HJÆLP..
Fra : Michael Brock

Dato : 20-08-01 19:40

Hej NG..
Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med..
Jeg har en FZR 1000 fra 87. Mit problem er når den bliver varm har den meget
svært ved at kører i små omdrejninger 2-3k.Når man skal igang når man har
holdt for rødt er det ligsom den holder igen og hoster afsted og lige med et
kommer der liv i den, motoren kører fint i tomgang den har nyt luft & benzin
filter nye tændrør den er synkroniseret rigtigt Jeg har prøvet at give den
en mere mager blandning og en mere fed men det hjalp ikke...Har i nogle gode
ideer..
Hilsen..
Michael..

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 20-08-01 20:32

Hej Michael

Det kan være en meget enkel fejl...!

Det er sikkert en fejl ved benzintilførslen. Begynd fra en ende af og check
det lette først:
Er der et knæk på slagen? Et sådan knæk vil betyde, at når benzinen selv
skal løbe ned - f.eks. i tomgang, får den problemer, vhrimod, når den suger
v.h.a. vacuum vil den køre fint.

Det samme kan være problemer, hvis slangen buer opad - som juicen, så at
sige, skal løbe op ad bakke. Det duer heller ikke. Det kan være at slangen
er for lang og skal kortes lidt - så forløbet er nedad til kab. - hele
tiden. Endelig kan det være, at slangen ikke slutter helt tæt, f.eks. hvis
den er flosset i kanten. Derved får du osse problemer i tomgang.

Når du skriver, at du har fåen den synkroniseret rigtigt og checket at
dyssestørrelsen passer (se tændrørenes farve), tror jeg faktisk at
ovenstående vil løse dit problem...

Det tager 10 min at ordne... god fornøjelse

Hans

Michael Brock <mbrock@e-box.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rNcg7.6129$3q.225242@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Brock

Dato : 20-08-01 21:00

Hej Hans Det vil jeg tjekke men benzinen skal ikke selv løbe, der er benzin
pumpe på en FZR 1000..
Hilsen Michael

Fra : Armand

Dato : 20-08-01 22:09

> [...]
med et
> kommer der liv i den, motoren kører fint i tomgang

Undskyld mig min dårlige erindring: Er 87'eren med EXUP??

Det kunne gevaldigt lyde som en EXUP-ventil der hængte :-/

--
Armand.

Fra : Morten Dybdal

Dato : 20-08-01 23:19

Armand wrote:

>Undskyld mig min dårlige erindring: Er 87'eren med EXUP??

Nej den kom først i '89

--
Morten Dybdal

Fra : Michael Brock

Dato : 21-08-01 19:36

Hej igen ..
Ja så er problemet tilsyneladende løst, den fik for meget benzin efter en
snak med lydmuren prøvede jeg her til eftermiddag at sænke nålende i
karburatorerne og det hjalp det er som at få en ny cykel den går meget bedre
i motoren....Og du har ret Armand ,det var også lydmurens første tanke det
med EXUP-ventil der hængte men modellen er uden EXUP...
Hilsen
Michael..