!

> Shit, det må se ret imponerende ud. Dækket på min er også skredet, men om
> det skyldes at dækstrammeren ikke har været spændt ordentligt ved jeg
ikke.

Du skal være mege påpasselig med dækstrammer på sådan et bæst, nogle kører
faktisk med 2 dækstrammere for at holde dækket på plads. Hvis ventilen
sidder skævt, så pil hjulet af, løsn dækket og ret ventilen ved at dreje
fælgen i dækket. Der skal ikke så meget til før ventilen er rykket af, og
det sker ALTID 20m efter at man har pillet cyklen ned af traileren til en
lang dags hygge.

> Hvornår er det så vi skal ud og lege på den ?

Snarest muligt.
Jeg har 98 32 60 16 eller ClausRittig@Hotmail.Com

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 10:20

> Snarest muligt.
> Jeg har 98 32 60 16 eller ClausRittig@Hotmail.Com

Weekenden kunne være et godt bud.

Desuden skal vi lige have diskuteret beklædning. For det holder jo nok ikke
at køre i RR klunset.

Men jeg synes ikke det er så ligetil at gennemskue de størrelser Crosstøj
opgives I.

Mads Lund
KX

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-08-01 11:36

> Weekenden kunne være et godt bud.

Jeps, det kunne den!

> Desuden skal vi lige have diskuteret beklædning. For det holder jo nok
ikke
> at køre i RR klunset.

HÆ, igen, spørg Peder og Morten hvor fedt DET er... (De så ud som om de
havde været i bad, de lugtede bare ikke sådan).

> Men jeg synes ikke det er så ligetil at gennemskue de størrelser Crosstøj
> opgives I.

Æh, nå? Er det ikke de samme størrelser som når man køber bukser og sko? Vi
har vist ca. samme str. så jeg vil tippe dig til en str. 32 (du er ikke så
fed som mig).

I prioriteret orden skal du bruge:
Knæbeskyttere (ring til LC Cross, 98 58 53 00), de er meget vigtige!
Hjelm. Dyrt som ind i helv... men en gadehjelm er noget pangel. Har du en
aflagt som godt må blive ødelagt kan den bruges i starten.
Støvler. Også hunde dyrt, men de er utrolig dejlige og giver nødvendig
beskyttelse, og så bliver det knap så pinefuldt at starte dyret. Et par
mili-støvler kan bruges som nødløsning.
Panser. Lige så vigtigt som en hjelm. En kraftig jakke kan godt bruges, men
et rigtigt cross panser (evt. brugt) er nu en god ting.
Bukser er praktisk men ikke strengt nødvendigt, du kan godt bruge nogle
gamle army-bukser eller lignende. Jeg har måske et par brugte cross bukser
der kan erhverves billigt.
Handsker. Cross handsker fås i mange prislag, men til en start kan et par
aflagte (tynde) gade-handsker bruges. Du vil nok hurtigt synes et par gode
handsker er et plus, og så er det op med læderet, for der ER sammenhæng
mellem pris og kvalitet.
Trøje eller jakke. Næsten hvadsomhelst kan bruges som amatør-løsning, mange
foretrækker en tynd/luftig cross trøje over panseret, skal man køre meget
off-road er en let jakke dog bedre, og de fås også i mange prislag, men det
er ikke helt så dyrt som en gade jakke, for den behøver ikke være tyk.

Rittig

Fra : allan jensen

Dato : 28-08-01 15:00

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-08-01 18:47

"allan jensen" <allan-jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i > > poul pik har da
kørt i lædderbukser uden nogle så skævt til ham !!

Ja, men ikke uden han fik navnet Læder-Poul af samme grund

S.

Fra : allan jensen

Dato : 28-08-01 15:03

> [...]
>
> Mads Lund
> KX
>
> Nu må i bestemme jer er det knallertbanen eller grusgraven på torsdag
allan dt125r aomck

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-08-01 15:39

"allan jensen" <allan-jensen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> allan dt125r aomck

Knallertbanen torsdag, grusgraven lørdag (eller hvad? Er der ikke noget med
et eller andet klubmesterskabshalløjsa denne weekend?)

Rittig

Fra : Søren L Hansen

Dato : 28-08-01 18:47

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en > Knallertbanen torsdag,
grusgraven lørdag (eller hvad? Er der ikke noget med
> et eller andet klubmesterskabshalløjsa denne weekend?)

Narj, det er den der offrowd weekend. Jeg kan ikke, jeg skal til RACE DAY!!!
Startede lige min Triumph. Startede ved første spark, efter to måneder i
skyggen!

Fra : Pein

Dato : 29-08-01 17:19

Mads Lund skrev ...

[Rittig]
ER

[Mads]
>Shit, det må se ret imponerende ud. Dækket på min er også skredet, men om
>det skyldes at dækstrammeren ikke har været spændt ordentligt ved jeg
ikke.

Måske er dækstrammeren for smal til fælgen? Det har jeg prøvet på min
DT'er, så dækket skred lidt selvom jeg troede dækstrammeren sad som den
skulle

Niels Pein

Fra : Mads Lund

Dato : 27-08-01 15:19

> PS: Kig på www.enduro.dk under køb og salg - det vrimler med fede cykler
til
> salg for tiden, både motard og enduro.

Den der 300KTM ser tillokkende ud.

Mads Lund
div. i garagen

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-08-01 23:23

> til
>
> Den der 300KTM ser tillokkende ud.

Jep, det er Lars Engel's ikke? Den tror jeg er et rigtig godt køb, men det
kan vi snakke om hvis du kigger op i klubben em torsdag. Martin Roursgårds
WR200 er også rigtig fin, men lidt mere afdæmpet (ca. 35 heste). Hvad den
mangler i power har den så rigeligt i anvendelighed og køreegenskaber, men
det kan du også høre om en torsdag, næsten alle i klubben har (eller har
haft) WR200.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 08:17

> [...]
> det kan du også høre om en torsdag, næsten alle i klubben har (eller har

Jeg regner så absolut med at Per og jeg skal med jer ud og lege på Torsdag.

Mads Lund
div.

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-08-01 09:49

Roursgårds

> Jeg regner så absolut med at Per og jeg skal med jer ud og lege på
Torsdag.

Æh, på torsdag? Er der noget jeg ikke ved?
Normalt kører vi (nogen gange) på en lille bane lidt syd for Aalborg hver
anden torsdag, men den er kun til indregistrerede motorcykler (pga. støj),
så den er ikke egnet til en KX500 - af hensyn til vores fortsatte brug af
banen er der "forbudt for crossere" derude. Men det kunne måske henlægges
til grusgraven i dagens anledning? Der kan vi ikke genere nogen med vores
larm, så der er crossere okay, og det er de selvfølgelig også på Dall
motocross bane.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 10:09

> [...]
> til grusgraven i dagens anledning? Der kan vi ikke genere nogen med vores
> larm, så der er crossere okay, og det er de selvfølgelig også på Dall

KX'eren skal ikke med, vi skal mest ud og snuse lidt til det der med
mudderscootning.

Men vi skal da absolut have fundet en anden dag, hvor det er tilladt at
larme.

Nu vi snakker larm, så var dæmperen fint fyldt med uld. Men jeg synes stadig
den larmer imponerende meget. Hvad er tricket med "gade" udstødningerne til
2T enduro maskiner ?

Mads Lund
KX

Fra : Claus Rittig

Dato : 28-08-01 11:48

> Men vi skal da absolut have fundet en anden dag, hvor det er tilladt at
> larme.

Lad os snakke med de andre rødder. Lørdag i 'Graven er udgangspunktet.

> [...]
stadig
> den larmer imponerende meget. Hvad er tricket med "gade" udstødningerne

Tricket?
Det er et meget indviklet emne, som jeg helst vil diskutere over en
bar-disk.

Hvis du kigger enduro-cykler og sammenligner dem med cross-cykler vil du
hurtigt opdage at enduroernes lyddæmper er længere end cross cyklernes, deri
ligger en del af hemmeligheden omkring dæmpning af udstødningsstøj. Men
størstedelen af støjproblemet kommer fra motor og ekspansionspotte som
vibrerer meget (og "rasler"). En tyndvægget potte larmer mere end en tyk.
Men der er en del mere at sige om den sag. I starten af 90'erne lavedes der
forsøg med grøn motorsport i DMU-regi, og bl.a. en sjællandsk enduro-kører
kørte med en speciel dobbelt potte som larmede meget lidt.

Den væsentligste faktor er dog om cyklen er konstrueret for at overholde
cross eller enduro støjgrænser, de er nemlig væsentligt forskellige. En
Yamaha WR200 enduro-cykel (læs anmeldelse på www.geocities.com/aormck)
larmer så lidt at man tror det er løgn. Selv med DEP ekspansionspotte og
lyddæmper (som jeg monterede på min) er den meget, meget tyst. Min KX250
cross-cykel vræler noget så grusomt, og ville blive meget svær at støjdæmpe
tilstrækkeligt til enduro-brug.

Men lad os fortsætte snakken i baren på torsdag.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 28-08-01 11:55

> Men lad os fortsætte snakken i baren på torsdag.

Deal !

Mads Lund
KX

Fra : Søren L Hansen

Dato : 27-08-01 22:13

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en > moment. Jeg kan ikke
> [...]
og
> til lufter i grusgraven, skal du ikke med næste gang? Jeg tager camera
Ja ojoj, jeg fik tur på den i onsdags, jeg kunne holde til en omgang i
kassen før jeg måtte holde pause, og vi kørte stort set i tomgang!! Fy for
pokker, det burde kræve våbentilladelse!

Og ellers velkommen hjem, lidt tidligt ikke?

Fra : Claus Rittig

Dato : 27-08-01 23:32

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse

> Og ellers velkommen hjem, lidt tidligt ikke?

Joh, men økonomi og helbred rækker ikke til mere.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 19:29

Mads Lund skrev:

> Min største bekymring er at den skal gå istå, for det er noget en kamp for
> 70kg tyndarm, at sparke sådan en fætter igang, men jeg håber det bare er
> en bestemt teknik der skal læres.

Hehe, den min storebror havde manglede kickstarteren... Så den måtte vi
slæbe igang med plænetraktoren Fuuuk, jeg var bange for at få den i
nakken, når den sparkede igang ...og det var nødvendigt at sidde to på
den, for at få baghjulet til at dreje rundt... selvom det var på asfalt

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 19:24

Mads Lund skrev:
....klip...
> Og så var det jo bare hjem til farmands stubmarker og afprøve hvad sådan
> 65 hk og 100 kg kunne udrette, og dertil kan kun siges FUCK HVOR DEN VILD.
....klip...
*lol* Det minder mig om dengang min storebror havde skaffet sig sådan en i
forbindelse med en knallerthandel Det vildeste jeg havde prøvet dengang
var min 13 heste orf råwder, men jeg skulle da liige prøve en tur. Fåårk,
den var vild!!! Jeg havde aldrig troet at man kunne køre på
bavlehul med en 100 stykker på en græsmark, men det fandt jeg altså ud af
at man kunne Behøver jeg at fortælle at min fars græsmarker
var fulde af en masse sære små kanaler bagefter?
Den må da blive til en rimelig voldsom motard egentlig Wow
Hvad vil du gøre med lyddæmpning egentlig? Den min storebror havede larmede
som ind i h...... :-/

> Mads Lund
> KX500
> ZX9RT
> RS125RR
> GS750

Nørj, jeg glæder mig til at være færdiguddannet, så skal jeg dælme også
have en ordentlig maskinpark ...der mangler bare lige omkring 6 år :-/
Men det vel det værd
Held og lykke med motardprojektet

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 20:37

> Hvad vil du gøre med lyddæmpning egentlig? Den min storebror havede
larmede
> som ind i h...... :-/

Han kunne vikle hele maskinen ind i rookwool, så er han også sikret hvis han
skvatter med 100 på vejen =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-08-01 19:38

RpR skrev:

> larmede
>
> Han kunne vikle hele maskinen ind i rookwool, så er han også sikret hvis
> han skvatter med 100 på vejen =)

Ulempen er jo bare at det kommer til at klø over det hele af at køre på den

Fra : RpR

Dato : 28-08-01 06:07

> Ulempen er jo bare at det kommer til at klø over det hele af at køre på
den

*shh* =)

Fra : Armand

Dato : 28-08-01 23:13

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en

> Den må da blive til en rimelig voldsom motard egentlig

For ikke at tale om at lægge en sådan ka'l i et gadestel

--
Armand.
(Med to CB4½-stel tilovers!)

Fra : Morten Dahl

Dato : 29-08-01 06:46

> Armand.
> (Med to CB4½-stel tilovers!)

Jeg troede du havde fået købt dig en køreklar maskine, og vupti er den
blevet til 2stk. ikke køreklare

Du har nu en hel speciel evne Kim, hvor mange har du så stående i garagen
nu?

Ikke at jeg skal snakke for højt, min MC sæsson er nu også næsten ovre, det
kommer lidt an på hvornår forhandleren får fingeren ud af R.... og får
samlet min 600 til noget taksatoren vil kaste penge efter. Samt hvornår den
så er solgt? (du mangler ikke en Gixxer600

PS. hvad med julens komme skal den igen i år fejres på behørig maner? Jeg er
på og lur mig om ikke Mads også kan finde Fredericia/Vejle egne hvis der er
sne i horisonten (Mads??)

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 29-08-01 07:32

> [...]
er
> på og lur mig om ikke Mads også kan finde Fredericia/Vejle egne hvis der

Altid klar.

Desuden er jeg inviteret til den første fest i chaufførernes klubhus (fint
sted for dem der ikke kender det).

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 29-08-01 08:07

> Altid klar.

Det var jeg nu egentlig heller ikke i tvivl om

> Desuden er jeg inviteret til den første fest i chaufførernes klubhus (fint
> sted for dem der ikke kender det).

Hmm hvarfforen fest? men uden tvivl et rigtigt behageligt sted at tilbringe
en aften, gæstfriheden kan man ihvertfald ikke klage over, den er så stor at
de 2 der skulle hente mig fra juledag dernede blev hevet direkte op i baren
og sidde, havde det ikke været fordi Kim henskudt havde bemærket at der sad
2 ukendte personer deroppe, ja så havde vi pludselig haft brug for nogen til
at hente 3mand og 2 biler

Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 29-08-01 16:20

Morten Dahl <news@mekasign.dk> skrev i en

> [...]
> blevet til 2stk. ikke køreklare
> Du har nu en hel speciel evne Kim, hvor mange har du så stående i

4½'eren er skudt af igen (eneste formål med den!)!
Tilbage står en ophugget tysk 4½'er med et brændt topstykke, og en
"½trekvart" skade, som jeg fik med i handelen.

Og så er der lige Sei'en og RGV'en; men så heller ikke flere

> PS. hvad med julens komme skal den igen i år fejres på behørig maner?
> Jeg er på og lur mig om ikke Mads også kan finde Fredericia/Vejle egne
> hvis der er sne i horisonten (Mads??)

J-dag (tm by: MC Chaufførerne) ER allerede blevet en tradition, så bare
rolig

--
Armand.

Fra : Pein

Dato : 29-08-01 17:28

Armand skrev ...

>J-dag (tm by: MC Chaufførerne) ER allerede blevet en tradition, så
>bare rolig

Jeg glæder mig allerede

/Pein

Fra : Morten Dahl

Dato : 30-08-01 06:23

> J-dag (tm by: MC Chaufførerne) ER allerede blevet en tradition, så bare
> rolig

Jum Jum, hvornår er det nu det er?? Jeg er klar..

-
Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 30-08-01 20:17

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Jum Jum, hvornår er det nu det er?? Jeg er klar..

Tjaeh :-/

Den første der kommer med den rigtige dato, får lov at give den første
omgang

Forøvrigt: Så må Mads' invitation til "1. fest i klubben" dække det
gilde incl. spisning der afholdes d: 8/9!!

--
Armand.

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-08-01 06:36

> Tjaeh :-/
>
> Den første der kommer med den rigtige dato, får lov at give den første
> omgang

Ok

> Forøvrigt: Så må Mads' invitation til "1. fest i klubben" dække det
> gilde incl. spisning der afholdes d: 8/9!!

OPSLAG:::
Det er hermed bevidst at gentagne crashes på diverse motoriserede køretøjer
giver kordineringsproblemer samt hukommelsessvigt. Mads hvordan stander vi
lige den med d.8/9 såhudtjegvisker skal du til Løgstør denne dag.

-
Morten Dahl

Fra : Mads Lund

Dato : 31-08-01 08:40

> [...]
> giver kordineringsproblemer samt hukommelsessvigt. Mads hvordan stander vi
> lige den med d.8/9 såhudtjegvisker skal du til Løgstør denne dag.

Fuck - Fuck - Fuck - Fuck - Fuck - Fuck, atter en dobbeltbookning i
kalenderen.

Hmm, så kommer jeg jo nok ikke til FIM fest i år.

Mads Lund

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-08-01 09:16

> køretøjer
>
> Fuck - Fuck - Fuck - Fuck - Fuck - Fuck, atter en dobbeltbookning i
> kalenderen.

Der er jo en mulighed, men den indebærer at vi er rimelig hurtigt hjemme med
traileren efter åbenthus, samt lidt highspeedtouring.. eneste problem jeg
kan se i denne sammenhæng er Lau og hans bandit600

> Hmm, så kommer jeg jo nok ikke til FIM fest i år.

Man skal aldrig sige aldrig!!

Morten Dahl
- der gerne krydser lidt rundt i jylland efter alkorusen.

Fra : Mads Lund

Dato : 31-08-01 09:58

> [...]
> traileren efter åbenthus, samt lidt highspeedtouring.. eneste problem jeg
> kan se i denne sammenhæng er Lau og hans bandit600

Jow, for det er noget med at vi skal ud og have lidt humle lørdag aften med
gutterne fra mc klubben.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-08-01 10:45

> Jow, for det er noget med at vi skal ud og have lidt humle lørdag aften
med
> gutterne fra mc klubben.

Nå ja, men bare der er promiller i skidtet er jeg sku ligeglad med om det er
nord eller syd vi befinder os i

Jeg kører til Viborg idag og henter mine kædehjul fra 600´n skal sku lige
prøve at voldgeare den 7½. samt baghjulet og noget skiltværk..

750 normal : 16T - 44T = 2,75 : 1
600 nedgearet: 15T - 47T= 3,13 : 1 = masser af sjov i gaden...

Morten Dahl
- 110% klar til d.7/8/ja den 9 er jeg nok ikke så høj i hatten længere

Fra : Armand

Dato : 31-08-01 15:39

> [...]
> køretøjer giver kordineringsproblemer samt hukommelsessvigt.
> Mads hvordan stander vi lige den med d.8/9 såhudtjegvisker skal du til

Det er jeg sågu' da osse!
Men da kun til kl. 15.. festen starter først senere, og til nød kan man
springe spisningen over og møde ind efter kl. 20!

--
Armand.