/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW boxer problemer
Fra : Bjarne og Lise


Dato : 18-08-01 14:05

Hej NG

Jeg har en BMW R75/5 hvor jeg har problemer med motoren og håber derfor der
er nogen her som kan give mig et råd.

Problem: Motoren trækker/kører dårligt på den venstre cylinder. Jeg har
undersøgt motorgangen ved skiftevis at fjerne en af tændrørshætterne og har
også ombyttet tændrørene. Hvis jeg lader motoren køre på den venstre
cylinder alene kører den som om at den kører med permanent choker og den
skal have ret meget gas for at køre.
Er der nogen af jer der har en ide om hvad det kan være, jeg har selv tænkt
på om det kunne være en brændt ventil eller på anden måde mistet kompression
det er jo svært at vurdere uden det rigtige udstyr. Det kunne selvfølgelig
også være kaburatoren men den mister da vel ikke justeringen sådan bare
pludseligt?

på forhånd mange tak

Bjarne Møller-Jensen, Aalborg



 
 
Preben Riis Sørensen (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 18-08-01 22:13

> Hej NG
>
> Jeg har en BMW R75/5 hvor jeg har problemer med motoren og håber derfor
der
> er nogen her som kan give mig et råd.
>
> Problem: Motoren trækker/kører dårligt på den venstre cylinder. Jeg har
> undersøgt motorgangen ved skiftevis at fjerne en af tændrørshætterne og
har
> også ombyttet tændrørene. Hvis jeg lader motoren køre på den venstre
> cylinder alene kører den som om at den kører med permanent choker og den
> skal have ret meget gas for at køre.
> Er der nogen af jer der har en ide om hvad det kan være, jeg har selv
tænkt
> på om det kunne være en brændt ventil eller på anden måde mistet
kompression
> det er jo svært at vurdere uden det rigtige udstyr. Det kunne selvfølgelig
> også være kaburatoren men den mister da vel ikke justeringen sådan bare
> pludseligt?
>
> på forhånd mange tak
>
> Bjarne Møller-Jensen, Aalborg
>
>
Gummimembranen der giver vacuumvirkningen kan 'pludselig' blive utæt. Jeg
skal dog ikke kloge i effekten af det, men det er da let at checke om den er
OK.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Torben Andersen (18-08-2001)
Kommentar
Fra : Torben Andersen


Dato : 18-08-01 23:09

Hej
Det spjæld som kablet til chokeren sidder på kan meget nemt dreje så dårligt
at når du tror at chokeren er helt slået fra oppe på håndtaget på styret, så
mangler der en halv omgang på spjeldet, derfor kører du måske rundt med
choker hele tiden. Det er nemt at skille ad og rense.
Tjek også membranen i vakumdelen på kaburatoren, et lille hul går at den
ikke løfter spjeldene lige meget.
Torben GS80
"Bjarne og Lise" <dsl41535@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9llouh$1kd1$1@news.cybercity.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har en BMW R75/5 hvor jeg har problemer med motoren og håber derfor
der
> er nogen her som kan give mig et råd.
>
> Problem: Motoren trækker/kører dårligt på den venstre cylinder. Jeg har
> undersøgt motorgangen ved skiftevis at fjerne en af tændrørshætterne og
har
> også ombyttet tændrørene. Hvis jeg lader motoren køre på den venstre
> cylinder alene kører den som om at den kører med permanent choker og den
> skal have ret meget gas for at køre.
> Er der nogen af jer der har en ide om hvad det kan være, jeg har selv
tænkt
> på om det kunne være en brændt ventil eller på anden måde mistet
kompression
> det er jo svært at vurdere uden det rigtige udstyr. Det kunne selvfølgelig
> også være kaburatoren men den mister da vel ikke justeringen sådan bare
> pludseligt?
>
> på forhånd mange tak
>
> Bjarne Møller-Jensen, Aalborg
>
>



Preben Riis Sørensen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 23-08-01 23:13

En lille forsigtig bemærkning: Hvad fandt du egentlig frem til?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk



Jesper Hvalsøe (27-08-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Hvalsøe


Dato : 27-08-01 00:13

On Sat, 18 Aug 2001 15:04:30 +0200, "Bjarne og Lise"
<dsl41535@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er der nogen af jer der har en ide om hvad det kan være, jeg har selv tænkt
>på om det kunne være en brændt ventil eller på anden måde mistet kompression
>det er jo svært at vurdere uden det rigtige udstyr. Det kunne selvfølgelig
>også være kaburatoren men den mister da vel ikke justeringen sådan bare
>pludseligt?

Skil bare den karburator af, der kan være snavs i en luftkanal, utæt
svømmer, eller en dyse der har skruet sig ud.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177527
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408694
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste