Peter H. Hasselbalch <phh@danbbs.dk> skrev i en
news:n63f7.10$XT1.1312@news.get2net.dk...
>
> Nels Wolf <Nels_Ole_Wolf@hotmail.com> wrote in message
> news:3b7c41f5$0$97059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> snip...
>
> Keith Code har skrevet en bog: A twist of the wrist II
> Den forklarer (på engelsk) hvilke elementer der er blandet ind i
> korrekt kurvekørsel. Den er spændende, let-læselig og absolut lærerig.
> Jeg har læst den flere gange - og hver gang er der lidt mere, der
> hænger ved
[......................................................]
> For at sikre størst mulige stabilitet skal tyngdepunktet lang ned.
> Derfor presser man på fodhvilerne under sving. Svinger du til venstre
skal
> du have vægten på højre fodhviler. I praksis vil de være svært at have
>vægten på den 'inderste' fodhviler fordi du samtidigt har hele kroppen
> lænet ud til den side (hang-out) + det at _hvis_ fodhvilæerene går i
> asfalten - så er det rart at have stabilt fodfæste på den fodhviler
der peger
> mod himlen!
Øh?
Er det Keith Code's ord du her citerer??
Kig lige på RR-ka'lene: De har hang-out's så at de næsten ikke har
fodhvilerkontakt til "den fodhviler der peger imod homlen" !!
>
> > om bedste afværgemanøvre hvis nogen på deres sofacykel er ved at
> > grave fodbrædder og stel-dele ned i asfalten i en kurve grundet
> > ikke-eksisterende kurvefrigang osv osv
Ryg hellere på et af DMC's Bronzekurser og lær ting om din model som du
ikke anede at den indeholdt
Inden man kører hjem har man helt sikkert haft noget i asfalten, hvorved
man er dén oplevelse foran, således at man ikke ved senere lejlighed
lader sig overraske af den i trafikken
--
Armand.
(hvis universelle råd er at man skal hvile med fodballerne på
fodhvilerne, akkurat som når man sætter sig på hug)