Prins Henrik
Fra : Keld B. Nielsen

Dato : 26-08-01 09:05

Jeg syntes Prins Henriks undskyldning for ikke at komme til Bryllup i Norge
var lidt tynd. Sejlsport kommer ikke frem for alt.

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 26-08-01 12:53

Personligt synes jeg Prinsen er en meget arogant idiot, men jeg er også
anti-frankofil

Men jeg må indrømme at det også var en meget dårlig undskyldning efter
min opfattelse, selv han ikek var fransk.

Nicolai

Fra : Sailor99

Dato : 26-08-01 22:43

"Arrogant idiot" kræver efter min mening et indgående kendskab til personen,
et kendskab der rækker ud over "Se & Hør"-niveau, så mon ikke der skydes
lidt over målet!

Jeg må sige, at jeg respekterer et menneske, der står ved de aftaler, der er
indgået, ikke mindst når det handler om deltagelse i en stor kapsejlads.

Desuden var vort kongehus rigeligt repræsenteret, så der er næppe nogen, der
med rimelighed kan være fornærmet.

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-08-01 23:34

Isang tao pinangalanan Keld B. Nielsen nagsulat :

>Jeg syntes Prins Henriks undskyldning for ikke at komme til Bryllup i Norge
>var lidt tynd. Sejlsport kommer ikke frem for alt.

Jeg kan ikke se det store problem. Det danske kongehus var rigeligt
repræsenteret af en dronning og en kronprins, så hvad skulle de bruge en
prinsegemal til?
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : FRANK KRISTENSEN

Dato : 27-08-01 10:34

Er denne diskusion ikke temmelig meget "OT"?

Men naturligvis er en kapsejlads vigtiger end et bryllup.

--
Sejlerhilsner

Frank Kristensen
"Scanmar 40"
"West Wind"
Struer
"Sailing is life........
Everything else is just details"

Fra : Ivar Holm

Dato : 27-08-01 13:07

Det er nu betryggende, at have een højt dekoreret militærperson tilbage i
Danmark til at passe på os, når alle de andre krigsveteraner var til tant og
fjas i Oslo.

Hvad skulle vi ellers have gjort, hvis fjenden angreb landet under
skafningen i Oslo???

M.v.h.

Ivar Holm

Fra : Fie & Erik

Dato : 27-08-01 15:08

Helt enig. Jeg synes også det var en yderst fornuftig disposition.
Erik D

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 27-08-01 19:36

Jeg vælger at trro I alle joker. Ellers står sejlere i et dårligt lys.

Risikoen for at vi bliver invaderet er ret forvindende (heldigvis) og jeg er
ret sikker på, at Prins Henrik kun står i vejen, hvis han er her når det
sker.

Hvis han var så vigtig en brik, så ville vi sku' være i problemer i de lange
periode, hvor han opholder sig på sit slot i Frankrig istedet for at passe
sin familie og sit prinse-job i Danmark.

Sejle istedet for at passe sit arbejde og sin familie. Helt ærligt. Har i
drukket af natpotten ? Jeg elsker at sejle, men jeg da heldigvis bevaret min
sunde fornuft.

/Bjarke

PS: Iøvrigt var det jo Prins Joachim der havde den officielle "tjans" med at
passe på landet medens familien var "i byen"

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 28-08-01 11:27

Med risiko for at kaldes kedelig: Der skal faktisk være en rigsforstander
tilbage i Danmark i Margrethes fravær. Normalt en af sønnerne, men måske var
det gemalen? Men han sejlede måske bare sin egen sø??

mvh

Erik Breum Petersen

Fie & Erik <fie.hermansen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8a53a9$0$37110$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jens Skov

Dato : 28-08-01 12:59

Prins Joachim stod for riget, på bryllupsdagen, Frederik i dagene op til.
Prins Henrik sejlede son egen sø i England, så det var nok begrænset, hvad
han kunne udrette i forbindelse med rigets sikkerhed, man ved jo hvad der
sker når sejlere kommer sammen
http://www.americascupjubilee.com/ følg linket >people.

Iøvrigt kommer man da til at tænke lidt historien om golfspilleren der
ærbødigt stopper spillet og løfter på cap'en idet et ligtog passerer.
"hvorfor gjorde du dog det?" spørger makkeren, "årrh, jeg har alligevel
været gift med hende i 25 år".

Jens Skov

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 29-08-01 07:44

Vil det sige at englænderne ikke har nøjes md at tage flåden, men også
admiralen?

Erik Breum Petersen

Jens Skov <js@bph.image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9mg194$14do$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Rasmus Simon

Dato : 30-08-01 17:42

Hej

For at bringe lidt seriøst ind i samtalen, vil jeg lige gøre opmærksom på,
at Konge familien, hvis de alle skal samme sted hen, rejser ihvertfald i 2
grupper, så hvis der skulle ske noget (Fly ulykke, tog ulykke..etc...), er
der altid nogen af kongehuset tilbage.

Mvh

Jesper Lindholt Bach

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 03-09-01 07:45

Jep det er derfor at der er to toldboder i København.

mvh

Erik Breum Petersen

Rasmus Simon <rsimon@rsimon.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8e6da0$0$851$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...