Udluftning af skive bremse?
Fra : Gundersen

Dato : 21-08-01 20:51

Hej

Jeg skal have udluftet min forbremse på min Scooter!
Det er en Yamaha Neo's, med en dobbelt stemplet Bremo Kaliber!

Hvordan gør jeg det?

Jeg vil gerne have en præcis vejledning! =)
Er det noget i kan klare?

Mvh Emil
p.s Jeg ved godt at det er et scooter/knallert spørgsmål, men i
dk.fritid.knallert er der næsten ingen svar når man spørger!

--
www.ScooterZone.dk
Aprilia RS125 @ Uden plader

Fra : Morten Juel

Dato : 21-08-01 21:20

Hehe der kommer flere og flere fra den miniput gruppe herover )

det er faktisk MEGET nemt nå det kun er det du skal ha lavet:

1. tag låget din bremsevæske beholder.
2. fyl den godt op. (pas på med at ramme scooteren med bremse væske det
tager malingen på ½sek !)
3. nede ved din bremse cylinder sidder der en udluftnings dut, den skal du
løsne.
4. sæt en gennemsigtig slange på dutten, og løsn udluftningsdutten så du kan
pumpe væske ud i slangen. (slangen må godt være en m eller 2 lang og hængt
godt op)
5. så pumper du til der ikke kommer flere luftbobler ud i slangen, evt kan
du tage bremsecylinderen af og vende den på hovedet under processen, så er
du på den sikre side. Og husk at holde øje med at der hele tiden er væske i
din beholder !! eller kommer du til at pumpe luft i systemet !
6. spænd udluftningsskruen igen, og tag slangen af.
7. sæt låg på væske beholderen.
8. test kør en tur

håber at det er en klar nok beskrivelse.

Mvh
Morten **som både har udluftet Seca'en og Golf'en**

Fra : RpR

Dato : 21-08-01 22:00

> [...]
> 7. sæt låg på væske beholderen.
> 8. test kør en tur
>
> håber at det er en klar nok beskrivelse.

Sidst jeg så en skivebremse blive udluftet blev slangen klemt sammen mens
der pumpedes? Altså selve bremseslangen! Og så blev der "lukket op" for
bremsevæsken samtidigt med at man trykkede på bremsen.
Kan det have noget med overtryk at gøre, så man nærmest trykker luften ud?
Det virkede glimrende!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Armand

Dato : 22-08-01 16:02

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
>
> 1. tag låget din bremsevæske beholder.
> 2. fyl den godt op. (pas på med at ramme scooteren med bremse væske

Og overhærder plastdele, så de indenfor overskuelig tid ligefrem kan
mørnes og gå fra hinanden

--
Armand.

Fra : Sand

Dato : 22-08-01 08:46

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> wrote in message
> Hvordan gør jeg det?
Sæt en gennemsigtig slange på udlufningsstudsen og hold den anden ende
af slangen i eks. en ½l flaske, til "udluftet" bremsevæske.
Tag låget af og fyld beholderen godt op, med den rigtige type (DOT)

1)Hold tryk på bremse-grebet
2)Løsn udluftningsskruen, mens der holdes tryk grebet
3)Når grebet er i bund, spændes udluftningsskruen til
4)Grebet slippes

Proceduren gentages indtil der ikke er flere luftbobler i slangen.
Og sørg for, at der hele tiden er væske i systemet.

Mvh. S@nd
Opel Corsa - " Som snart skal udluftes "

Fra : RpR

Dato : 22-08-01 14:02

> Opel Corsa - " Som snart skal udluftes "

Måske ikke kun bremserne?

Fra : Sand

Dato : 22-08-01 14:21

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message