/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Omdysning
Fra : Rune Pedersen


Dato : 22-08-01 09:07

Har nu endelig fået mast en ny potte på min GSX600F.

Potten er en Scorpion Stainless Steel, som er købt hos Peter Sorrell. Magen
til langsom levering skal man kigge længe efter. Men hva´ pokker, nu sidder
det på og lyder samtidigt pissegodt.

Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om. Er det noget
man skal få gjort under alle omstændigheder, troede at det var noget man
målte sig frem til. Men gutten i MC forretningen sagde at det var noget man
kunne lytte sig frem til??

Den eneste forskel jeg kan høre, er når den har fået omdrejninger, når man
så slipper gassen og den selv falder i omdrejninger, så sputter den lidt...?

Mvh

Rune




 
 
Henrik Nielsen - Rap~ (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 22-08-01 11:14

Jeg tror at en rullefeltstest hurtigt vil afsløre om den skal omdysses.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre det under alle omstændigheder, måske ligger
der en 5-10HK og venter på få noget at spise

Da jeg monterede min Akropovic, var der helt klar mærkbar forskel efter
omdysning. Det kunne også ses på kurverne på udskriften. Det koster ca. 1000
,- og det er pengene værd.

Hvis du ikke gør det, kan det være at MC'en kører for magert og det er ikke
sundt.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



boe (22-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 22-08-01 13:14

"Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
news:3b8368fd$0$705$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om.

I gamle dage (hvor der var rigtige mænd og rigtige motorcykler til), kiggede
man på den sod, der aflejres i udstødningen. Hvis den var lys/hvidlig skulle
der større dyser i, hvis den blev sort/fugtig skulle der mindre dyser i. Men
dengang var der jo heller ikke noget, som hed rullefelter og målinger - i
hvert fald ikke offentligt tilgængelige i samme udstrækning som nu. Generelt
bør man sætte større dyser i når man sætter andre potter på end de
originale - der er jo normalt mere hul igennem de uoriginale. Som Henrik
skriver, så er det ikke sundt for motoren at køre med for små dyser - du
risikerer at brænde hul i et stemplerne p.g.a. den ekstra varme. Der er mig
bekendt ikke nogen direkte skadevirkninger ved at køre med for store dyser -
andet end den større miljøpåvirkning p.g.a. uforbrændt benzin.

Bo, VF1000F



RpR (22-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 22-08-01 14:06

> Der er mig
> bekendt ikke nogen direkte skadevirkninger ved at køre med for store
dyser -
> andet end den større miljøpåvirkning p.g.a. uforbrændt benzin.

Hvis dysen er stor nok vil tændrørene før eller senere kokse til = dårlig
motorgang og måske slet ingen motorgang hvis først de er så tilkoksede at
den ikke gider starte. Men vi kan hurtigt blive enige om at for mager
blanding er skidt.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Armand (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-08-01 15:38


boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
news:9m07lo$4ud$1@sunsite.dk...
> "Rune Pedersen" <spotpower@stofanet.dk> wrote in message
> news:3b8368fd$0$705$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om.
>
> I gamle dage (hvor der var rigtige mænd og rigtige motorcykler til),
kiggede
> man på den sod, der aflejres i udstødningen. Hvis den var lys/hvidlig
skulle
> der større dyser i, hvis den blev sort/fugtig skulle der mindre dyser
i. Men
> dengang var der jo heller ikke noget, som hed rullefelter og målinger

- - -eller blyfri bensin

--
Armand.



Armand (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-08-01 16:03


Rune Pedersen <spotpower@stofanet.dk> skrev i en
news:3b8368fd$0$705$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Har nu endelig fået mast en ny potte på min GSX600F.
> Potten er en Scorpion Stainless Steel
> Spørgsmålet lyder så, hvordan man afgører om den skal dyses om. Er det
noget
> man skal få gjort under alle omstændigheder, troede at det var noget
man
> målte sig frem til. Men gutten i MC forretningen sagde at det var
noget man
> kunne lytte sig frem til??

Selvfølgelig sagde han det!
Han ville jo gerne sælge røret, ikke!?

Det rigtigste vil være at få den "rullet" for i det mindste at få
konstanteret hvor (om!) magert den måtte køre.
Det værksted der ruller den for dig bør kunne afgive et bud på hvad det
vil koste at få den dyset ind i henhold til målingen!

--
Armand.






Rune Pedersen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Rune Pedersen


Dato : 22-08-01 23:36

Takker for de gode tips...

Den bliver lige indleveret til "rullebåndet" samt en omdysning.....Farvel
1000 kr..... ;)

Rune



Henrik Nielsen - Rap~ (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 24-08-01 08:53

Glæder mig til at hører resultatet.

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste