fyld i potterne :)
Fra : moller

Dato : 24-08-01 20:38

Heysa...
Jeg har i dag endelig taget mig sammen til at hive piperne ud, og få dem
rengjort... men men, puha hvor de så ud :( der var noget fildt af en art
viklet rundt om de sidste 10-15cm af dem, og strammet fast med ståltråd ...
det har sidet der ekstremt længe, og derved var det indsmurt i olie og andet
jams, som så var blevet fast, og derved var uigenemtrængeligt... :(

Det er nu blevet fjernet, og jeg ku tydeligt mærke at den nu er langt
mere omdrejningsvenlig, men på den anden side ??? bør der ikke monteres
noget nyt filt i ??? og hvad forskel gør det ??? jeg kan forstå det er
lyden, men hva med kræfterne ??? vil det gå ud over dem med noget nyt, eller
skal jeg bare lade det være uden, og så aceptere den lidt ekstra larm :)

VH
Lars Molnit

P.S. Er der en GT-380 ejer i nærheden af KBH som har den uoriginale
potter på som jeg må høre ??? jeg har 2 sæt originale, hvis man er
intereseret i at bytte :)

Fra : Armand

Dato : 24-08-01 22:35

moller <news@molnit.com> skrev i en news:9m6a69$kdv$1@sunsite.dk...

> [...]
langt
> mere omdrejningsvenlig, men på den anden side ??? bør der ikke

Jeg husker at det originale fyld var stål-grydesvampe meget op ad dage,
hvorfor nogle stykker af sådanne i hver potte var trick'et!

Totaggere er langt mere fintfølende for udstødningens modtryk, hvorved
åbne udst. og/eller manglende pakninger, nemt kan gå hen og koste et
stempel =

--
Armand.

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 26-08-01 07:24

"moller" <news@molnit.com> wrote in message news:9m6a69$kdv$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> P.S. Er der en GT-380 ejer i nærheden af KBH som har den uoriginale
> potter på som jeg må høre ??? jeg har 2 sæt originale, hvis man er

Dengang jeg var lille og kørte cross brugte vi rockwoll til at stoppe ned i
potten. Jeg ved ikke om det er samme princip potten er opbygget efter, med
en tyndt hullet rør i midten, rockwoll omkring og så skalden yderst. Det
fungerde fint.

Hilsen Allan.

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 06:18

> [...]
> en tyndt hullet rør i midten, rockwoll omkring og så skalden yderst. Det

Bruges skam stadigvæk til at ompakke lyddæmpere til 2-taktere med, selv ved
mekanikere.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Moller

Dato : 27-08-01 17:22

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Bruges skam stadigvæk til at ompakke lyddæmpere til 2-taktere med, selv
ved
> mekanikere.

Efter en diskusion med en Kollega. endte vi med at bruge en speciel
langhåret glasfiber... som kan klare op til 700C og derved ikke vil begynde
at brænde, og ved at det var lange fibre, fletter det sig sammen, og derved
vil der ikke dannes små bide som fiser ud af udstødningen, eller for den
sags skyld, suges tilbage i cyll.

Det er nu monteret... og lyden er straks behagelig igen, og den
metaliske lyd som har været den sidste uges tid er væk... så det passer godt
med at det var piperne som sad og raslede.

Omkring Effecten... så røg der marginalt af bundtrækket... men min top
er mærkbart tilbage igen, eftersom der er langt mere ryg omkring de 7k omdr.
igen :) jubiiii

VH
Lars Molnit

P.S. Ja, nu mangler der jo kun 1 ny benzinhane, nye eger for og bag, nyt
dæk bag... + nyt sædebetræk(pga, dovenskab er det ikke ordnet endnu) og så
en om maling, for den metal blå er blevet for grim i mine øjne... og så en
helvedes masse andre detaljer som nok skal blive løst :) i løbet af
vinteren.... og så er der lige en MZ som skal ha ny krumtap + bores op til
300ccm :) osv... uha ja, der er meget at nå endnu i denne vinter :)

Fra : RpR

Dato : 27-08-01 20:41

> [...]
> vinteren.... og så er der lige en MZ som skal ha ny krumtap + bores op til
> 300ccm :) osv... uha ja, der er meget at nå endnu i denne vinter :)

klø på =)